De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rating: Thread Rating: 4 votes, 5.00 average.
Old 01-03-2008, 16:13
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Hier de beloofde foto's van de PE set van Crazy Modeller.

Verder heb ik nog wat verdergedaan aan de Yamaha zelf. Ik heb een 'braided hose' gemaakt. Waarvoor deze juist dient mag Joost weten (heb hem gebeld maar hij wist het ook niet, en dan zeggen ze dat Joost het altijd mag weten) maar bon...de kabel ligt er voor de volledigheid toch. Na het plaatsen van de benzinetank en zadel zie je er niks meer van.
Deze kabel is zelf gemaakt dmv tamiya kabel (die in de kit zit) waar ik ijzerdraad doorgestoken heb voor de stevigheid en dan wat zilverfolie rondgewikkeld. Daarna met een platte veil erover gegaan en nog een likje bluawe verf, met dit als resultaat.

Vooraan heb ik nog de nodige kabels aangebracht. Deze moeten enkel nog naar hun eindbestemmig geleid worden. Op mijn referentiefoto's vertrokken deze 4 dunne kabels allemaal door een dikkere (beschermings-)kabel. Deze heb ik nagebootst door van die dikkere Tamiya tubes, die bij de oudere motoren zaten, te nemen en daar deze 4 door te steken. Deze kabeltjes moeten wel nog zwart geschilderd worden.

Ook heb brembo-logo werd aangebracht. Nu moeten de remklauwen enkel nog wat geweatherd worden, al weet ik niet echt hoe (welke kleuren/delen) dit te doen

Dit was het, morgen ga ik verder. Dan ga ik proberen het radiatorrooster ineen te steken.

Tot dan!

Tom
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	crazy_pe1.jpg
Views:	128
Size:	79.2 KB
ID:	9459   Click image for larger version

Name:	crazy_pe2.jpg
Views:	125
Size:	65.0 KB
ID:	9460   Click image for larger version

Name:	kabels_vooraan.jpg
Size:	115.5 KB
ID:	9461   Click image for larger version

Name:	brembo_logo.jpg
Size:	60.2 KB
ID:	9462   Click image for larger version

Name:	braided_hose.jpg
Views:	126
Size:	68.2 KB
ID:	9463  

Reply With Quote
Old 02-03-2008, 20:32
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Hoe krijg ik het best lijmresten, van Tamiya Tape, van een gespoten onderdeel af? Helpt compound daaraan? De lijm hangt eigenlijk volledig op de benzinetank...

Tom
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 20:40
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Tom21 View Post
Hoe krijg ik het best lijmresten, van Tamiya Tape, van een gespoten onderdeel af? Helpt compound daaraan?
Absoluut: het is trouwens het enige middel dat hiertegen doeltreffend helpt. Wel voorzichtig tewerk gaan: begin met de witte compound, als de lijm niet weggaat neem je de blauwe, en in geval van nood de rode.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 22:42
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

rood heb ik niet dacht ik. Ik heb de fine superfine en de blauwe...
Merci voor het antwoord.

Tom
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 23:40
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Waarvoor deze juist dient mag Joost weten (heb hem gebeld maar hij wist het ook niet, en dan zeggen ze dat Joost het altijd mag weten) maar bon...de kabel ligt er voor de volledigheid toch.
Euhrm, niet met ons voeten spelen he. Eerst zegt ge dat ge niet weet waarvoor de kabel dient... daarna zegt ge dat hij voor de volledigheid is. Welke functie "volledigheid" heeft op een moto weet ik niet, want ik ken niks van moto's, maar als gij het zegt, wil ik u best geloven natuurlijk...
Reply With Quote
Old 02-03-2008, 23:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
rood heb ik niet dacht ik. Ik heb de fine superfine en de blauwe...
Merci voor het antwoord.

Tom
De rode hebt ge niet nodig. Deze bevat immers schuurpartikels waarmee ge in principe, voor dit, niks kunt aanvangen. Reinigen is wat ge hier wilt doen, dus de blauwe moet zeker goed zijn. Het laatste wat ge wilt, zijn krassen op uwe lak.
Reply With Quote
Old 03-03-2008, 01:27
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Hoe krijg ik het best lijmresten, van Tamiya Tape, van een gespoten onderdeel af? Helpt compound daaraan? De lijm hangt eigenlijk volledig op de benzinetank...

Tom

Je kan dat eraf krijgen door gebruik te maken van een witte gom, je gumt als het ware de lijmresten eraf. Daarna kan je erover gaan met compound of wax.

Ik heb die tip ooit eens gekregen omdat ik tijdens de bouw van mijn kevertje hetzelfde voorhad.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 03-03-2008, 17:41
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
Euhrm, niet met ons voeten spelen he. Eerst zegt ge dat ge niet weet waarvoor de kabel dient... daarna zegt ge dat hij voor de volledigheid is. Welke functie "volledigheid" heeft op een moto weet ik niet, want ik ken niks van moto's, maar als gij het zegt, wil ik u best geloven natuurlijk...
Hahaha, maar ge zijt mis Guido! Ik heb gezegd dat JOOST het niet weet, daarom kan ik het nog wel weten he.

Tom
Reply With Quote
Old 05-03-2008, 22:55
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Weer een stapje dichter bij de finish. Ik heb de sensor op het voorwiel geschilderd en gemonteerd.

Het radiatorrooster is gespoten, gewashd en gedrybrushd. Daarna werd het gemonteerd. Ook werden er spanbandjes toegevoegd op enkele leidingen.

Verder heb ik ook het resin onderdeel dat op de radiator komt, verder met CF decal bewerkt. Deze is nu klaar om verder afgewerkt te worden en gemonteerd te worden.
Ook werden er de voorbije dagen enkele kabeltjes aangesloten.

Tot de volgende upadate.

Tom
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	sensor_wiel.jpg
Views:	85
Size:	69.2 KB
ID:	9521   Click image for larger version

Name:	spanbandjes2.jpg
Views:	88
Size:	79.1 KB
ID:	9522   Click image for larger version

Name:	radiatorrooster.jpg
Views:	87
Size:	93.9 KB
ID:	9523  
Reply With Quote
Old 06-03-2008, 00:11
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Dat is een wreed maschien aan het worden.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 06-03-2008, 18:07
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Merci!
Btw het pleksel van de tape afkrijgen was niet zo goed verlopen. Noch met de gom, noch met compound was er iets aan te doen...Dus ben ik met 2400 moeten gaan schuren. Natuurlijk door de lak (hoe kon het anders, want van pech ben ik niet gespaard gebleven bij dit model) Dan maar weer afplakken en opnieuw moeten spuiten die benzinetank.
Maar daar is nu alles dus terug in orde mee.

Tom
Reply With Quote
Old 06-03-2008, 19:04
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Btw het pleksel van de tape afkrijgen was niet zo goed verlopen. Noch met de gom, noch met compound was er iets aan te doen...
Daar geloof ik niets van. Ofwel heb je het verkeerd aan boord gelegd, ergens een foutieve handeling of zo, ofwel was het "pleksel" geen lijm, maar een permanente vervorming van de verf onder invloed van de tape, die op kan treden als je niet lang genoeg wacht na het spuiten van de laklaag alvorens af te plakken. Mijn ervaring heeft me geleerd dat ik minstens 2 weken wacht na het spuiten van de laatste laag. Dan heb ik het over Tamiya spuitbusjes lak.

We zullen het eens goed bekijken en bespreken in Jabbeke

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 06-03-2008, 19:55
vinnie's Avatar
vinnie vinnie is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Daar geloof ik niets van. Ofwel heb je het verkeerd aan boord gelegd, ergens een foutieve handeling of zo, ofwel was het "pleksel" geen lijm, maar een permanente vervorming van de verf onder invloed van de tape, die op kan treden als je niet lang genoeg wacht na het spuiten van de laklaag alvorens af te plakken. Mijn ervaring heeft me geleerd dat ik minstens 2 weken wacht na het spuiten van de laatste laag. Dan heb ik het over Tamiya spuitbusjes lak.

Wil daar ook wel eens het fijne van weten ze.
Reply With Quote
Old 06-03-2008, 22:56
Tom21's Avatar
Tom21 Tom21 is offline
MotoGP Modeler

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post

Daar hou ik u aan Guy We hebben er daar toch twee dagen de tijd ervoor

Ik heb ook een week of twee gewacht, is wel gespoten met autolak. Maar kan het niet zijn dat het door de warmte is gekomen? Ik had de carbondecals met sol behandeld en dan met de föhn erop. Misschien dat de lijm in de lak is 'gevreten' door de warmte van de haardroger?
Het ging er in ieder geval niet vanaf met de vorige handelingen. Met de gom, gomde ik zo hard, dat de lak zelfs terug 'week' werd en ik er een ophoping op kreeg.
Ach ja...het is achter de rug nu dus geen erg meer.

Tom
Reply With Quote
Old 06-03-2008, 23:19
Sennake's Avatar
Administrator

Quote:
Met de gom, gomde ik zo hard, dat de lak zelfs terug 'week' werd en ik er een ophoping op kreeg.
Dat is een bewijs dat de lak nog niet droog was, want volledig uitgeharde lak krijg je niet meer terug vloeibaar of week door wrijving...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules