De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 11-07-2011, 10:59
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
GP Engeland

Gistere reed Alonso met zijn ferrari voor het eerst naar de zege.
De zege is wel een combinatie van het verbod op de aangeblazen diffuser, waar ferrari blijkbaar het minste last van had en het gesukkel in de pitsstraat bij redbull.

Vettel reed weer naar een 2de plaats. Omdattot nu toe nog niemand constant genoeg heeft gereden heeft hij nu wel al een belachelijk grote voorsprong in het klassement.

Schumacher's prestaties op de baan zijn duidelijk beter dan die van vorig jaar. Nu moet hij eens beginnen leren om zijn neus aan de auto te houden. Gisteren reed hij voor de 3de keer zijn Neus kapot op een voorligger Waardoor hij weer een minder resultaat behaalde.


Ik ben eens benieuwd wat er nu gaat gebeuren ivm de aangeblazen diffusers.
Naar mijn mening vindt ik het niet kunnen dat het regelement gedurende een seizoen aangepast wordt. Vorig jaar hebben ze de F-duct toch ook niet verboden tijdens het seizoen.
De formule 1 draait toch om een zo snel mogelijke wagen te bouwen, volgens bepaalde regels wat op voorhand zijn vastgelegd.
Bovendien hebben sommige teams heel veel 'geinvesteerd' in dit systeem. Waardoor de 'werking' van de wagen vooral afhangt van dit principe.

Ik ben eens benieuwd hoe het zit voor de volgende race
Reply With Quote
  #2  
Old 11-07-2011, 12:02
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2002
Location: Zolder
Posts: 326
Quote:
Originally Posted by smiley View Post
Gistere reed Alonso met zijn ferrari voor het eerst naar de zege.
De zege is wel een combinatie van het verbod op de aangeblazen diffuser, waar ferrari blijkbaar het minste last van had en het gesukkel in de pitsstraat bij redbull.

Vettel reed weer naar een 2de plaats. Omdattot nu toe nog niemand constant genoeg heeft gereden heeft hij nu wel al een belachelijk grote voorsprong in het klassement.

Schumacher's prestaties op de baan zijn duidelijk beter dan die van vorig jaar. Nu moet hij eens beginnen leren om zijn neus aan de auto te houden. Gisteren reed hij voor de 3de keer zijn Neus kapot op een voorligger Waardoor hij weer een minder resultaat behaalde.


Ik ben eens benieuwd wat er nu gaat gebeuren ivm de aangeblazen diffusers.
Naar mijn mening vindt ik het niet kunnen dat het regelement gedurende een seizoen aangepast wordt. Vorig jaar hebben ze de F-duct toch ook niet verboden tijdens het seizoen.
De formule 1 draait toch om een zo snel mogelijke wagen te bouwen, volgens bepaalde regels wat op voorhand zijn vastgelegd.
Bovendien hebben sommige teams heel veel 'geinvesteerd' in dit systeem. Waardoor de 'werking' van de wagen vooral afhangt van dit principe.

Ik ben eens benieuwd hoe het zit voor de volgende race
Ik het beter dat de regels tijdens het seizoen worden aangepast ook om te vermijden dat er ( lees Vettel ) te snel wereldkampioen worden .
Wat Vettel betreft, ik heb nog steeds geen inhaalmaneuver van hem gezien met of zonder het DRS, gisteren nochthans de kans gehad .
Wat niet wil zeggen dat hij het nodige talent heeft .
__________________
yannick racing
Reply With Quote
  #3  
Old 11-07-2011, 12:26
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
Quote:
Originally Posted by yannick88 View Post
Wat Vettel betreft, ik heb nog steeds geen inhaalmaneuver van hem gezien met of zonder het DRS, gisteren nochthans de kans gehad
beter kijken
http://www.youtube.com/watch?v=SAkB4-RE0P0

van vorig jaar, zonder DRS of KERS
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 11-07-2011, 22:14
Niels Niels is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2010
Location: Leefdaal
Posts: 705
[QUOTE=smiley;269494
Ik ben eens benieuwd wat er nu gaat gebeuren ivm de aangeblazen diffusers.
Naar mijn mening vindt ik het niet kunnen dat het regelement gedurende een seizoen aangepast wordt.
Ik ben eens benieuwd hoe het zit voor de volgende race[/QUOTE]


Alle teams zijn akkoord gegaan om terug te komen op het verbod op aangeblazen diffusers. Vanaf Duitsland mag het off-throttle gebruik van de uitlaatgassen voor het aanblazen van de diffuser terug. Reglement wordt terug dat overeengekomen in Valencia. Renault zou wel een nieuw uitlaatsysteem ontwikkelen met naar achter gerichte uitlaten dat op de Nurburgring al zou gebruikt worden (bron: Autohebdo)
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.