![]() |
|
|
View Poll Results: Wat is de toekomst van prototypes? | |||
Geen... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
4 | 22.22% |
Back to basics met SR2 en SR3 wagens + Gt's. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 11.11% |
De nieuwe ACO/ELMS-serie zal wel soelaas brengen. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
12 | 66.67% |
We zijn goed bezig... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Voters: 18. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
#1
|
|||
|
|||
![]()
Ondanks een behoorlijke wedstrijd, mede te danken aan de Britse GT's, moet iedereen besluiten dat de proto's het op dit ogenblik heel erg moeilijk hebben.
Als we even de situatie overlopen, dan komen we tot de voor de hand liggende vaststelling dat het FIA-SCC kampioenschap op sterven na dood is. De laatste race gaat naar alle waarschijnlijkheid niet eens door en wat 2004 brengen zal, is hoogst onduidelijk. Daarnaast baden ook andere series niet in weelde. Het eens zo roemruchte ALMS kampt ook met een mager startveld (Road America --> 6 LMP 900 en 4 LMP 675). Op dit ogenblik is geen enkele constructeur nog rechtstreeks betrokken bij het ALMS-gebeuren (proto's) waar in het verleden BMW, Audi, Cadillac en andere het mooie weer maakten. Het Grand-Am kampioenschap vecht met het onwaarschijnlijke imago van de Fabcars en of deze wagens ooit zullen aanslaan, is wel echt de vraag. Zelfs bij Le Mans durf ik een ernstig vraagteken plaatsen. De laatste 4 jaren was er van een wedstrijd nog nauwelijks sprake. De VAG-groep, niet toevallig één van de enige constructeurs die niet aan F1 doen, gooide zo'n smak geld tegen het Audi-Bentley project aan dat van competitie nog nauwelijks sprake kan zijn. Is er nog plaats voor deze prachtige wagens en onder welke vorm? Joost |
#2
|
||||
|
||||
NEE! op de lange termijn. Hoe graag ook dat ik het anders zou zien..........
Wellicht dat we een korte opleving krijgen met de nieuwe Le Mans Serie, maar dat effekt zal binnen enkele jaren zijn uitgewerkt. Voor deze ene keer hoop ik dat ik met mijn "visie" totaal fout zit ![]() op het forum van ten-tenths heeft iemand dat heel mooi omschreven....... Quote:
Quote:
Quote:
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#3
|
||||
|
||||
Die kerel van op ten-tenths vertelt inderdaad wel zinnige dingen. Het ziet er inderdaad slecht uit voor deze machines. De constructeurs kijken vooral naar F1 en alle fusies in de autowereld doen deze serie ook geen goed... R.I.P.
|
#4
|
||||
|
||||
proto's zijn duur en overbodig. Zoals dome, wat heeft die eraan? Die zorgt er niet voor dat mensen die 'auto's' gaan kopen toch?
Geef mij maar gewoon FIA GT met Tourwagenraces in 1 weekend. Das pas een formule!!!
__________________
The end. |
#5
|
||||
|
||||
zo kan je ook iets tegen de F1 hebben he: als ik bvb een Sauber Petronas zie, ga ik ook niet op zoek naar zo'n wagen he. of als ik in de CART Lola's zie rondrijden....
ik zie die proto's graag rijden, en ik zou het een zonde vinden moesten ze verdwijnen
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Nu ACO hun selecties gaan doorvoeren via de 1000KM races in Le Mans, Monza, Spa,... zal deze klasse wel terug heropleven. Er staan op dit moment tientallen wagens op stal die voldoen aan deze regels maar niemand heeft er baat bij om deel te nemen aan een slecht gestructureerd kampioenschap.
Het huidige WK kan niet tippen aan de publiciteit van de 24H Du Mans. Daarom worden de meeste budgets enkel opgemaakt in teken van de etmaalrace.
__________________
http://www.skylimitevents.com |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
|
#8
|
||||
|
||||
Ik kan er wel inkomen dat de link tussen een proto en een gewone straatversie moeilijk te leggen is hoor, maar is die dan zoveel gemakkelijker te leggen met een F1? Dat zie ik niet in. Wat heeft een McLaren nu in hemelsnaam te maken met een straat Mercedes??? Met een rallywagen of een DTM-wagen, tot daar toe... Alhoewel de meesten onder ons ook wel beseffen dat zelfs die wagens NIETS te maken hebben met de straatversie, trappen vele argeloze kopers er nog wel in...
En dan die discussie van "proto's weg en GT's in de plaats"... Mmm, zagen we dit in het begin van de jaren 90 ook al niet eens? Welke wagens hebben toen allemaal Le Mans gewonnen? 1994 : ![]() 1995 : ![]() 1996 : ![]() 1997 : ![]() 1998 : ![]() Al zien ze er zo niet uit, stuk voor stuk waren dit "GT's"... Tot de proto's weer de bovenhand namen en de GT1's uiteindelijk geband werden. Krijgen we een herhaling van dit scenario??? |
#9
|
||||
|
||||
Heren, met manufacturer worden hier de grote automerken bedoeld, zoals Ford, GM, BMW und so weiter.........
Courage, Dome, Lola, Dallara zijn constructeurs en tikken per verkocht chassis enkele procenten winst in. Constructeurs worden vaak door een "manufacturer" ingehuurd om een proto te ontwikkelen............. De Rover-groep huurde Lola in om hun LMP675 te ontwikkelen, Ferrari (FIAT) huurde Dallara in hun voor hun 333. Chrysler huurde Dallara in voor hun proto en Oreca voor de race-support.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#10
|
||||
|
||||
proto's
De toekomst ziet er inderdaad niet al te rooskleurig uit voor de proto's. De Group C dagen gaan we zeker niet meer herbeleven.
En het feit dat er tegenwoordig zoveel sportscar racing series bestaan doet er ook geen goed aan. Niet echt moeilijk dat de FABCAR's in G/A niet aanslaan, daar kan je moeilijk van prototypes spreken. Ik weet niet juist wat die wagens moeten voorstellen ![]()
__________________
Porsche 917: The greatest racing car ever |
#11
|
||||
|
||||
De link tussen een F1 en een straatauto is er niet, het is gewoon het ideale uitstalraam voor de constructeurs omdat er miljoenen en miljoenen mensen naar kijken... Dit bij Proto's niet het geval... momenteel dan toch. Maar niets zegt dat het over vijf jaar nog zo zal zijn. Constructeurs kan je echt niet goed volgen op dat vlak. Enkele jaren geleden zijn ze zich terug gaan interesseren in F1 en Dakar. Gevolg was dat Toerisme, GT's en Proto's wat naar de achtergrond verdwenen. Door een goed "package" komen Toerisme en GT's er terug bovenop. Rally is vrij stabiel met een paar vaste waarden aangevuld met een paar merken die een jaar of drie zwaar investeren en dan weer verdwijnen. F1, Dakar, Toerisme, GT en Rally zorgen er simpelweg voor dat Proto's geen aandacht en middelen krijgen...
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Vraag eens aan die 150.000 duitsers op de tribune in Hockenheim of ze weten wie Ilmor is? Waarschijnlijk krijg je bij 149.000 duitser de volgende reactie: ![]() Vraag eens aan die 150.000 fransen in Magny-Cours wie is Benetton? Deze reactie krijg waarschijnlijk bij 149.000 fransen met een slecht geheugen: ![]() ![]() Jij, ik en alle andere paddockers zijn goed onderlegde mensen wat betreft hun kennis m.b.t. autosport maar 95% is dat niet. Ik wil depaddock niet als een elitaire club afschilderen maar onze feeling, intresse in autosport is niet maatgevend voor de rest van het "klootjesvolk". We zijn geen 5 jaar verder en namen als McLaren, Williams, B.A.R. behoren tot het roemruchte verleden. Oftwel, merknaam marketing. GT/Proto/Toerisme liefhebbers zijn in de regel de ietwat beter onderlegde autosportkenners. Vandaar dat de fan-basis ook stukken kleiner is......... Goed voorbeeld is NASCAR, die wagens hebben in de verste verte niks meer te maken met roadgoing sisters & brothers. De gemiddelde (en over het algemeen zeer domme ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#13
|
||||
|
||||
Ik hoop dat het nieuwe kampioenschap van de ACO met Ratel het tij gaat doen keren. Als tijdens de races over 1000Km plaatsen te verdienen zijn om Le Mans te rijden komt het hopelijk wel weer goed.
En aan Tyri F1: Prorto's zijn het absolute einde op het gebied van autosport. F1 Daarentegen..........., laat ons zeggen bladvulling. |
#14
|
||||
|
||||
Ilmor ken ik wel, maar Benetton is voor mij ook kledij ze en een oud f1team.
Zo elite ben ik (nog) nie. |
#15
|
||||
|
||||
Ik vind het ook heel jammer dat de proto's ten dode opgeschreven zijn
![]() En zo wordt het er voor de rijders ook maar moeilijker om een goed zitje te vinden (zonder al te veel centen op de tafel te moeten leggen). Kijk maar naar onze belgen: een Marc Goossens, David Saelens ... Maar met die nieuwe formule van de ACO zal het nog wel paar jaar redelijk gaan denk ik!!
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|