De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-12-2003, 12:47
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
nieuwtjes

Ove weg bij Toyota
Quote:
Toyota heeft enkele minuten geleden laten weten dat Ove Andersson vertrekt bij Toyota als teambaas. Zijn opvolger zal de Japanner Tsutomu Tomita worden. Tomita zal per 1 januari 2004 in dienst treden als teambaas van Toyota F1.

Tsutomu Tomita over zijn aanstelling:"We kunnen Ove niet genoeg bedanken voor zijn activiteiten en resultaten van de afgelopen jaren met Toyota. Vanaf volgend seizoen zal ik en het bedrijf Toyota runnen en ook de activiteiten in de racerij op mij nemen samen met John Howett.Met de hulp en de adviezen van Ove is het mijn doel om Toyota F1 zo snel mogelijk één van de topteams in de Formule 1 te maken."

Ook verteld Ove Andersson over zijn aftreden:"Ik wil Toyota heel erg bedanken voor de kansen die ik gedurende mijn 30-jarige carriere binnen dit bedrijf heb gekregen. Ik ben trots op wat ik bereikt heb en blij met mijn nieuwe baan als adviseur. Dertig jaar geleden ben ik voor Toyota begonnen met 3 man personeel. Hierna heb ik veel doelen bereikt waaronder Toyota's eerste eigen Formule 1 wagen. Ik ben ervan overtuigd dat Toyota een topteam zal worden en kijk uit naar de eerste overwinning."
bron: f1today.nl
*Er zijn ondertussen nog 3 stoeltjes vrij: de Jordan-line-up en 1 minardi-zitje
Kanshebbers Jordan: Heidfeld, Firman, Verstappen, McNish, Wilson
Kanshebbers Minardi: Karthikeyan, Baumgartner

Verstappen lijkt de grootste sponsorbagage mee te brengen, waarmee Heidfeld betaald zou kunnen worden. Firman heeft nog altijd een goede kans, McNish lijkt me te dromen.
Wilson heeft überhaupt nergens geen kans meer, zo gaf Eddie Jordan ook toe:

Quote:
Es wäre schwer, Justin (Wilson, Anm. d. Red.) ohne finanzielle Unterstützung in Betracht zu ziehen", gab Jordan, der angesichts der finanziellen Situation seines Teams wohl mindestens auf einen "Bezahl-Fahrer" zurückgreifen müssen wird, gegenüber der Zeitung unumwunden zu.

Auch Justin Wilson weiß, dass für ihn eigentlich nur geringe Aussichten bestehen, bei Jordan oder Minardi als Stammfahrer für 2004 unterzukommen. "Wir befinden uns noch in den Gesprächen, doch Geld ist offensichtlich der Hauptfaktor", erklärte der junge Engländer zum aktuellen Stand der Dinge.
bron: f1total.com
*Bij Ferrari is Rubens druk in onderhandeling voor een contractsverlenging. Nu Fisichella bij Sauber zit en de Ferrari nu en dan mag warmrijden, vrees ik voor Barrichello in 2005.

*Ralf Schumacher heeft gisteren, samen met nog enkele BMW hoge pieten, kerstman gespeeld voor het goede doel; Glühwein verkopen. Waar is die witte baard, Ralf ?

ondertussen mag Ralf een lekker stuk van z'n salaris inleveren. Fijn kerstcadeau

Quote:
De contractverlenging van Ralf Schumacher bij Williams-BMW is nog steeds gaande. Zijn manager Willi Weber zei nog voor Kerstmis besprekingen te voeren met teamchef Frank Williams.

Die wil Schumachers salaris verlagen van 15 tot 9 miljoen dollar. Volgens Weber zal er geen snelle oplossing komen. "Heel goed mogelijk dat dit zich nog maanden zal aanslepen.'' Ralf Schumacher staat tot en met 2004 voor 15 miljoen dollar per jaar op de loonlijst. Mocht de Duitser de loonsverlaging niet accepteren, dan staan jongeren te dringen om zijn plekje te bezetten, onder anderen de Chinese Nederlander Ho-Pin Tung. bron: f1pits.net
om dan even terug te komen op Verstappen/Jordan:
het Verstappenforum is al druk bezig met de voorbereiding van het nieuwe seizoen !

Last edited by Raceboy; 19-12-2003 at 13:02.
Reply With Quote
Old 19-12-2003, 13:00
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Ove blijft nog bij Toyota, als adviseur van Tomita.

Baumgartner naar Minardi als hij sponsor heeft. Er is zelfs een press release voor gekomen dat ze in serieuze onderhandelingen zitten, wat dus wil zeggen dat het zaakje bijna rond is.

McNish wilt geen sponsorgeld meebrengen naar Jordan lijkt het ... hij wil gekozen worden voor zijn kwaliteiten ... mooi niet dus, ze willen geld! Blijven Firman en Verstappen over, want Firman wordt gesteund door B&H en Verstappen door heel Holland! Wilson is afgevallen in strijd voor het Jordan stoeltje, hij heeft geen budget en zijn lengte zal ook wel weer een nadeel zijn....
Reply With Quote
Old 22-12-2003, 17:39
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Baumgartner tekent morgen bij Minardi volgens autosport.com:

Zsolt Baumgartner is set to sign a contract to drive for Minardi next season tomorrow (Tuesday), according to his manager.

The Italian team announced last week that it had offered the Hungarian Formula 3000 driver a race drive for 2004, so long as various financial conditions were met.

"I have permission from Minardi team owner Paul Stoddart to announce that the contract will be signed on Tuesday," Tamas Frank told the Hungarian national news agency.

Baumgartner's hopes were further boosted after the Hungarian government announced that it would contribute $4m towards the driver's budget for next season

Daar zien ze blijkbaar het belang in van iemand in de top van autosport te hebben. In België is zoiets onmogelijk, jammer genoeg
Reply With Quote
Old 22-12-2003, 17:40
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by stijnconinx
In België is zoiets onmogelijk, jammer genoeg
Ik vind niet dat de Belgische regering met MIJN geld iemand in de F1 moet helpen.

Reply With Quote
Old 22-12-2003, 17:47
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by raceboy
Ik vind niet dat de Belgische regering met MIJN geld iemand in de F1 moet helpen.
De staat heeft van u nog niet veel geld gekregen, integendeel zelf ge hebt al veel geld gekost

In het huidige België is het gewoon onmogelijk (autosport is niet bepaald populair en indien ze het zouden doen staan er nog een paar 1000 andere te zagen om geld) dat weet ik ook wel. Ik zou gewoon graag nog eens een Belg in F1 zien, dat is alles..
Reply With Quote
Old 22-12-2003, 20:36
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Goossens !
Reply With Quote
Old 29-12-2003, 23:32
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Heylen !!
Old 29-12-2003, 23:37
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

D'Ambrosio !
Reply With Quote
Old 30-12-2003, 01:48
DamonHill's Avatar
DamonHill DamonHill is offline
De Paddock Rookie

Verdonck en Heylen !
Old 30-12-2003, 02:18
X-Treme Racer X-Treme Racer is offline
De Paddock Rookie

Verdonck & D'Amrbosio!
Old 30-12-2003, 02:50
boosterke's Avatar
boosterke boosterke is offline
De Paddock Rookie

allemaal gewoon
Reply With Quote
Old 30-12-2003, 12:15
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular

Kumpen
Reply With Quote
Old 30-12-2003, 12:36
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Yves Van Grimberge
Old 31-12-2003, 01:48
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Dat de tabaksreclame op F1-wagens sommige mensen stoort weten we al langer dan vandaag. In Ierland wil een groepering anti-rokers nu zelfs verhinderen dat de races nog langer op televisie worden uitgezonden zolang niet alle wagens tabaksreclamevrij zijn.

Als de leden van ‘Ash’ ( Action on Smoking and Health) hun zin krijgen dan krijgen de Ieren in 2004 geen F1 op hun televisiescherm te zien. Ash vraagt televisiezender RTE namelijk de F1 niet langer uit te zenden zolang kinderen op die manier met tabaksreclame worden geconfronteerd.

“We hopen dat RTE genoeg om de gezondheid van de mensen geeft om hen deze beelden niet langer te tonen omdat we weten dat ze kinderen tot roken aanzetten,” legt professor Luke Clancy van Ash uit. “De F1 is het laatste bolwerk van de tabaksindustrie wat reclame betreft en daar storten ze handenvol geld in. RTE doet daar jammer genoeg aan mee.”

De helft van de F1-teams wordt nog steeds door een tabaksfabrikant gesteund, maar daar moet eind 2005 een eind aan komen volgense de europese wetgeving.
bron: f1racing.nl
onder 'nieuwtjes' vind ik deze best wel een lacher.
In plaats van het probleem bij de bron aan te pakken, schaffen we beter de F1 helemaal af !
Old 31-12-2003, 02:42
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Rare jongens die Ieren!

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules