![]() |
|
|
|||
|
|||
...
Vandaag nog eens wat kunnen werken aan deze. De voorste grill heeft een laagje zwart en blanke lak gekregen : ![]() De speakers zijn in de box gemonteerd : ![]() ![]() En de body heeft een eerste polijst-beurt gehad (schuurpadjes 3600 tem 12000). Voor de foto's heb ik hem een keertje op zijn wielen gezet : ![]() ![]() ![]() Volgt nog een polijst-beurt, daarna een behandeling met de compounds van de Novus-set, en tenslotte een wax (maar ik weet nog niet welke, tips zijn van harte welkom). PS : de oplettende kijker heeft gemerkt dat ik mijn werktafel heb opgeruimd, was een klusje van 2 uur !! Maar ik was het echt beu om op 20 vierkante cm te werken. Even een sfeerbeeld : ![]() PS : Was een zeer leuke dag gisteren op Modelforce. Heb een aantal van jullie leren kennen, jammer genoeg was de dag weer veel te snel voorbij. Graag tot een volgende keer ![]() Groeten Pascal |
|
||||
|
||||
Quote:
Wat Moveleo betreft, het was inderdaad plezant en rap voorbij. Blij dat we nog eens een babbelke hebben kunnen slaan. A ja, mooi kleurtje overigens. ![]()
|
|||
|
|||
Tijd voor wat updates. Er is intussen flink wat werk verzet, helaas ging het ook weer gepaard met wat pech :
Het blijft vechten tegen Murphy met dit project. Vandaag ben ik een paar uur bezig geweest met het afplakken en spuiten van de raamrubbers. Het resultaat ziet er best mooi uit : Maar tijdens het verwijderen van de tape, is de verf op 3 plaatsen mee gekomen : Het heeft flink wat moeite gekost om de foutjes in de lak weg te werken. Op sommige plaatsen heb ik het proces van schuren / polijsten / lak spuiten 3 tot 4 keer moeten herhalen om het netjes te krijgen. Toch wel fijn dat deze Motip lak geen enkel kleurverschil geeft. Dit was het plekje waar de vernis + grijze lak + primer was los gekomen door de tape : ![]() Zo ziet het er nu uit (ik heb het gat eerst dicht moeten plamuren) : ![]() ![]() De plekjes op de achterbumper zijn ook weg : ![]() ![]() Het spuiten van de achterklep gaf geen problemen : ![]() |
|
|||
|
|||
Beide deuren moeten wel nog bijgewerkt worden. De rechterdeur heeft een vlek met kleurverschil (komt door ophoping van de grijze lak), dit is het resultaat na 2 keer polijsten/schuren/spuiten. Moet nog een keertje gebeuren om het netjes weg te krijgen :
![]() De linkerdeur heeft een druppel blanke lak, net boven de deurklink : ![]() Die moet uiteraard ook nog weg, maar ik denk dat dit wel met enkel schuren/polijsten gaat lukken. Zware bevalling dit project, maar we blijven doorgaan onder het motto : MOTIVATION NEVER TAKES A DAY OFF Na 4 keer een dun laagje te hebben gespoten, was de vlek op de rechterdeur nog steeds zichtbaar. Dus heb ik het maar ineens grondig aangepakt, de deur in de verfafbijt gedaan en er een laagje primer op gezet : ![]() Verder nog wat kleine onderdeeltjes gemaakt en bevestigd. De consoles met de knopjes en de handrem : ![]() De PE remschijven van Tremonia : ![]() De zelfgemaakte roosters voor het motorcompartiment en de achterklep : ![]() ![]() ![]() ![]() De reflectoren in de achterbumper zijn gemaakt van een stukje electrische tape : ![]() Langzaam maar zeker komt het einde in zicht. |
|
||||
|
||||
Je hebt de problemen prima opgelost, ziet er goed uit.
![]()
|
|||
|
|||
Zo langzaam aan komen de kleine afwerkwerkjes eraan. Van verpakkings-plastic heb ik een nieuwe achterruit gemaakt. Op de foto zijn de randen en de lijm te zien, deze worden verstopt achter het motor-compartiment :
![]() Van een tie-rap heb ik dit onderdeel (een luchtfilter ?) gemaakt, een laagje primer en witte lak erop, en vast gelijmd : ![]() De wielen, het interieur en de body als dryfit ziet er zo uit : ![]() ![]() En Murphy ? Ja die is er nog. Er zitten ook wat vlekjes op de linkerdeur, ik denk dat ik deze ook in de afbijt ga zetten. Vandaag wat kleine dingen gedaan. Een paar delen van de body in de Turtle Wax gezet. Dit is echt een aanrader, makkelijk te gebruiken, en een prachtige glans zonder witte strepen. Daarna heeft de voorklep een zelfklevend logo van het merk E.Jan gekregen. Zit er heel mat uit op de foto, maar in het echt blinkt het mooi : ![]() Op de achterklep heb ik met elektrische tape het stoplicht gemaakt, moet nog een klein stukje korten worden. Achteraf gezien was het beter geweest om eerst de tape te plakken, en daarna de tape met blanke lak / vernis te sealen. Neem ik mee voor een volgend model : ![]() De achterklep heeft ook een zelfklevend metalen logo gekregen : ![]() De rechterdeur is klaar om te polijsten : ![]() Ter vergelijking beide deuren, de linkerdeur (rechts op de foto) moet nog 1 laag grijs en 2 lagen blanke lak / vernis krijgen. De vlekjes zijn helemaal verdwenen : ![]() De zijruitjes hadden flink wat krasjes, die zijn eruit gegaan met polijsten, maar daardoor is ook de zwarte verf eraf gegaan. Het ruitje heeft een badje P+ gehad, als het droog is worden de zwarte lijsten opnieuw gespoten : ![]() |
|
|||
|
|||
Na het vele polijsten heb ik de linkse zijruit zwart gespoten. Om dit makkelijke af te plakken heb ik een photocopie van de rechtse zijruit genomen, en dan een stukje tape op de juiste grootte gesneden. Op de foto zijn er wat oneffenheden, deze zijn verdwenen na het spuiten van de vernis :
![]() De uitlaten hebben een bruine en een zwarte wash gekregen om wat diepte en kleurverschil te krijgen. Op de foto is de wash nog niet droog : ![]() Om de stoelen vast te lijmen heb ik 2 stukjes van het zelfklevend vilt eruit gesneden, in de gaten heb ik 2 stukjes plasticard gelijmd, hierop worden dan de stoelen gelijmd : ![]() De hele body heeft een behandeling met Turtle Wax gekregen, staat nu mooi te blinken : ![]() Met een stukje zwart plastic en wat oranje verf heb ik de houders voor de gordels gemaakt : ![]() De gespen van de Tremonia set zijn voor een 4-punts gordel. De vierkante gespen heb ik driehoekig gevijld en er een gaatje in geboord, ze worden nog zwart gespoten : ![]() Op deze manier komen ze (met behulp van een speld) in het interieur te zitten. Eigenlijk moeten ze wat hoger komen (aan de zijkant van de dakhemel) maar voor 1 keer vind ik het niet erg : ![]() Het motorcompartiment heeft nog wat bekabeling gekregen : ![]() Door het dunner maken van de raamlijsten die op de deur zitten, is er een spleet tussen de metalen deur en het plastic gedeelte aan de binnenkant. Ik wou dit eerst met een stuk plastic dicht maken (hierbij heb ik de verf van het raamrubber op de linkerdeur beschadigd), maar dat zag er niet uit. De spleet stelt nu de ruimte voor waar het glas van het venster zit : ![]() Ik heb de plaats waar de verf beschadigd was bijgewerkt, maar het ziet er niet uit. Dus even opnieuw schuren en spuiten, en dan hoop ik dat de deuren klaar zijn : ![]() |
|
|||
|
|||
Vandaag flink wat kunnen bouwen, hier zijn een paar dingen die ik heb gedaan.
De alu pijpjes die ik op de uitlaten had gezet, heb ik moeten inkorten om ze netjes in de achterbumper te laten passen : ![]() De knipperlichten die aan de zijkanten komen te zitten heb ik gemaakt door een stukje doorzichtige sprue te stretchen, daarna zijn ze in clear orange gedoopt : ![]() Met behulp van een papieren mal heb ik matten gemaakt uit een stuk plasticard, zelfklevend vilt en een bruine draad van een USB kabel. Dit is de passagiers mat : ![]() De kabel wordt in de juiste vorm geplooid en met druppeltjes CA-lijm vastgezet : ![]() Zo ziet de bestuurders mat eruit. Het zwarte gedeelte is een stukje zwart afvalplastic waarin ik met een scriber lijntjes heb getrokken : ![]() Het vastzetten van de gordels is een echt prutswerk, maar het geeft wel een mooi resultaat : ![]() ![]() Nog 2 à 3 updates, en dan is het tijd voor de eindfoto's. Duimen dat alles goed gaat. |
|
||||
|
||||
Mooi.
![]()
|
|||
|
|||
Vandaag héél lang zitten dryfitten om alles netjes te laten passen.
Het interieur is nu helemaal klaar : ![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb hier er daar nog wat met de Dremel moeten schuren om de body op het chassis te krijgen, vooral de (zeer breekbaar PE van Tremonia) ruitenwissers waren moeilijk op hun plaats te krijgen : ![]() Wat moet er nog gebeuren ? De pinkerlichten op maat snijden en in de body lijmen, de uitlaten en de achterbumper bevestigen, 4 onderdelen aan het motorcompartiment toevoegen, 4 stickertjes op de velgen kleven, de ruit op de achterklep lijmen en de achterklep op de body bevestigen. Er moeten nog 2 Pininfarina logo's aan de zijkant komen, die moet ik nog ergens zien te vinden. Misschien ook nog 2 driehoekige Ferrari schildjes op de zijkant van de voorste spatborden. Om een idee te geven hoe de F430 er nu uitziet heb ik een foto genomen van de laatste dryfit : ![]() |
|
|||
|
|||
En toen... was er een F430 !
Het hele project heeft iets langer dan een jaar geduurd. Bloed, zweet en tranen heeft het gekost. Murphy heeft alles geprobeerd om het te laten mislukken, maar dit keer geef ik hem een ferme schop onder zijn ... Er komen nog 2 Ferrari schildjes op de voorste spatborden, en misschien raampjes in de deuren, maar dat is voor een andere keer. Enfin, tijd voor wat foto's : ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aan de kwaliteit van de de foto's te zien, ben ik een fotograaf van Jan mijn kl**en. Als mijn bureau opgeruimd is, ga ik nog wat foto's met daglicht maken. PS : UP YOURS MURPHY !! |
|
|||
|
|||
Jammer dat er geen enkele reactie komt...
![]() |
|
||||
|
||||
Verdikke ja, ben eerlijk gezegd deze even uit het oog verloren en dat ie klaar was, had ik totaal niet gezien. Dus goed dat ge hem even zelf terug boven haalt.
Nu, dit is een aardig stukje verbouwwerk geweest dat ik met veel intresse en veelal in stilte heb gevolgd. Vind vooral je inventieve oplossingen steeds geslaagd en dit is zoals ik het ook graag doe. Het heeft er alleszins toe geleid dat deze "speelgoedauto" getransformeerd tot een volwaardig model, wat me zelfs moeilijker lijkt dan een kitje samenbouwen. Dus chapeau ![]() Ook zijn nieuwe kleurtje vind ik subliem staan.
|
||||
|
||||
![]() En dat je geen reacties krijgt hoeft niet te betekenen dat niemand je bouw gevolgd heeft hoor, dat hebben we allemaal meer dan eens al ervaren. Zonder je te willen verplichten om wat dan ook te doen, kan ik je als tip wel meegeven dat bouwthreads rapper verloren gaan omdat je geen eigen werkbank/gallery thread bezit, iets wat een voorrecht is voor onze betalende leden... Maar misschien wil de stilte in deze thread wel zeggen dat er geen enkel foutje in je model geslopen is ![]() In elk geval mooi gedaan, het upgraden van diecasts is inderdaad een specialiteit op zich, en we mogen blij zijn dat we hier iemand hebben die ons voordoet hoe het op een ver doorgedreven manier moet. En meteen heb ik me ook geabonneerd op je thread over de 333 SP, een model dat mij persoonlijk als competitie-bouwer meer tot de verbeelding spreekt dan een straat-model. Dus daar ga je me regelmatiger zien ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|