![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
En wat het "gat" in het reglement betreft : ik kan erin komen dat de FIA dat wil dichten tegen de aanvang van volgend seizoen, maar wat dit seizoen betreft vind ik het onredelijk om te stellen dat het reglement vanaf heden anders geïnterpreteerd dient te worden, met de nodige gevolgen. Ik geloof niet dat het de bedoeling is van de FIA om Ferrari aan een volgende titel te helpen (dat neemt eerder spankracht weg in de F1 dan omgekeerd en dat kan nooit de bedoeling zijn), maar ofwel is het reglement het ganse seizoen fout geïnterpreteerd door Michelin en moeten ze de teams die met die banden rijden maar alle punten afpakken, ofwel moeten ze consequent zijn met de reeds gereden GP's en alles laten bij het oude. Een soort van "jurisprudentie" dus. Persoonlijk denk ik dat dit ook gaat gebeuren : het verleden heeft al dikwijls genoeg aangetoond dat dreigementen en zelfs uitgesproken straffen na verloop van tijd teruggeschroefd of zelfs kwijtgescholden worden. Volgens mijn bescheiden mening is dit de spreekwoordelijke storm in een glas water. Maar wie ben ik eh? Last edited by Sennake; 01-09-2003 at 13:12. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ...en jij bent Sennake !
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
==> lijkt me een redelijke oplossing. Maar blijft de vraag wat gedaan met de komende GP's ==> Michelin een soort "toelating" geven om het seizoen vol te maken met hun huidige banden die "tegen de geest van de wet zijn".
Dit zal een keuze voor het minst slechte worden ..... Wat dat is ? airco
|
||||
|
||||
Met andere woorden, wat er ook gebeurt, dit seizoen eindigt in een dikke anti-climax ?
![]()
|
||||
|
||||
In mijn ogen wel ja .... Ik zie niet in welke alternatieve keuze de FIA heeft.
|
||||
|
||||
Zonet nog ergens een "mogelijkheid" gelezen.
Bridgestone heeft de voorbije races ook met een "iets" bredere band geëxperimenteerd, en haalde niet de gewenste resultaten, vandaar de klacht van bridgestone...
|
||||
|
||||
De banden zijn heel het seizoen al ok bevonden dus moeten ze nu ook maar niet komen zeuren! Stoppen met zagen Bridgestone en bewijs dat je het beter kan, op de baan weliswaar! Michelin heeft een band gemaakt die volgens het reglement in orde is, op het randje maar reglementair. Dit is geen "gat" in het reglement ofzo, het is gewoon het reglement. Het gaat toch niet op om een paar weken voor een GP ineens te eisen dat ze opnieuw moeten beginnen zeker!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Bridgestone ontkent Michelin 'verklikt' te hebben. 't Is altijd maar een schuldige zoeken, wie heeft het rommeltje in gang gezet ? ....
|
||||
|
||||
Quote:
Bridgestone heeft enkel bredere banden getest op Fiorano
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
"De Geest van de wet primeert boven de Letter van de wet" Indien we jou redenering toepassen op de GP van Monaco 2 jaar geleden ...... - Arrows kwam toen met voorvleugels waar op de neus nog een extra vleugel gemonteerd was recht in het gezichtsveld van de piloot ![]() ==> voor de letter van de wet ... geen probleem. Er was niks wat dit verbood aan Arrows. Toch duurde het maar een uurtje of ze waren verboden. Heel de voorbereiding van Arrows voor Monaco naar de vuilbak. Als er nu een situatie ontstaat die door het reglement niet voorzien is, maar die volgens de organisator tegen de geest van de reglementen is ...... Waarom zouden ze dat dan niet mogen verbieden.
|
|||
|
|||
De oplossing : al de reeds gereden GP' s opnieuw rijden
![]() ![]() ![]() ![]() Dit met reglementaire banden ![]() C U |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() en iedereen die tickets had mag opnieuw gaan zien met hetzelfde ticket ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Toon mij waar ik geflamed heb op Ferrari en Schumacher?? Enkel naar de FIA heb ik zwaar uitgehaald. De verwijzing naar Ferrari en Schumacher was er naar een uitspraak die jij eerder hebt gemaakt en staat bovendien in een aparte alinea. Uw beoordeling is dus niet alleen fout, ook de suggestie om maar niet te posten is ongepast, maar bon, zand erover. De keuze die de FIA heeft is zoals Sennake aanhaalt. Als de banden niet reglementair zijn, dienen alle punten afgepakt waar deze banden werden gebruikt. En ik weet als techneut maar al te goed, en zij trouwens ook, dat geen enkele reglement waterdicht te krijgen is aangezien de ingenieurs zullen blijven zoeken in het "op het randje" gebied. (ingenieur - ingenieus) Kwestie van de FIA is om daar een beetje volwassen op te reageren, maar dat lukt niet altijd even goed. Boeiend? Who cares. ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 7 (0 members and 7 guests) | |
|
|