![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Ongeval Marc...
Over het ongeval zelf wil ik het hier niet zozeer hebben, maar wel over de steeds groter wordende verschillen tussen de wagens en piloten binnen het MVD Belcar-kampioenschap. Ik lees hier net op mijn wedstrijdblad dat de wagen met #62, de Saab, een snelste ronde van 3.07.290 heeft neergezet. Dit is een rondetijd die in buurt ligt van wat Yarissen en Mini's presteren. De wagen met #45 betrokken in het geciteerde ongeval klokte een éénmalige 2.51.668, niet ver af van de tijd van sommige Clio's. En dat laat sommige andere deelnemers nog onvernoemd. Zet dit niet aan het denken? Kan dit ongestraft blijven duren?
Wie Marc Goossens na het ongeval gezien heeft, weet dat lichamelijke gevolgen niet al te ver meer af waren. Moeten we hier op blijven wachten of doe ik hier aan doemdenkerij en is een koersincident iets waar een piloot altijd mee moet rekening houden? Joost |
#2
|
||||
|
||||
Re: Ongeval Marc...
Quote:
Wat niet wegneemt dat dergelijke gevallen tot een minimum beperkt moeten worden, liever geen dan eentje. Echter de snelheidsverschillen zijn toch wel iets om over na te denken. Tuurlijk als je coureur bent in de Belcar weet je van te voren dat sommige wagens en coureurs op een ander (lees lager) nivo rondrijden........echter je komt op een punt dat het gewoonweg niet meer acceptabel is in het kader van de veiligheid. Maar dat punt hebben we vorig jaar reeds meerdere malen overschreden en gaat vrolijk verder in 2003. Geloof dat het wachten is tot de eerste dooie valt voordat bepaalde mensen wakker schieten......... Goossens zelf moet niet zeuren, moet ik herhalen wat ie twee weken terug zelf heeft veroorzaakt?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 11-05-2003 at 21:35. |
#3
|
||||
|
||||
Re: Re: Ongeval Marc...
Quote:
|
#4
|
|||
|
|||
Inderdaad en de arme man was nog danig onder de indruk toen de bekers werden uitgereikt, getuige zijn trillende sigaret...en bleke teint... Marc zeurt trouwens nooit.
|
#5
|
||||
|
||||
Ik vind als je iets doet aan die tragere deelnemers dan mag je direct de belcar opdoeken, want hoeveel zijn er niet begonnen in de Belcar met een trage wagen om dan op te klimmen. Ik denk dat het iets is dat je als piloot rekening moet mee houden maar dat soms in onvermijdelijke ongevallen resulteerd... just my 2 cents
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#6
|
||||
|
||||
't is idd soms triestig om zien, zo'n snelheidsverschillen, dat er op den duur ne keer iets gaat gebeuren... Persoonlijk denk ik wel dat het probleem wel groter is in zolder dan in franco, in zolder begint men de laatste al te dubbelen na 5 ronden, in franco ligt het veld toch iets verder uiteen dacht ik zo... Maar zoals Joost zegt, tijden van 3:07 das idd maar bedenkelijk (de snelste in de yaris cup gaan sneller)
|
#7
|
||||
|
||||
De tragere en snellere piloten moeten daar toch rekening mee houden dat er trage en snelle wagens zijn. Ik ga bij t karten ook schoon uit de weg als er ne snelle aankomt. Ok, t is nie helemaal hetzelfde, maar toch.
|
#8
|
||||
|
||||
Over het wat en het hoe van het incident zal nog genoeg worden gepalaverd. Bekijk de begevoegde foto's eens en stel je dan in Marc zijn plaats.
![]() ![]() Gelukkig is alles goed afgelopen. |
#9
|
||||
|
||||
Re: Re: Ongeval Marc...
![]() ![]() ........echter je komt op een punt dat het gewoonweg niet meer acceptabel is in het kader van de veiligheid. Maar dat punt hebben we vorig jaar reeds meerdere malen overschreden en gaat vrolijk verder in 2003. Geloof dat het wachten is tot de eerste dooie valt voordat bepaalde mensen wakker schieten......... Idd. Dat heb ik hier ook al enkele keren gezegd. Ik heb ook geen pasklare oplossing. Een oplossing waarbij je iedereen tevreden stelt, is er waarschijnlijk ook niet. Je zult toch altijd bepaalde mensen moeten teleurstellen. Maar het is een feit dat de Belcar met een serieus probleem zit, en dat de organisatie dit niet wil inzien. Er moet dringend iets worden gedaan aan het verschil in snelheid tussen de wagens en het verschil in niveau tussen de piloten. Het is wel uitermate jammer. De Belcar dreigt het slachtoffer van zijn eigen succes te worden. Maar op deze manier kan het echt niet meer verder. Alleen vrees ik , net als jij Marshal, dat er eerst een dode zal vallen, vooraleer men vanuit de organisatie dit probleem zal willen toegeven. ![]() ![]() ![]() |
#10
|
||||
|
||||
Een pasklare oplossing voor dit probleem is er ook niet. Het Belcar-concept was prachtig........GT's en Toerismes samen. Probleem is dat de voorkant van het veld zo ontzettend snel is geworden en de middenmoot en de achterhoede zijn blijven hangen.
Het probleem is zich wel vanzelf een beetje aan het oplossen, de achterhoede van het veld wordt steeds kleiner. Leg maar eens deelnemerslijst uit 2000 of 2001 naast die van vandaag.........het werd stiller en stiller.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#11
|
||||
|
||||
De DTC heeft dezelfde tijdsverschillen, Le Mans heeft enorme tijdsverschillen ja zelfs de FIA GT en de dag dat er geen tijdsverschillen meer zijn komt er niemand meer kijken omdat de wagens toekomen in de volgorde waarin ze vertrokken zijn.
Ik denk niet dat we de organisatie moeten met de vinger wijzen, zij kunnen enkel een reglement op basis van type wagen en cc opbouwen Zuiver op specs zou een vw diesel vermoedelijk uitgesloten worden en wat zien we, hij draait sneller dan een meute porsches. De piloten zijn zeker verantwoordelijk voor een groot deel van de rondetijd maar het te besteden budget is zeker even belangrijk. Ik neem aan dat de mensen die achteraan rijden ofwel na verloop van tijd de budgetten zoeken voor ander materiaal of zich naar een ander kamioenschap begeven. Ik heb hier nu geen tijden van de ouring cup bij de hand maar als ik me nie vergis draaien de snelste porsches op zolder met 95dB ook reeds 1.40 |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|