![]() |
|
|
||||
|
||||
Subaru Impreza WRC - Ferdi Biesheuvel - Sezoensrally 2012 - Tamiya - 1/24
Hier een projectje dat ik in één keer heb afgewerkt zonder WIP, wegens tijdgebrek om hem klaar te krijgen voor de beurs van Leuven. Wel heb ik één en ander op foto gezet tijdens de bouw om alsnog een WIP te kunnen schrijven.
En ook al is hij helemaal klaar, hier dan toch een verslag van A tot Z in één ruk. Bij mijn bezoek aan de sezoensrally vorig jaar, zag ik dit leuke ding op de service staan: Tijdens de rally reed hij met goudkleurige velgen, wat me goed uitkwam, daar deze zo klaar in de kit zitten. Bron: RallyFotos.nl Basis is de Tamiya Subaru Impreza WRC 2001. Deze werd in al zij kleuren gespoten. Blauw binnen, wit, zwart, oranje, en zilver-alu buiten. Hiervoor werden alle decals zelf ontworpen. De witte werden gedrukt bij Jawi, de kleurendecals heb ik zelf gedrukt. Nu heb ik nergens foto's genomen van de gedecalde body ![]() Dan de rest. De bodem werd OOB samengestoken en kent geen geheimen meer, daar deze al x-aantal keren verschenen is op tal van forums, ook hier. Het interieur werd wel wat gedetailleerd. Ten eerste het dash, dat werd deels in carbondecal gestoken en er werden wat kabeltjes en knopjes toegevoegd.
|
||||
|
||||
Verder met het interieur.
Brandblussers en batterij kregen wat aandacht. De middentunnel werd voorzien van een hitteschild, gemaakt van het inlegpapier van een sigarettenpakje. Hierop werden handrem en console, bijden in carbon gemonteerd en voorzien van knopjes, koppelingetjes en kabels. Ook werden voorgaande 3 items gemonteerd, alsook de voetsteunen en pedalen, telkens voorzien van schroefjes en carbon. Verder nog wat extra kabels getrokken.
|
||||
|
||||
Verder werden de stoelen gemonteerd en voorzien van zwarte gordels met zelfgemaakte logo's.
Dan werden zijsteunen van de kooi gemonteerd, ook weer voorzien van de nodige, zelfgemaakte decals. Dan werden zijpanelen gemonteerd. Deze werden ook voorzien van carbon, zelgemaakte decals, en de pompjes achteraan werden voorzien van een kabeltje. Dan werd het dash gemonteerd, uiteraard voorzien van stuur. Ten slotte werd nog de hoedeplank, voorzien van carbon, een prodrive-logo en enkele schroefjes, gemonteerd. Hier is ook de montage te zien van de kabels die uit de zijpanelen vertrokken.
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 25-03-2013 at 11:18. |
|
||||
|
||||
En dan kan de body erover.
Deze werd voorzien van zijn decals en onderdelen, zoals vensters, spiegels, lichten, grilles, vleugel, dakhapper, etc. Ook hier weer enkele details toegevoegd, als daar zijn: PE-sluitingen op motorkap, carbon voorlichten, buisje voor radiatorgrille, twee haakjes op bumper(denk voor lichtbak) en trekriempje onderaan bumper. Kleine spatlapjes vooraan, voorzien van wat PE en schroefjes. Grotere exemplaren achteraan, ook voorzien van PE en schroefjes. PE-sluitingen op koffer, hitteschildje boven uitlaat (BMF) en ook logotjes voorzien op de spatlappen. En dan is hij helemaal klaar. Meer foto's in mijn galerij: http://forum.depaddock.eu/showthread...78262&posted=1
Last edited by Loixrallyfan; 25-03-2013 at 11:48. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() Op de eindfoto's is het in orde. ![]()
Last edited by Loixrallyfan; 25-03-2013 at 11:26. |
|
||||
|
||||
Zo jaloers van uw decal kunsten!!!
spatlappen zijn echt mooi! mijn complimenten!
|
||||
|
||||
WAUW, zo gedtailleerd, petje af (x3 !)
Decals zijn idd supergoed gelukt ! Chic ![]() |
|
||||
|
||||
Geweldig mooie wagen!
Heb je deze decals ook te koop? Ik heb namelijk nog dezelfde subaru liggen maar kan er maar niet beslissen welke livery deze zal gaan worden. Mocht je deze decals verkopen, is de beslissing gauw gemaakt natuurlijk.. |
|
||||
|
||||
Knap Guido !!
|
|