De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Is het seizoen nu al gedaan?
Ja, Schumacher wint met veel gemak 23 60.53%
Neen, BAR Honda met Button maakt het spannend 7 18.42%
Neen, Williams komt met JPM nog terug 4 10.53%
Neen, McLaren herbouwt tijdig de auto en dat blijkt een winner 0 0%
Ik hou niet van polls 4 10.53%
Voters: 38. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 27-04-2004, 01:47
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Question Is het seizoen nu al gedaan?

Toch altijd interessant om te zien dat na de eerste paar races er al onmiddellijk conclusies worden getrokken - ook ik laat me hieraan wel eens vangen - over hoe het seizoen er zal uitzien, dat het nu al gedaan is, dat het niet meer spannend is enz.

Op het eerste zicht ziet het wel zo naar uit. Schumacher en Ferrari 4 races in de pocket en de naaste belagers voor de titel al op een respektabele 16 of 17 punten. Voeg daar de suprematie van Ferrari aan toe en dan een mens wel eens de neiging om te denken: Game over. Maar is dat wel zo....

Ben eens in de archieven gedoken, en gaan kijken in welk jaar er iemand de eerste 4 à 5 races won, en wat blijkt?

1991.
Na 4 races: Senna 40 ptn, Mansell 1x aan de finish en 6 ptn. Toch werd het nog een spannend seizoen. Senna kende wat tegenslag waar Mansell handig gebruik van wist te maken, zijn achterstand wist terug te schroeven tot het in de voorlaatste race in Japan misging. Senna kampioen, maar wel spannend.

1992.
Na 5 races: Mansell 50 ptn, Patrese 24 ptn. Mansell's jaar en niemand kwam erbij. Spannend? neen, maar iedereen gunde het Nigel.

1994.
Na 4 races: Schumacher 40 ptn, Hill 7ptn. Toch werd het seizoen een thriller, mede geholpen door intriges, diskwalificaties enz. Schumacher moest Hill in de laatste uitschakelen en werd kampioen. Spannend? Absoluut.

't is idd al zo lang geleden dat er nog eens de eerste 4 races van het seizoen door dezelfde piloot werden gewonnen.

Is het seizoen dan nu al gedaan?
Waarschijnlijk niet. BAR Honda heeft flink de neus aan het venster gezet en ze beloven tegen de volgende race nog verdere evoluties. Dit moet hun in staat stellen om de kloof te dichten. En ook Ferrari zal wellicht al eens pech kennen. Of misschien zal Williams gaande weg het nieuwe walrus-neus-ontwerp beter begrijpen, sneller worden en terugkomen. McLaren belooft belangrijke veranderingen aan de wagen, 't wordt misschien wel een nieuwe, en die kan out-of-the-box snel zijn.

Maar zoals de zaken er nu voor staan, tip ik op Button als kandidaat N°1 om het seizoen weer spannend te maken.

Last edited by Guido; 27-04-2004 at 01:56.
Reply With Quote
Old 27-04-2004, 03:31
Obi-Jan's Avatar
Obi-Jan Obi-Jan is offline
De Paddock Regular

McLaren staat min of meer twee jaar achter, die herpakken zich niet meer.

Montoya geeft niet veel blijk van iets bijgeleerd te hebben sinds hij in de Formule 1 zit, dus die kunnen we ook afschrijven. Een zware persoonlijke nederlaag van dit te moeten vaststellen, trouwens, maar dit terzijde.

't Is eender hoever Button en Bar/Honda dit jaar evolueren, zolang er niet meer teams zijn die het gevecht met Schumacher/Ferrari aankunnen, zie ik hem de huidige puntenkloof niet overbruggen.

Dus, in zoverre dat Button en BAR/Honda er voor zullen zorgen dat Schumacher de superioriteit van Ferrari t.o.v. de overige teams niet zal kunnen uitbuiten en er zijn gemak van nemen, zal dit slechts een milde irritatie voor Schumacher vormen en wint hij op zijn sokken de wereldtitel.

'k Zou niet kwaad zijn moest ik het mis hebben, maar ik zie het zwart in.

Quote:
1992.
Na 5 races: Mansell 50 ptn, Patrese 24 ptn. Mansell's jaar en niemand kwam erbij. Spannend? neen, maar iedereen gunde het Nigel.
Persoonlijk gunde ik het Boutsen na zo veel miserie in mindere teams, maar soit...

Jan.
=---
Old 27-04-2004, 08:03
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

De enige die blijkbaar in staat is om te volgen is Button. Bar gaat nog evolueren maar Ferrari gaat ook niet stilstaan. Schumi zal nog een paar keer moeten uitvallen wil het nog spannend worden dit jaar.
Reply With Quote
Old 27-04-2004, 08:17
Hoppa's Avatar
Hoppa Hoppa is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by stijnconinx
De enige die blijkbaar in staat is om te volgen is Button. Bar gaat nog evolueren maar Ferrari gaat ook niet stilstaan. Schumi zal nog een paar keer moeten uitvallen wil het nog spannend worden dit jaar.
Ik denk er net hetzelfde over. En wetende dat het al een tijdje geleden is dat Ferrari nog pech had verwacht ik niet dat ze nu plots gaan beginnen uitvallen.
Old 27-04-2004, 09:20
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

BAR zal samen met Williams (en evt Renault) in staat zijn om regelmatig eens mee te strijden voor de overwinning (vooral in de 2e helft van het seizoen) ....
Toch zal zelfs dan het gros van de overwinningen naar Schumacher blijven gaan

Toch zie ik Schumacher op Francorchamps de titel al pakken .... met meer dan 40 punten voorsprong dus
Misschien is zelfs de Hungaroring al mogelijk.

Kortom ... kopie van seizoen 2002

Last edited by airco; 27-04-2004 at 09:31.
Reply With Quote
Old 27-04-2004, 21:16
dulu's Avatar
dulu dulu is offline
De Paddock Rookie

De supirioriteit van Ferrari kent ook dit jaar geen grenzen...
McLaren pfff... zoveel verwacht maar een grote teleurstelling...
Williams kibbellende piloten, kinderachtige streken op het circuit...
Renault goede voornemens , hopelijk laten die nog wat zien ...
BAR / BUTTON volgens mij de grote revelatie en momenteel the Best of the rest...

Maar wie gaat schummi afhouden van zijn volgende wereldtitel ???
en wanneer gaan ze dat dit jaar vieren ...
Old 28-04-2004, 18:45
Lambo's Avatar
Lambo Lambo is offline
De Paddock Regular

"De enige die blijkbaar in staat is om te volgen is Button"

Klopt volledig Stijn, alleen zal 'volgen' niet voldoende zijn om een spannend seizoen te krijgen. Zonder ongeluk voor schumacher (zoals in Silverstone '99), mag je de titel al voor 98% achter Schumachers naam schrijven denk ik. Zeker als je rekening houdt dat het al ruim twee jaar geleden is dat hij nog eens door pech uitviel. Dat zie ik nu niet plots omslaan in nog vier of vijf DNF's dit jaar
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules