De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread

Thread Tools Rate Thread
Old 08-02-2006, 18:56
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Dus is de prestatie van Lefort/Lambert in werkelijkheid nog slechter als je de factor Palttala wegneemt bij het Gordon Racing team. Anders gezegd, hun uitverkiezing is nog meer omstreden te noemen.
Zonder Markus waren de resultaten (denk ik) inderdaad veel minder. Waarschijnlijk waren ze dan ergens onderaan geëindigd. Dat geeft ik echt direct toe.

Ik vind zelf ook dat de winnaars in die catergorie niet terecht zijn. Máár wel logisch als je kijkt naar andere factoren die eigenlijk niets met de award zelf te maken hebben, maar eerder met commerciële aspecten. En 4e in LMS GT 2 is niet slecht...

Kijkend naar andere factoren zoals sponsor van het evenement. (Een blik "Gordon Red Beer" stond constant in beeld). De lokatie, waar bijna alles in het Frans gaat...en misschien de beschikbaarheid van de coureur(s)...dan is de keuze best logisch.
Old 08-02-2006, 19:03
Chauffeur Chauffeur is offline
De Paddock Regular

[QUOTE=christophe]@ dries, sorry jongen , maar wat jij nu aan het klagen zijt, je zelf juist hetzelfde met de mensen doet hoor, kijk gewoon es effe naar jezelf.
[QUOTE]

...zei de klager die belde dat hij MAAR 5 keer met zijn wagens in het boek stond ondanks altijd de snelste chrono.
Zeg wat je te zeggen hebt Christophe. Was jij niet de man die met zijn team graag in de aandacht stond?

Hoor jullie allemaal graag bezig hier Misschien een threadje openen waar jullie allemaal jullie gal eens kunnen spuwen Veel zaken zullen zeker een ander licht brengen op de zaken.

Ben ALTIJD al voorstanders geweest om mensen samen te brengen voor bepaalde zaken uit te praten. Blijkbaar zijn sommigen alleen maar sterk als ze achter hun PC kritiek kunnen geven en mensen de grond kunnen inboren. Wij gaan in 2006 allesinds niets meer doen wat betreft eigen initatieven. Ben eens benieuwd met welke zaken jullie op de proppen gaan komen. Ik ken het antwoord net als velen anderen al: NIETS

Een beetje medewerking van alle partijen zou onze och zo kleine autosportwereld veel vooruit helpen in zijn uitstraling naar de buitenwereld en de andere GROTE media.

PS: in 2005 hebben wij om 34.000 euro gratis reclame gemaakt voor de autosport, verdeeld onder diverse zaken zonder enige financiële return. Zou wel eens willen weten welke andere zot die dat gedaan heeft. Je maakt dan al eens een boek voor de TC omdat je denkt: daar kan je de mensen een plezier met doen, we zullen wel zien waar we eindigen. Wat krijg je als commentaar: we staan er maar 5 keer in.

Trouwens: als snelste team in de TC nog geen bestelling ontvangen.

Mvg

Dries
Old 08-02-2006, 19:08
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Dus is de prestatie van Lefort/Lambert in werkelijkheid nog slechter als je de factor Palttala wegneemt bij het Gordon Racing team. Anders gezegd, hun uitverkiezing is nog meer omstreden te noemen.
Ja, de prestatie van Lefort/Lambert is dan inderdaad slechter. Zonder Markus hadden ze nooit 4e geworden. Dat geef ik direct toe.

Dat ze winnaars zijn geworden is eigenlijk niet terecht, maar wel logisch als je kijkt naar factoren rondon de Gouden Helmen. Sponsor was Gordon Red Beer, er stond constant een blik Gordon in beeld. Ook de lokatie zal meegespeeldt hebben. Eveneens waarschijnlijk de beschikbaarheid van de coureurs....
Old 08-02-2006, 19:14
christophe's Avatar
christophe christophe is offline
De Paddock Rookie

Dries lees eens wat beter, ik zal het effe wat beter uitleggen :

je beschuldigt peter van vriendjespolitiek en niet objectiviteit, ik zeg jou nu : jij bent ook zo : jij bent ook niet objectief, en als uitgever en ontwerper van een boek bijvoorbeeld over een kampioenschap zou je dat wel moeten zijn.
ben je misschien in je gat gebeten omdat wij geen geld gelost hebben bij u desondanks ons groot budget?

Klagen heb en zal ik nooit doen bij u, ik heb je indertijd gewoon effe onze indruk gegeven.

Sorry wij lachen hier gewoon mee, of jij nu schrijft of niet over ons, ons budget wordt daar niet groter of kleiner van.

ps je weet goed genoeg waar wij allemaal over beschikken inzake wagens en dergelijke, maar gratis komen wij hier niet mee buiten.
Old 08-02-2006, 19:16
Yvonne's Avatar
Yvonne Yvonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Peter Baert
We hebben een objectieve vergelijking gemaakt met RACB Driver of the Year, de enige echte referentie, en de Gouden Helmen.
Is dit geen appels met peren vergelijken? Want bij beiden wordt de winnaar op een andere manier bepaald. Een vakjury kijkt nu eenmaal anders naar genomineerden dan een publieksjury. Kijk maar naar Idool ofzo.

Quote:
Bij het maken van die vergelijkingen kom je tot verrassende winnaars als Lefort-Lambert, Longin, Jamers, Melotte, ...
Ik ben het eens met u/je over de winnaars van de verscheidene catergorieën. Maar waarschijnlijk zullen er meer belangen een rol hebben gespeeld. Bijvoorbeeld bij Lefort/Lambert die gesponsord worden door Gordon, wat dus nadrukkelijk aanwezig was.

Quote:
In het artikel op www.pitstop.tv is nergens vermeld dat de Gouden Helmen niks voorstellen.
Ik heb ook niet gezegd dat dat in het artikel staat. Het kwam bij mij over als iets van de helmen stellen weinig voor. Maar dat is mijn persoonlijke gevoel...

Quote:
"de oscars van de Belgische autosport" ().
Daar ben ik het wel mee eens...dat is iets te hoog gegrepen voor de Gouden Helmen.
Old 08-02-2006, 19:56
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular

Zo als het hier bezig is, ik denk dat er iemand cartoons van een of andere godheid gemaakt heeft
Old 08-02-2006, 19:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Jongens, kunnen jullie de vuile was ergens anders buiten gaan hangen? Het gaat hier over de Gouden Helmpjes of hoe die Luikse Kitsch ook mag heten
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 08-02-2006 at 20:08.
Old 08-02-2006, 20:24
De Paddock Regular

Quote:
Jongens, kunnen jullie de vuile was ergens anders buiten gaan hangen? Het gaat hier over de Gouden Helmpjes of hoe die Luikse Kitsch ook mag heten
Juist Mark, maar als je kritiek geeft mag en moet je ook kunnen verdragen dat andere zaken ook uit de doeken gedaan worden. Geen enkele verkiezing is 100% zuiver, ook deze van de RACB! Jan Heylen genen prijs, Bart Mampaey geen prijs... wat moet je nog allemaal worden of winnen om een RACB award te winnen? Europees en wereldkampioen zijn ze al.

@ Christophe om de boel af te sluiten. De teksten komen niet van mij ( ik kan niet schrijven) dus deze zijn altijd objectief. De foto's daarentegen zijn soms voor de één iets groter dan voor de ander. Reden? Misschien heeft deze brave man of vrouw een pagina reclame gekocht 3 bladzijden ervoor. Hij zorgt er dan ook voor dat er een boek is. Case closed.

PS: boeken zijn net geleverd, we kunnen eindelijk met de verzending starten.

Conclusie van de awards: laat de piloten onder elkaar uitmaken wie de beste is. Iedereen 1 stem en automatisch zal de beste boven komen. Geen grote dure feesten (wie betaald dat eigenlijk?) maar een leuke bijeenkomst. Mijn stem voor 2005 zou alvast naar Jan Heylen uitgaan wat betreft 2005, gevold door Saelens en Goossens.
Beste website: Pitstop TV
Beste Forum: Depaddock
Beste vrouwelijke pilote: Ickx
Beste TV programma: man bijt hond
Beste tuner: RBM
Beste Rallypiloot: Duval
Figuur van het jaar: David Saelens
Beste geschreven pers: Turbo Magazine

Voila, mijn mening
Old 08-02-2006, 20:32
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Chauffeur
(wie betaald dat eigenlijk?)
de mensen die daar 1bonneke betalen voor ne cola: 1 bonneke= 5€

Old 08-02-2006, 21:37
jeep jeep is offline
De Paddock Rookie

@ Christophe om de boel af te sluiten. De teksten komen niet van mij ( ik kan niet schrijven) dus deze zijn altijd objectief. De foto's daarentegen zijn soms voor de één iets groter dan voor de ander. Reden? Misschien heeft deze brave man of vrouw een pagina reclame gekocht 3 bladzijden ervoor. Hij zorgt er dan ook voor dat er een boek is. Case closed.

Dus met andere woorden Dries uw objectief boek is gekochte objectiviteit. Regel 1 bij Dries: aan de gene waar ik het meest aan kan verdienen, die krijgt de grootste foto en de meeste foto's in het boek.

Christophe gij moet wel ne straffe zijn geen geld betaald en toch 5 foto's
Old 08-02-2006, 22:06
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by jeep
Dus met andere woorden Dries uw objectief boek is gekochte objectiviteit. Regel 1 bij Dries: aan de gene waar ik het meest aan kan verdienen, die krijgt de grootste foto en de meeste foto's in het boek.
100% juist, MAAR, ik zorg er wel voor dat IEDEREEN er in staat, met de kleinste teams in the picture. De grote hebben genoeg aandacht door prestaties. "Lijmen en het been" noemt zo iets. Ik denk ook niet dat wij objectief moeten zijn, wij zijn geen wedstrijd, wij maken een jaarboek over de autosport, niks meer, niks minder.
Old 08-02-2006, 22:36
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast

Die verkiezing is gewoon een lachertje. Je hebt dan nog van die teams die met de "overwinning" uitpakken op hun truck enzo :d De titels die gehaald worden op circuit of op de rallywegen zijn de enige die echt van tel zijn in autosportland!
Old 08-02-2006, 23:19
christophe's Avatar
christophe christophe is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by jeep

Christophe gij moet wel ne straffe zijn geen geld betaald en toch 5 foto's
Old 09-02-2006, 01:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Juist Mark, maar als je kritiek geeft mag en moet je ook kunnen verdragen dat andere zaken ook uit de doeken gedaan worden.
Toen het over boeken e.d. begon te gaan zag ik de link niet met die foute Luikse Gouden Helmpjes

Wat betreft objectieviteit. Dat woord bestaat alleen maar in woordenboeken. Zelfs een rechter is niet objectief als ik de bekendste advocaat van Nederland, A. Moszkowicz, mag geloven. Standaard openingsvraag van een rechter schijnt te zijn: "Heeft U spijt van Uw daden?" Dat lijkt me geen objectieve vraag

Om terug te keren naar de shertsvetrtoning van de Gouden Helmpjes. Gelukkig zijn de armen van geest Laat die mensen in de waan, iemand die pronkt met zijn Casque d'or titel hoeven we niet meer 100% serieus te nemen. Sites die lovend zijn over deze wanvertoning, idem dito
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Old 09-02-2006, 01:33
Peter Baert Peter Baert is offline
De Paddock Regular

Quote:
@ Peter

Je commentaar is terecht, maar of die RACB awards nu zo objectief zijn??? De (professionele autosportjournlisten), hoeveel het er mogen zijn brengen een stem uit. Is het niet zo dat deze mensen ook de persartikels schrijven voor de piloten en daar voor vergoed worden. Is het dan zo abnormaal dat deze hun stem geven aan diegene die hem of haar vergoed?
Nog kort dit. Het gros van de communiqué's van Belgische teams wordt door Vincent Franssen geschreven. VF doet voor de vertaling in het Nederlands een beroep op een paar mensen.

Ik schrijf geen communiqué's.

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules