De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-05-2005, 16:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Scapa
Mooi werk weer van Colciago en JAS!
Die is niet vies van een duw In de eerste wedstrijd zet ie een van de Seats strak in de bandenmuur. Bij de start van race 2 springen de onderdelen in het rond.

Iemand een idee hoe je een wagen op zijn dak legt bij het uitkomen van de laatste chicane? Sascha Ploderl is het gelukt in de groene Focus tijdens race 1.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 29-05-2005, 17:23
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

En verdomme die Farfus weer

Wel mooie 2e race (1e heb ik niet gezien). De Alfa's vielen me trouwens erg tegen.
Reply With Quote
Old 29-05-2005, 18:04
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

schitterende racerij dit wtcc kampioenschap

colciago idd een foute tik gegeven, hij was wel sneller maar zo moet het niet. Dat waren trouwens een aantal tikken in 1 bocht, waardoor die Seat blijkbaar niet meer kon sturen en recht in de banden vloog.
Schitterende 1ste race van giovanardi, raar dat het in de tweede een pak minder ging. Gelukkig voor hem maakte Farfus een domme fout op Zanardi waardoor hij nog kon opschuiven naar plek drie. Zanardi was op het einde trager maar ik had hem toch graag op 3 gezien. Het onmogelijk inhaalmanoevre van Farfus mag van mij bestraft worden.

Dirk Muller en Priaulx waren duidelijk aan mekaar gewaagd. Andy nam twee maal een schitterende start, Muller de tweede race vant zelfde. Daar ligt toch een belangrijk nadeel voor de alfa's lijkt me. Ondanks de extra gewichten van beide toch duidelijk overheerst in deze manche. Wat met Tarquini die twee onzichtbare races reed ... een tactisch plan om zijn gewicht weg te werken of een andere reden? De Alfa's konden m.i. zeer goed mee, maar hij bleef achter. Laat ons hopen dat Chevrolet en Ford er snel in slagen om de kloot te dichten en dan krijgen de drie topmerken nog wat extra concurrentie, en logischerwijze zou dit de races nog meer moeten animeren.
Old 29-05-2005, 21:21
Autofan's Avatar
Autofan Autofan is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Maarten
Het onmogelijk inhaalmanoevre van Farfus mag van mij bestraft worden.
En Zanardi dan? Hij zette zijn auto 1 meter verder naar voor op de startgrid dan reglementair toegelaten is. Zo heeft hij o.a. Thompson opgehouden. Die Seat die de Brit rondtikte, mocht van mij ook wel een straf krijgen.
Reply With Quote
Old 29-05-2005, 22:03
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Tarquini met 55kg kon je moeilijk veel van verwachten, over 1 rondje(qualif) gaat dat nog wel maar in de hitte die de voortrekkers ook al minder ligt wordt dat iedere ronde erger en die is in de eerste race door een spinnende Jörg Müller aangetikt . Giovanardi was snel weg maar na 4 rondjes waren z'n bandjes om zeep en liet hij Farfus weer door ... Zanardi was die 3e plaats wel gegund geweest . Priaulx & RBM hebben weer schitterend gewerkt . Seats houden zich iets teveel bezig met mekaar voor de voeten te rijden en anderen er af te tikken .
Reply With Quote
Old 29-05-2005, 22:09
Bugalfa's Avatar
De Paddock Regular

Gené, Plato & Farfus gaan 10 plaatsen achteruit op de grid in Puebla .
Reply With Quote
Old 30-05-2005, 09:30
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Gené, Plato & Farfus gaan 10 plaatsen achteruit op de grid in Puebla .
Wat is jouw bron?

Gene wordt bij mijn weten niet gestraft. Het is Colciago die gestraft wordt om het weekend van Gene om zeep te helpen door hem tijdens de eerste race in bandenmuur te duwen.

Farfus wordt gestraft om Zanardi rond te duwen. Ik kijk maar af en toe naar FIA WTCC wedstrijden, maar zo goed als elke keer zie ik betwijfelswaardige acties van Farfus.

Plato wordt gestraft voor zijn tikje tegen Tompson. Hoe wordt zijn straf trouwens geregeld? Normaal moet hij 10 plaatsen achteruit in Mexico, maar Plato gaat helemaal niet naar Puebla.
Reply With Quote
Old 30-05-2005, 12:24
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Tikken hoort er nu eenmaal bij in WTCC. Soms is het erover en wordt dit bestraft. Colciago heeft er dit jaar al een paar serieuze gehad, nu deelt hij er zelf eens één uit. Toch een mooie 6de plaats! Denk dat ze daar bij Chevy jaloers op zijn
Reply With Quote
Old 30-05-2005, 13:54
Bugalfa's Avatar
De Paddock Regular

Colciago is idd. de gestrafte voor z'n vergrijp op Gené en niet andersom ikke abuis...
Balzan wordt ook nog eens z'n 2 1e plaatsen bij de privés afgenomen wegens te laag gewicht . Farfus heeft de 2 eerstvolgende races het zwaard van Damocles boven z'n hoofd bij 'n soortgelijk maneuver die zal in Puebla een WE ŕ la Tarquini in Imola hebben .
Volges mij worden dit de strafgewichten bij benadering voor Puebla :
Tarquini : 50kg, Giovanardi 55, Farfus 50, Dirk M 60, Priaulx 60, Jörg 20, Garcia 45, Rydell 40, Thompson 15, Gené 5, Plato 5 (die neemt hij mee naar z'n volgende deelname alsook de 10 plaatsen op de grid) . M'n favorieten voor Puebla : 1. Jörg, 2.Zanardi, 3 Garcia, 4 Thompson, 5 Gené ; 't zal daar heet zijn en dan zijn de voortrekkers in't nadeel zeker die met veel strafgewicht .
Reply With Quote
Old 30-05-2005, 15:56
De Paddock Enthousiast

Misschien ook Terting bij op het lijstje van favorieten plaatsen (Plato gaat trouwens niet naar Mexico). Terting had dit weekend dikke pech dat er een defect aan zijn motor geconstateerd werd waardoor hij de eerste race als 18de moest starten i.p.v. als 8ste; hij is nog 10de geeindigd (dankzij geen strafgewicht) en was anders zeker in top 8 geeindigd en dus tamelijk vooraan in race 2 dankzij omgekeerde startvolgorde.
Reply With Quote
Old 30-05-2005, 21:53
Bugalfa's Avatar
De Paddock Regular

idd. Terting heeft daar niet het nadeel van een mindere circuitkennis, tenzij Zanardi ooit met de Champcars of Zuidamerikaan Farfus misschien ooit in SudAm formules ?
Voorwaarde is dat de voortrekkers met de zachte Michelins niet in de problemen komen .
Reply With Quote
Old 01-06-2005, 08:14
Bugalfa's Avatar
De Paddock Regular

Gené ging eigenlijk wel erg breed en naast de piste nog voor Colciago hem "verderhielp" . Farfus was veel te optimistisch en Plato is ook terecht gestraft, Colciago vind ik een beetje te streng . Let it be : die gaan in Puebla niet veel scoren, Giovanardi & Tarquini evenmin... vind ik niet erg dat zijn dan 3 relatief lichte Alfa's in Spa als ik ga zien, want feit is dat dit de races zijn met het meeste strijd en spanning, veel meer dan F1 e.d. .
Reply With Quote
Old 01-06-2005, 18:16
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Bugalfa
Let it be : die gaan in Puebla niet veel scoren, Giovanardi & Tarquini evenmin... vind ik niet erg dat zijn dan 3 relatief lichte Alfa's in Spa als ik ga zien, want feit is dat dit de races zijn met het meeste strijd en spanning, veel meer dan F1 e.d. .
F1 is saai, maar WTCC vind ik absoluut niet veel beter. (natuurlijk maar eigen mening )
Old 01-06-2005, 18:45
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Integra
F1 is saai, maar WTCC vind ik absoluut niet veel beter. (natuurlijk maar eigen mening )
De eerste race kan zeer saai zijn. Vooral als BMW of Alfa te dominant zijn en mooi in een treintje naar het podium rijden.

De tweede race is meestal wel fun. Tragere wagens die defensieve lijnen rijden en snellere wagens die er voorbij moeten geraken.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules