![]() |
|
|
||||
|
||||
ziet er erg strak uit !!
|
|
||||
|
||||
Goe bezig.
![]()
|
||||
|
||||
Het blijft een prachtige livery he. Onlangs nog in Staden gezien. Het zal een beauty worden, doe zo verder !!
|
||||
|
||||
De printer is een ledprinter van het merk Brother (type HL-3040CN)
Deze printer gebruik ik in combinatie met de decalvellen van BMF voor laserprinter. Deze zijn heel dun en zeer mooi neer te leggen. Voorzichtigheid is uiteraard geboden. Thuisarbeid geeft natuurlijk niet het resultaat en gebruiksgemak van professionele decals. De decals kunnen rechtstreeks vanuit de printer het water in, zonder vooraf te sealen. Grts, Guido
|
||||
|
||||
Thanks, mannen.
ook de Focus werd voorzien van zijn decals, met uiteraad hetzelfde verhaal als bij de Pug.
|
||||
|
||||
En dan zijn ze bijden klaar voor vernis.
Daar de bodies niet heel mooi egaal gespoten zijn, ga ik ditmaal nog een keer grijpen naar de spuitbusjes van Gunze. Deze kan ik dan redelijk dik plaatsen om daarna duchtig te bewerken om zo een egale look te verkrijgen. Door zijn zachtheid is dat heel goed te doen. Binnenkort ga ik enkele proeven ondernemen met echte 2K vernis vanbij de carrossier vanuit de airbrush, maar dat risico durf ik hier nog niet nemen. Eerst eens testen hoe die te spuiten en wat de decals daarmee gaan doen. Eens de bodies uitgehard, komt er matte vernis over alles, behalve het oranje. Dat moet blijven glanzen.
|
||||
|
||||
Jawadde. Ziet er zeer goed uit. Prachtig stukje spuit -en decalwerk.
Greets, Lesley |
|
||||
|
||||
Thanks.
Vandaag een updateje van het interieur van de Pug. Dit werd niet zo uitgebreid gebouwd als bij de Meeke-peugeot, maar ook weer niet oob. De dingen die in't zicht vallen kregen de modige aandacht, als daar zijn: De middenkonzole voorzien van carbon, kabels en knopjes. De stoelen, voorzien van een carbonrug en de nodige gordels De voetsteunen kregen een laagje cevlar. Het reservewiel voorzien van gespen. Al de rest werd er oob aan toegevoegd.
|
||||
|
||||
Ook het dash kreeg de nodige aandacht. Hieraan werd toegevoegd:
Het rode knopje voor de vier pinkers centraal op het dash. Drie lampjes in de nis van het dash (niet goed te zien op de foto's) Een displaytje bovenop de stuuras En een gekruld kabeltje onder het stuur. En dan werd het geheel gemonteerd met het bovenstuk van de kooi, alsook de zijpanelen, waarvan de deuren werden voorzien van carbon en de nodige "Accent Jobs"-decals. Grts, Guido ![]()
|
||||
|
||||
Toch is dit al aardig gedetailleerd!! En vooral heel netjes.
Wat voor merk gordels zijn dit?
|
||||
|
||||
denk de gordeltjes van belkits zelf
man deze bouw is weer voor je vingers af te likken
|
||||
|
||||
Quote:
In ieder geval een prima update. ![]() Ik ben wel stillekes benieuwd hoe ver je met de Focus staat.
|
||||
|
||||
De focus, op de body na, nog niets klaar. Is heel wat kuiswerk aan, maar alles is nu spuitklaar en dus daar komt volgende week zichtbare vorruitgang in.
Maar met de bodies gaat het niet zoals ik had gewild. Bijden vernist, en bij het poleren zat ik door de enorme dikte van de witte decals al rap aan de decals. Enkele moeten herdrukken en vervangen. Gevolg, afplakken om de matte vernis te spuiten is zeker uitgesloten, anders verdwijnen er nog meer decals. Dus werd na het poleren mat gelaten wat mat moet zijn en met een polish en wax glans gecreëerd op het oranje. Het effect is er, maar niet zo clean als ik het wou, vooral omdat ik niet durf af te plakken om effectief matte vernis te spuiten. Nu kon ik natuurlijk nog eens de hele handel in de vernis zetten en opnieuw proberen, maar eerlijk, ik ben deze wagentjes stilaan beu en wil der vanaf om weer eens iets nieuws te proberen. Het spuiten ging al vanaf de eerste laag grondlak de mist in en om het gedroomde resultaat te krijgen is van nul beginnen de enige optie en dat zie ik niet zitten. Voor in mijn vitrine zijn ze meer dan mooi genoeg en ook om mee te nemen op beurzen. Enfin, de Pug gaat volgende week zijn eindfase in en de Focus, die moet uiteraard nog volledig samengebouwd worden. Grts, Guido
|
||||
|
||||
Allee, hier ben ik nog eens. Dit keer met de eerste afgewerkte wagen. de Peugeot is namelijk klaar.
Sorry voor deze bokkesprong, maar mijn tijd om te bouwen is de laatste weken zeer beperkt, zodoende dat ik geen tijd kan steken in het posten van een degelijk verslag, anders krijg ik nietsmeer klaar. Wel even een woordje uitleg. Alles werd dus samengebouwd volgens het boekje en enkele suplementen werden toegevoegd, alszijnde: Schroefjes lichtbak op motorkap, NCRS-logo in gril, met daarachter een zelf bijgeplaatste radiator en schroefje in het zwarte inzetstuk van de voorbumper. In de zijruiten moesten schuifraampjes komen en die heb ik proberen zelf te maken. Ze zijn wat groot uitgevallen, maar ik vind het wel iets hebben. De rest is volgens plan samenbouwen. De rest vind je hier: http://forum.depaddock.eu/showthread...813#post276813
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|