De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-07-2003, 19:40
Toyo Toyo is offline
De Paddock Rookie

ah ok, zoals ik al zei had ik me niet verdiept in deze crash.
Op die video leek het erop dat Ickx Bellof inhaalde maar het is dus een achterblijver.

Mijn excuses
Reply With Quote
Old 29-07-2003, 19:52
PeKa PeKa is offline
De Paddock Rookie

http://www.stefanbellof.de/
Maby take a look at this site, it is private and has lot's of infos and pics.....
Reply With Quote
Old 29-07-2003, 19:54
Autosport.be's Avatar
Autosport.be Autosport.be is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Toyo
zonder de achtergrond te lezen/weten he, maar is het niet zo dat Ickx een inhaalactie onderneemt op bellof, zodoende is Ickx dus schuldig want hij zat nog niet helemaal voor bellof.
Ik wil niemand de schuld toeschuiven maar mijns inziens had bellof niet hoeven te liften (al is dat nu een ander verhaal als ie het wel had gedaan maarja )

Dat is dus mijn 1e indruk van het gebeuren.
Zelfs al zou Ickx een inhaalbeweging doen bij Bellof, dan nog is het in principe degene die zich voor de andere bevindt bij het aansnijden van de bocht die de lijn "krijgt". Dat is bij mijn weten al 100 jaar zo.

Het feit dat Ickx rondgetikt wordt bij het insturen van de bocht, betekent dat hij ruim voor Bellof zat, en dat de bocht dus "van hem" was...
Reply With Quote
Old 29-07-2003, 21:22
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by Toyo
zonder de achtergrond te lezen/weten he, maar is het niet zo dat Ickx een inhaalactie onderneemt op bellof, zodoende is Ickx dus schuldig want hij zat nog niet helemaal voor bellof.
Ik wil niemand de schuld toeschuiven maar mijns inziens had bellof niet hoeven te liften (al is dat nu een ander verhaal als ie het wel had gedaan maarja )

Dat is dus mijn 1e indruk van het gebeuren.

Toyo, je opmerkingen raken kant noch wal!

Ickx reed aan de leiding en de aanval kwam van Bellof!
Wat het ongeval zelf betreft, wil ik toch even benadrukken dat men Ickx nooit officieel van roekeloosheid of iets dergelijks beschuldigd heeft. Ickx ligt bij het aansnijden van Eau Rouge nog duidelijk voor op Bellof, en "krijgt" dus de ideale lijn.
Ickx is na dit ongeval alleen maar vanuit Duitsland bekritiseerd geweest. De frustraties van de Duitsers was ergens ook wel te begrijpen. Tot dan toe had Duitsland nog niet al te veel prijzen weggekaapt in de Formule 1 (van de Schumachers was nog geen sprake). Bellof was de grote belofte die de eerste Duitse formule 1-wereldkampioen moest worden. Bellof reed naast Groep C bij Brun dat jaar ook in de Formule 1 bij Tyrrell. Samen met een zekere Ayrton Senna da Silva die dat jaar voor Toleman reed, was hij de revelatie van het seizoen. Denk maar aan die fantastische regenrace op Monaco (vroegtijdig afgevlagd door wedstrijdleider........Jacky Ickx! , waardoor MacLaren-TAG-Porsche-piloot Alain Prost de Grand Prix won))
Wat het ongeval zelf nog betreft : "jonge wolf" Bellof wilde die dag de "ancien" Ickx een lesje leren (de Monaco-affaire zal ook nog wel in zijn achterhoofd gezeten hebben) en nam daarbij simpelweg te veel risico's. Het verhaal van de blauwe vlaggen heb ik nog nooit eerder gehoord. Die info komt dan ook van een Duitse site. Klasseren onder de noemer "ONZIN" dus.
Reply With Quote
Old 29-07-2003, 21:45
Toyo Toyo is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Baron
Toyo, je opmerkingen raken kant noch wal!

Zoals ik al zei wist ik niks van de achtergrond en had ik dus achteraf beter niks kunnen zeggen.
Volgende keer bedenk ik me wel voordat ik ergens een reply neer zet.
Reply With Quote
Old 29-07-2003, 22:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by Baron
Bellof reed naast Groep C bij Brun dat jaar ook in de Formule 1 bij Tyrrell. Samen met een zekere Ayrton Senna da Silva die dat jaar voor Toleman reed, was hij de revelatie van het seizoen.
Even een kleine rechtzetting toch : we spreken hier over 1985, dus reed Senna niet meer bij Toleman maar bij ... Lotus!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 30-07-2003, 14:10
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Quote:
Originally posted by Sennake
Even een kleine rechtzetting toch : we spreken hier over 1985, dus reed Senna niet meer bij Toleman maar bij ... Lotus!

Oeps! Bedankt Sennake!
Serieuze uitschuiver van mij. Ik zit een jaar verkeerd. Ook de Monaco-affaire dateert van 1984.
In het vervolg zal ik eerst even mijn archieven nachecken, voor ik een reply doe. Duizendmaal mijn excuses.
Reply With Quote
Old 30-07-2003, 16:06
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally posted by PeKa
http://www.stefanbellof.de/
Maby take a look at this site, it is private and has lot's of infos and pics.....
By the way : welcome PeKa! Nice to see you again!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules