De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-07-2002, 16:03
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Schumacher's vijfde

5.

Het punt waar Raikkonen de controle over z'n McLaren verliest is toch wel typerend voor dit seizoen, voor Schumachers' vijfde (!). Het wordt hem in de schoot geworpen, op z'n dooie gemak haalt hij z'n makkelijkste ooit binnen, nog makkelijker als z'n vorige.
Teamgenoten schikken zich naar zijn wil, het hele team is afhankelijk van zijn doen en laten, hij regeert het F1veld met afstand.

Kunnen we hier spreken van een 'legendarisch' coureur ? Nee. Eerder van een groot coureur die handig gebruik maakte van het gebrek aan concurrentie. Een dikke sneer in de richting van topteams McLaren en Williams, zij zijn de oorzaak van deze, noem het ondergang, van de huidige F1.

5 wereldtitels, waarvan 3 opeenvolgende, het doet toch nadenken, niet ? Wat hebben we dit seizoen eigenlijk gezien ?
Een McLaren die met moeite kon volgen. Een Williams die nog net niet op punt staat. Een mengsel van subtopteams die het Williams en McLaren lastig maken.
En dan een Ferrari F2001 die met secondenlange voorsprong het hele veld achter zich laat.
Neem daarbij een snuifje teamorder en wat controverse, en je hebt op je dooie gemak een wereldtitel binnen.

Bravo Schumacher.
Shame on you McLaren / Williams.

6 ? Best mogelijk.
Old 21-07-2002, 16:18
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Re: Schumacher's vijfde

Quote:
Originally posted by Finish
6 ? Best mogelijk.
Volgens Mansell moogt ge daar niet aan twijfelen. Het is zelfs al een zekerheid beweert hij.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 21-07-2002, 16:23
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Re: Schumacher's vijfde

Quote:
Originally posted by Finish
5.
Verdorie, dat had ik niet zien aankomen!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-07-2002, 19:14
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Als Mansell "Red Five" was, is Schumacher dan nu "Lucky Five"?

De man schrijft geschiedenis, of je het nu leuk vind of niet.
Te weinig charisma? Geen zuiders bloed? Arrogant? Tja, als de allereerste die wel aan de eisen voldoet slechts als vierde over de streep komt .....
Old 21-07-2002, 19:20
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by TiBo
Te weinig charisma? Geen zuiders bloed? Arrogant?

??? eum, kun je mij ff uitleggen wat dat met winnen te maken heeft? want ik volg nie echt
Reply With Quote
Old 21-07-2002, 19:56
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular

Tja, je kan Schumi haten of niet, feit is wel dat hij momenteel vijfvoudig wereldkampioen is, en zoiets zal een rijder met een gemiddeld talent echt niet presteren hoor.
Stel nu dat Schumi volgend jaar nog eens de titel pakt, hoe lang zal het dan duren vooraleer dat record opnieuw verbroken wordt, als het nog ooit verbroken wordt ? Fangio haalde zijn vijfde titel in '56, als het even lang zou duren dan zou dat ergens rond 2048 zijn. Zal er dan nog sprake zijn van een formule 1 ?
Old 21-07-2002, 20:16
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by FleaBite

??? eum, kun je mij ff uitleggen wat dat met winnen te maken heeft? want ik volg nie echt
ik denk dat dit een steek onderwater is naar al diegenen die vaak kritiek geven op de arrogantie van Schumacher (geen charisme, ... arrogant) ... vaak een link leggende naar de voor hun beste piloot "Senna" (zuiders temperament)

Ik kan Tibo best volgen, en nog gelijk geven ook.

airco
Old 21-07-2002, 21:31
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Mja, maar als Schumacher door velen al als "beste piloot" gezien werd vooraleer hij 5 wereldtitels behaalde (en het aantal titels er dus niet toe deed blijkbaar), mag ik ook zeggen dat hij nog 5 titels meer mag halen, en toch niet de beste piloot aller tijden zal zijn. Ik vrees wel te moeten toegeven dat hij kampioen is "by default", bij gebrek aan concurrentie...
Niet zijn schuld natuurlijk, maar langs de andere kant krijgen zijn titels er minder glans door wegens minder bevochten...
En verder ga ik de discussie van "wie is nu eigenlijk de beste piloot" niet aan omdat we altijd op hetzelfde punt uitkomen, en daar zijn we het met zijn allen over akkoord : je kan geen piloten en tijdperken met elkaar vergelijken.
Tenlotte toch nog dit : volgens Schumacher zelf is de grootste aller tijden (als je dan toch per sé wil vergelijken) Juan-Manuel Fangio, zonder enige twijfel. Daar kan ik hem in volgen. Alhoewel volgens Fangio, de grootste aller tijden dan weer Senna was. Tja, we zullen het nooit weten schat ik

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 21-07-2002, 22:19
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

kunnen we het er dan niet op houden dat Schumi gewoon een hele grote is ?
Old 21-07-2002, 22:20
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Dikwijls gaat men er van uit dat Fangio de beter was omdat er toen minder races gereden werden. Je had minder tijd om de nodige punten te behalen.
Toch vind ik dit een beetje tegenstrijdig. Hoe minder Grand Prix', hoe sneller je kampioen zou kunnen zijn.
Als je over de eerste tien races Schumacher vergelijkt met de nummer twee in het kampioenschap dan heeft hij 3 maal zoveel punten. Het lijkt me dus dat meer Grand Prix' moeilijker is.

Uiteraard was o.a. de puntentelling compleet anders, maar wat denken jullie hierover?
Old 21-07-2002, 22:28
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by TiBo
Dikwijls gaat men er van uit dat Fangio de beter was omdat er toen minder races gereden werden. Je had minder tijd om de nodige punten te behalen.
Toch vind ik dit een beetje tegenstrijdig. Hoe minder Grand Prix', hoe sneller je kampioen zou kunnen zijn.
Als je over de eerste tien races Schumacher vergelijkt met de nummer twee in het kampioenschap dan heeft hij 3 maal zoveel punten. Het lijkt me dus dat meer Grand Prix' moeilijker is.

Uiteraard was o.a. de puntentelling compleet anders, maar wat denken jullie hierover?
awel, rekent nu da schumi 10superseizoenen rijdt, dan KAN ie 170punten verdienen
en as ge dan evrgelijtk me vroeger(en de puntentelling van nu) dan kon ge bv mor 110 punten verdienen, as er bv 11gp's waren
dus die records van meest aantal punten en zoveel ronden aan de leiding, das allemaal veel 'makkelijker' vr schumi als vr bv Fangio of Senna of ... omda schumi gewoon meer kansen krijgt om het te doen, krijgt meer kans om kilometers af te leggen, om gp's te winnen, ...
Reply With Quote
Old 21-07-2002, 22:34
Ferrari Forever's Avatar
De Paddock Regular

En toch vind ik hem een van de allergrootsten , en dat zal nooit veranderen ....
Old 21-07-2002, 22:42
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
volgens mij was die auto waar Fangio mee reed ook wel iets zwaarder te besturen dan de Huidige ferrari

Reply With Quote
Old 21-07-2002, 23:35
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast

hmmm, denkt ge...
Old 22-07-2002, 00:03
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by raceboy
volgens mij was die auto waar Fangio mee reed ook wel iets zwaarder te besturen dan de Huidige ferrari
daartegenover staat wel dat de G-krachten nu massa's hoger liggen, er een perfecte technische kennis moet zijn op vlak van aerodynamica. Een Piloot moet veel meer feedback kunnen geven om de wagen nog sneller te kunnen maken.

Op vlak van Armspieren zal Fangio inderdaad meer werk gehad hebben dan Schumi ... Maar stellen dat de F1 fysiek minder zwaar geworden is

airco

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules