![]() |
|
|
|||
|
|||
ah ok, zoals ik al zei had ik me niet verdiept in deze crash.
Op die video leek het erop dat Ickx Bellof inhaalde maar het is dus een achterblijver. Mijn excuses ![]() |
|
|||
|
|||
http://www.stefanbellof.de/
Maby take a look at this site, it is private and has lot's of infos and pics..... |
|
||||
|
||||
Quote:
Het feit dat Ickx rondgetikt wordt bij het insturen van de bocht, betekent dat hij ruim voor Bellof zat, en dat de bocht dus "van hem" was... |
|
||||
|
||||
Quote:
Toyo, je opmerkingen raken kant noch wal! Ickx reed aan de leiding en de aanval kwam van Bellof! Wat het ongeval zelf betreft, wil ik toch even benadrukken dat men Ickx nooit officieel van roekeloosheid of iets dergelijks beschuldigd heeft. Ickx ligt bij het aansnijden van Eau Rouge nog duidelijk voor op Bellof, en "krijgt" dus de ideale lijn. Ickx is na dit ongeval alleen maar vanuit Duitsland bekritiseerd geweest. De frustraties van de Duitsers was ergens ook wel te begrijpen. Tot dan toe had Duitsland nog niet al te veel prijzen weggekaapt in de Formule 1 (van de Schumachers was nog geen sprake). Bellof was de grote belofte die de eerste Duitse formule 1-wereldkampioen moest worden. Bellof reed naast Groep C bij Brun dat jaar ook in de Formule 1 bij Tyrrell. Samen met een zekere Ayrton Senna da Silva die dat jaar voor Toleman reed, was hij de revelatie van het seizoen. Denk maar aan die fantastische regenrace op Monaco (vroegtijdig afgevlagd door wedstrijdleider........Jacky Ickx! , waardoor MacLaren-TAG-Porsche-piloot Alain Prost de Grand Prix won)) Wat het ongeval zelf nog betreft : "jonge wolf" Bellof wilde die dag de "ancien" Ickx een lesje leren (de Monaco-affaire zal ook nog wel in zijn achterhoofd gezeten hebben) en nam daarbij simpelweg te veel risico's. Het verhaal van de blauwe vlaggen heb ik nog nooit eerder gehoord. Die info komt dan ook van een Duitse site. Klasseren onder de noemer "ONZIN" dus. |
|
|||
|
|||
Quote:
Volgende keer bedenk ik me wel voordat ik ergens een reply neer zet. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Oeps! Bedankt Sennake! Serieuze uitschuiver van mij. Ik zit een jaar verkeerd. Ook de Monaco-affaire dateert van 1984. In het vervolg zal ik eerst even mijn archieven nachecken, voor ik een reply doe. Duizendmaal mijn excuses. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|