De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-01-2004, 15:24
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
12 januari - Sauber

Fisichella en Massa, 2 coureurs met potentieel. De ene kent een geschiedenis van slechte teams (Minardi, Jordan, Benetton, Jordan), de andere moest het ideaalbeeld van Raikkonen doen vergeten. Dit wordt zowat hét seizoen waarin beide heren zichzelf moeten bewijzen, en dat betekent grote competitie tussen Fisico en Felipe. De winnaar mag misschien in 2005 naar Ferrari.

Ferrari, nu zowat het 'moederteam' van Sauber geworden, levert de motor, die deze keer -als ik mij niet vergis- identiek gaat zijn aan het pareltje dat in Schumachers Ferrari plaatsneemt.
Daarmee zie ik Sauber, als alles goed gaat, toch een stevige gooi doen naar de 4de plaats in het constructeurskampioenschap. Maar die strijd om de 4de plaats wordt hoedanook een fel gevecht met Renault, BAR, en misschien wel Jaguar.

Sauber staat, buiten die Rinland-ophanging van enkele jaren terug, niet echt garant voor grote vernieuwingen, ook niet in het kleurschema. Ik vraag me wel af hoe lang Red Bull nog hoofdsponsor gaat blijven, nu ze met Klien ook Jaguar sponsoren.
Misschien tijd voor een ander kleurtje bij Sauber ? Dat blauwe hebben ze nu ook al sinds 96...
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-01-2004, 16:08
X-Treme Racer X-Treme Racer is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Turnhout
Posts: 63
Spijtig dat ze op die Bridgestone's staan... net zoals Ferrari
__________________
"Winning isn't everything, it's the only thing!"
Reply With Quote
  #3  
Old 10-01-2004, 16:55
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Quote:
Originally posted by X-Treme Racer
Spijtig dat ze op die Bridgestone's staan... net zoals Ferrari
Ja en neen!

Het klopt dat Bridgestone het voorbije jaar vaak de zwakke schakel is geweest in het Ferrari-pakket. De Bridgestone sleet sneller en ging sneller over tot "blistering" dan de Michelin, ... maar je kan de Japanners zeker geen gebrek aan vechtlust verwijten.

Ferrari heeft als voordeel dat het door Bridgestone wordt gezien als dé referentie voor z'n racerubber. Bridgestone heeft zelfs constant z'n eigen ingenieurs aanwezig op Fiorano.

Bridgestone is het voorbije seizoen zeker geschrokken van de prestaties van de Michelin. Ze zijn dan ook super gemotiveerd om in 2004 beter te doen dan in 2003.

Bridgestone heeft momenteel het voordeel van de ervaring, ... Michelin moet z'n prestates van 2003 gaan bevestigen.

Om eerlijk te zijn zet ik momenteel liever m'n geld op een italiaans team geschoeid op japans rubber dan een duits team op frans rubber.

Ik heb in m'n hart ook altijd een speciaal plekje gehad voor Sauber, ... en in het bijzonder voor Massa! Een zwitsers team met een Ferrari-motor, een Ferrari-versnellingsbak en japanse banden? Da's vuurwerk!
Neem daarbij nog eens twee goede piloten en je bent op z'n minst "best of the rest".
__________________

Last edited by TiBo; 10-01-2004 at 16:59.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-01-2004, 22:43
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Mijn sympathie gaat na McLaren uit naar Williams met zeer kort op de voet gevolgd door Sauber. Gewoon omdat Peter Sauber's team op een gegeven moment ook zo goed als dood was, maar Peter verkocht geen gezeik, ging niet wenen, trok zijn hoofd in en ging ervoor. En het resultaat is er sindsdien ook wel naar. Vorig jaar iets minder uitgesproken, maar ik denk dat Sauber toch in goed financiële gezondheid verkeerd.

Eens benieuwd of de 'raw power' van Ferrari ook in een niet zo verfijnd en geslepen kleedje potten kan breken. Ik hoop het alleszins en ze mogen van mijn part zelfs regelmatig mee het podium op. Ik denk dat dit Fisico's laatste kans is overigens hoor. Snelheid heeft ie wel, maar of ie een heel kampioenschap mee vooraan zou kunnen meedraaien, is nog maar de vraag.

Ben overigens razend benieuwd naar hoe de nieuwe Sauber er gaat uitzien.
Reply With Quote
  #5  
Old 11-01-2004, 02:52
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Sauber wel nog met versnellingsbak & ophanging uit 2003 ... verder hebben ze de meest moderne windtunnel ...

maar ... de motor uit 2004 ... staar je niet blind op 2004! Sauber heeft waarschijnlijk enkel de eerste race een gelijke motor ... Ferrari zal haar motor constant doorontwikkelen en Sauber zal enkel kunnen profiteren van betrouwbaarheidsupdates. Boosts in paardenkrachten volgen pas op het einde van het seizoen, zodat Sauber toch niet een té grote kanshebber is om punten van Ferrari af te snoepen.
Reply With Quote
  #6  
Old 11-01-2004, 03:23
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Ik verwacht toch wel redelijk wat van Sauber dit jaar, vooral naar het einde van het jaar toe... Hun windtunnel zal hen zeker nut bewijzen!
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #7  
Old 11-01-2004, 12:15
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Hun windtunnel wel, tuurlijk zullen ze daar wat aan hebben. Aërodynamisch zullen ze beter voor de dag komen, maar met een goede windtunnel heb je niet alles. je moet ook de juiste ingenieurs hebben en ik denk dat daar bij Sauber nog wat aan te sleutelen valt.

ik geef Sauber geen kans op de top 5, 6 omdat ze op Japans rubber rijden.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-01-2004, 12:43
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally posted by Gilles
Hun windtunnel wel, tuurlijk zullen ze daar wat aan hebben. Aërodynamisch zullen ze beter voor de dag komen, maar met een goede windtunnel heb je niet alles. je moet ook de juiste ingenieurs hebben en ik denk dat daar bij Sauber nog wat aan te sleutelen valt.

ik geef Sauber geen kans op de top 5, 6 omdat ze op Japans rubber rijden.
hélaba, niks slechts over onze Jacky Eeckelaert eh !
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #9  
Old 11-01-2004, 14:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik verwacht toch wel redelijk wat van Sauber dit jaar, vooral naar het einde van het jaar toe... Hun windtunnel zal hen zeker nut bewijzen!
Ja en nee. Afgelopen jaar heeft Sauber 2500 uur doorgebracht in een gehuurde windtunnel. Voor 2004 is men van plan om 5000 uur door te brengen in hunn eigen windtunnel.

.............Alleen Ferrari, die brachten afgelopen jaar 8000 uur door in de windtunnel Dus Sauber zal idd meer voordeel kunnen uit zijn eigen windtunnel, echter het gat naar de top op dat gebied word niet gedicht.

In de verse Autosport staat een mooi artikel over de mannen uit Hinwill. Meest leuke quote van Peter Sauber is de volgende:

Quote:
Peter Sauber believes the relationship with Ferrari is now at its strongest. And,while the rules prohibit the team from using any of Ferrari’s chassis pieces, the Sauber C23 could be a sort of blue Ferrari. “It’s our intention to build the car similar to Ferrari, especially on the suspension front,”he says. “We have to go very clearly in this direction and then we can use the same specification of tyres.”
Alleen de Bridgestones konden weleens pobleem worden, Bridgestone heeft maar 1 of 2 testwagen ter beschikking. Michelin heeft echter 5 testwagens ter beschikking, anders gezegd heeft Michelin 5 maal zoveel testdata ter beschikking tegenover Bridgestone. Logische gedachte is dan ook dat Michelin een betere band kan leveren dan Bridgestone............
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 11-01-2004, 19:01
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
Sauber windtunnel:

"De tweede en de derde verdiepingen zijn identieke werkplaatsen. De twee verdiepingen zullen door Sauber gebruikt worden. Naast de ingenieurs die aan de windtunnel werken, modelontwerpers, CFD specialisten zullen er ook andere mensen uit de aërodynamica groep deze plek gebruiken.

Als het echt nodig moest zijn, staat het design toe dat er ook toegang mogelijk is voor gasten. De infrastructuur zal toestaan dat twee verschillende teams in het gebouw kunnen werken zonder dat ze elkaar tegen het lijf zouden lopen!"
Reply With Quote
  #11  
Old 11-01-2004, 19:07
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
dit laatste stuk heb ik al een keer gelezen op dit forum dacht ik... Weet alleen niet meer waar :s
__________________
greetz
Reply With Quote
  #12  
Old 11-01-2004, 19:09
Gilles's Avatar
Gilles Gilles is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: MM
Posts: 788
yep, zal ik ook wel gepost hebben in ieder geval: Ferrari & Sauber gaan daar ook samenwerken, zoveel is duidelijk!
Reply With Quote
  #13  
Old 12-01-2004, 11:53
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
De lancering van de nieuwe Sauber is live te volgen via je pc:

The presentation of the C23 and the performance by the Sugababes will be broadcast live on the internet throughout the world: the show will begin at 12:30 pm ET on Monday, January 12 and can be seen at www.redbull.com, www.sauber-petronas.com and www.hangar-7.com. A special live web channel for the C23 on the three websites, is already broadcasting news on the upcoming event in Hangar-7.
Reply With Quote
  #14  
Old 12-01-2004, 13:53
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor
 
Join Date: Feb 2003
Location: ZOLDER
Posts: 2,637
volgens de site van Sauber is de presentatie live te volgen vanaf 6u30 pm.
__________________
http://www.skylimitevents.com
Reply With Quote
  #15  
Old 12-01-2004, 14:22
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally posted by A.J.
volgens de site van Sauber is de presentatie live te volgen vanaf 6u30 pm.
Inderdaad. Ik had ook bovenstaand bericht gekregen, om ff te kijken, maar 't is dus 6u30 geworden
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 23:42.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.