|
|
||||
|
||||
Quote:
1) Ondanks het feit dat je de rechthoekige balkjes in een schuine hoek ziet, kijk je recht op de wingend plates. Dat bewijst dat ze zeker niet evenwijdig staan met de rest van de wagen. 2) De wingend plates lopen zeker door tot naast de body, waar ze eraan bevestigd zitten. Een andere constructie dan die op jouw foto dus. In werkelijkheid zit die wing-end plate bovenaan wel evenwijdig aan de rest van de spoiler, maar wordt hij achteraan meteen gebogen zodat hij naar binnen wijst, terwijl hij vooraan gewoon vlak blijft. Zie foto. Last edited by Sennake; 16-06-2007 at 22:18. |
|
||||
|
||||
Op de foto die je bijvoegt, is overigens perfect te zien dat de endplates aan de onderkant op de buitenkant van de aerodynamische lip staan. De resin endplates, zoals ze gemonteerd staan op het model, staan niet op die rand. (zie foto's).
Door de 2de foto is natuurlijk wel beter te verstaan waar de schoen wringt bij het resin stuk dat in de kit zit. Niet te begrijpen dat ze daar geen PE stukje voor meegeleverd hebben... Jammer. De Audi op mijn foto mag misschien dan wel een andere zijn, de spoiler is wel hetzelfde. Last edited by Guido; 16-06-2007 at 22:49. |
|
||||
|
||||
Weer eens een update.
Het interieur werd geschilderd, gedrybrushed en gemonteerd. De foto's zijn uiteraard enorme macro-opnames die elk foutje extreem vergroten, maar zoals je kan zien is de totale lengte van de cockpit-opening slechts 17mm. In werkelijkheid ziet de cockpit er dan ook vrij realistisch uit. De vulmonden van de benzinetank waren ofwel voorzien als decal (wat ik eens uitgeprobeerd heb) ofwel als foto-ets onderdeel. Het is duidelijk dat ik dat onderdeel opnieuw ga doen en het foto-ets onderdeel ga gebruiken. Ik weet niet of je het op de foto kan zien, maar aan de electronische box aan de rechtse kant van de wagen heb ik 6 kabels toegevoegd die ook op de referentiefoto's te zien zijn... De wielen dan. Eerst werden de schijfremmen in de velgen gemonteerd, waarna ik de twee helften van de velgen zelf tegen elkaar kon plakken. Daarna moesten de bandjes erover getrokken worden, maar dat was een groot probleem: de diameter van de bandjes is gewoonweg te klein. Dus heb ik mijn eigen tip eens geprobeerd, die ik een tijd geleden in ons forum gepost heb. Tot hiertoe had ik het euvel namelijk nog niet voorgehad en was er dus ook geen noodzaak om het te proberen. Nu dus wel. Welnu, er is goed nieuws en er is slecht nieuws: het goede nieuws is dat het zeer goed werkt. Het slechte nieuws is dat het een gevaarlijke methode is die je bandjes erg gemakkelijk voorgoed beschadigt, zoals ik tot mijn eigen schade en schande vastgesteld heb. Het water uit de microwave is namelijk superheet, en dus besloot ik om het bandje eruit te halen met een pincet: resultaat is de deuk in de band rechts op de foto, die permanent is. Dus nam ik een bandje uit de reservedoos en goot ik het potje water gewoon leeg om het bandje te kunnen vastnemen. Ik wou het dan snel over de velg trekken omdat het erg snel afkoelt en terug onvervormbaar wordt, maar omdat het niet meteen mooi over de velg schoof rolde de band zichzelf op met als resultaat het bandje links op de foto. Een derde bandje heeft dan uiteindelijk soelaas gebracht, en de andere gingen dan ook wat vlotter eens ik de beweging onder de knie had. Een gewaarschuwd man is er twee waard, dus let een beetje op als je dit ooit gaat proberen... Tenslotte heb ik de assen en de velgen gemonteerd en het model op de "uitlijnbank" geschroefd, zodat alle wielen de grond raken. Er moeten nog decals op de banden en velgen komen, en ze moeten nog een wash krijgen, maar je kan toch al een idee krijgen van hoe het eruit gaat zien... Last edited by Sennake; 26-06-2007 at 05:37. |
|
||||
|
||||
Ik heb nog nooit een bandje zo zien vervormen. De Audi ziet er goed als je de laatste 2 foto's bekijkt
|
|
||||
|
||||
Prachtig gedaan!
Zoveel detail in zo iets klein... |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|