De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-12-2005, 15:22
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by gwyllion
Hummer gaat maar met 1 racewagen naar Dakar. Dat lijkt mij niet zo'n goed idee. Als Gordon overkop rolt of mechanische problemen krijgt, is een goed resultaat onmogelijk.
En toch gaat Gordon volledig voor de overwinning. Ik vermoed dat hij alles toch wel wat onderschat...
Quote:
“I will be disappointed with anything other than a win. Our people have given so much of themselves over the last few months to get us ready to compete, and our sole focus is to become the first American's to win Dakar. We finished the race last year, this year we're going there to win.”
Reply With Quote
Old 26-12-2005, 15:24
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Supra
www.teamdakarusa.com --> Komt nogaltijd soon
De website is operationeel.
Reply With Quote
Old 26-12-2005, 18:02
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
De Volkswagen collone onderweg naar Lisabon is echt wel imposant:

http://www.volkswagen-motorsport.com...&nr=1&galnr=99
Zonder twijfel imposant!
Maar ook redelijk stom om nu overbodige road kilometers te gaan rijden met het materiaal waarmee je effectief mee moet gaan starten... (of gaan ze nog ff in Portugal al de Race Touareg's voorzien van een frisse motor en transmissie...?)

Enkele weken terug in Valkenswaard met de Nederlandse pré start was Loomans er met z'n twee Bowlers. Zelfs voor die zeer kleine afstand (Limburg - Valkenswaard) reed hij niet met z'n Bowler over de weg en zette hij hem op een remorque. En dan zie je dat VW ff 2500km gaat rijden met hun race wagens over de snelwegen...

Wetende dat je nog meer dan 9000 km moet rijden in Afrika door de duinen, rotsen, ...

Last edited by Mr.Dallara; 26-12-2005 at 18:05.
Reply With Quote
Old 27-12-2005, 21:35
Pascal Pascal is offline
A4993

Quote:
Originally Posted by Pascal
De start komt korter bij en ik kan me voorstellen dat het bij sommigen al serieus begint te jeuken.

Omdat de interesse in de lage landen reeds jaren op een hoog niveau staat en dit zijn weersalg heeft op het forum, hebben we het voor jullie en de geïnterseerde lezers wat comfortabeler gemaakt.

Eén thread per special. U kan uw commentaar posten in de respectievelijke threads... Te vinden in het Rally-onderdeel uiteraard...

C U
Nadat het "operationeel" was, zagen we dat het niet echt handig was. Vandaar een nagelnieuw subforum : Dakar 2006.

Veel plezier...

C U
Reply With Quote
Old 27-12-2005, 22:11
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Op de website van Omroep Brabant staan verschillende filmpjes (5 delen) over de Brabantse deelnemers:

http://www.omroepbrabant.nl/dakar/
Reply With Quote
Old 28-12-2005, 16:38
ydg ydg is offline
De Paddock Rookie

464 - Joris Mattijs & Ivan Bamps

In hun zelfverbouwde Toyota Landcruiser zijn Joris Mattijs en navigator-monteur Ivan Bamps maandagnamiddag vertrokken met bestemming Lac Rose (Dakar - Senegal), waar ze op 15 januari in elk geval de finish willen halen.

Hun aanlooproute naar de start in Lissabon is in drie dagetappes opgedeeld. De eerste overnachting in Blois onthult al meteen... dat Ivan snúrkt.

Dinsdag verplichtten sneeuwgladde wegen tot geconcentreerd rijden naar het Spaanse Burgos. Er wordt feestelijk verbroederd met een Frans team, en gezien Joris en Ivan pas op donderdag om 14.00 uur precies mogen inklokken voor de obligate administratieve en technische nazichten, kunnen de resterende 800 km tot Lissabon, vanaf nu aan een gemoedelijk tempo.

De eigenlijke wedstrijd gaat van start op 31 januari met een verbindingsrit van de Portugese hoofdstad naar het 370 km verderop, in de Algarvestreek gelegen Portimão. Op dat traject ligt een eerste klassementsproef van 83 km tegen de chrono. Joris, Ivan en de hele achterban kijken alvast met véél vertrouwen uit naar het openingsresultaat.

de gegevens :

Joris Mattijs, Berlaar, advocaat, 48 jaar, gehuwd, derde deelname
Ivan Bamps, Geetbets, monteur, 49 jaar, gehuwd, tweede deelname

Toyota Landcruiser HFJ80, zelfverbouwd.

http://www.dealsforwheels.org/dakar.htm
http://www.joris2dakar.blogspot.com en 1x klikken op 'refresh'
Reply With Quote
Old 29-12-2005, 22:53
ydg ydg is offline
De Paddock Rookie

Dakarteam 464 moeiteloos voorbij technische keuring

Joris Mattijs en Ivan Bamps zijn geslaagd voor de eerste test. De intensieve technische keuring in Lissabon duurde meer dan vier uur, maar dank zij de uiterst zorgvuldige voorbereiding van Ivan waren ze bij de weinige amateurteams die zonder veel gezeur het fiat van de controleurs meekregen. Meerdere racewagens werden afgekeurd of moeten nog flink omgebouwd worden.

Joris was overigens erg in de wolken over het nieuw te plaatsen ‘sentinel warning system', dat je waarschuwt voor snellere achterliggers en dat je ook kan gebruiken als je vastzit achter een duin.

Verder kan vanaf nu de briefing voor de volgende etappe ook per radio worden beluisterd.

Nog een nieuwigheid wordt het rijden van klassementsproeven met uitgeschakelde GPS. Het electronisch navigatietoestel toch gebruiken leidt onherroepelijk tot fikse straftijden.

Vrijdag staat er, behalve de pilotenbriefing, niets op het programma. Joris en Ivan zijn, ondanks het miezerige regenweer, in opperbeste stemming, en kijken alvast uit naar de echte start op zaterdagochtend...
Old 30-12-2005, 17:40
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular

Nog steeds geen nieuws over ad-sport...
Geen nieuws is goed nieuws, althans dat hoop ik toch.

groetjes
Old 30-12-2005, 20:01
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Quote:
Nog steeds geen nieuws over ad-sport...
Geen nieuws is goed nieuws, althans dat hoop ik toch.

groetjes

Op welk nieuws wacht je?

Je wacht toch niet op "mediageile" foto's e.d. van Wauters?
Dan wacht ik eerder op foto's van de wondermooie RAV4 in actie vanaf morgen...

Op de site van AD zijn er trouwens een aantal foto's te vinden van woensdag tot vandaag in Lissabon.
Old 30-12-2005, 20:41
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Op welk nieuws wacht je?

Je wacht toch niet op "mediageile" foto's e.d. van Wauters?
Dan wacht ik eerder op foto's van de wondermooie RAV4 in actie vanaf morgen...

Op de site van AD zijn er trouwens een aantal foto's te vinden van woensdag tot vandaag in Lissabon.

Neen, ik zocht gewoon nieuws waarin stond dat de auto's gekeurd waren...
Dat nieuws is er nu ook.

Het hele ad-sport wagenpark is goedgekeurs.
bron: www.ad-sport.be/dakar
Old 30-12-2005, 21:10
De Paddock Enthousiast

Ik dacht dat het vermogen beperkt was op ongeveer 275 pk door restrictors? De Corvette V8 uit de Hummer Baja levert meer dan 450 pk
Quote:
Robby Gordon's specially built, rear-engine, Dakar Hummer H3, a uniquely crafted 450+ horsepower racing truck Gordon designed and built from scratch, within his own racing organization, reflects much of Gordon's own self-taught philosophy about racing design. “Obviously”, says Gordon, “the Europeans build some extremely well thought out racers, but I think some of our empirically developed “Baja Technology” may prove quite interesting after we cross Portugal and Spain and get into fourth and fifth days, down in the toughest part of the race in Africa.”
Reply With Quote
Old 30-12-2005, 21:57
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Ik dacht dat het vermogen beperkt was op ongeveer 275 pk door restrictors? De Corvette V8 uit de Hummer Baja levert meer dan 450 pk

Die Hummer is een buggy...

Quote:
Originally Posted by Pitstop.tv
In feite gaat het om een tweewielaangedreven buggy met een Hummer-body, voorzien van de V8 uit de Corvette C6-R.
Old 30-12-2005, 22:53
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular

Als die chevy block belcar kan winnen, dan is dakar een eitje

Laat de dakar voor mij part maar beginnen
Old 30-12-2005, 22:56
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Als die chevy block belcar kan winnen, dan is dakar een eitje

Laat de dakar voor mij part maar beginnen
Die Amerikaanse Baja wagens (bv Protruck) zijn anders volgens mij nog nooit echt succesvol geweest in de Dakar.
Reply With Quote
Old 31-12-2005, 12:17
Supra's Avatar
Supra Supra is offline
De Paddock Regular

2 Jaar geleden reed er toch eentje in de top 10 (kan niet meer op de naam komen). En ik denk als robby gordon steun heeft van de fabriek, hij best wel een goed product heeft kunnen afleveren... Nu nog die rectervoet controleren...

Heeft iemand al de nieuwe live tracker van dakar.com gezien? Vrij handig en goed te volgen...

groetjes

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules