|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is precies ne moto met veel pk's, want dat gaat hier nogal vooruit.
|
||||
|
||||
Vandaag nog wat voortgedaan aan de Ducati. Volgens Dominique heb ik bij deze WIP "peper in mijn g*t" of zoiets, dus mag ik hem niet ontgoochelen eh
Wel, de voorvork is afgeraakt en aan de rest van de motor bevestigd. Toen dat gedaan was, begon ik ineens te twijfelen of het voorspatbord niet achterstevoren stond. Dus nam ik de vijs weer weg uit de as, haalde het wiel er onderuit en wrong met veel moeite het spatbord vantussen de benen van de voorvork,... om vervolgens vast te stellen dat het eigenlijk toch juist zat. Tja, je kan dat natuurlijk ook eerst eens goed bekijken alvorens drastisch in te grijpen, maar daar ben ik niet slim genoeg voor... In elk geval heb ik daarna het stuur en de meters alsook de spiegels gemonteerd, en alle bekabeling aangesloten. Hoog tijd, vond ik, om eens wat foto's te nemen van de motor terwijl hij er nog "naked" bijstaat, want eens de kuip en bekleding erover zitten ga je van een hoop details niet veel meer zien. Dus hieronder krijg je een overzichtje van alle kanten van deze naked Duc, alsook een paar macro-opnamen. Na het bekijken van deze foto's heb ik me alvast voorgenomen om 1) het model af te stoffen alvorens verder te doen (!), 2) hier en daar wat verf bij aan te stippen, waar ze door het vele vastnemen al verdwenen is, 3) de pas gemonteerde onderdelen nog te voorzien van een wash en een drybrushing. Bij het zien van de foto's krijg je ook de sterke indruk dat dit model zo goed als klaar is, en dus zeker op tijd af zal zijn om volgend weekend mee te gaan naar Nieuwegein. Qua werk op zich klopt dat ook wel, ware het niet dat de kuiponderdelen vandaag hun laatste laag vernis ontvangen hebben en dus zeker een week moeten drogen, waarna er nog wat detailwerk aan moet gebeuren vooraleer alles gemonteerd kan worden. Dat zal dus waarschijnlijk pas na Nieuwegein gebeuren. Maar goed, hier zijn de foto's, in 2 reeksen van 5. |
|
||||
|
||||
En nog eens 5 macro-opnames:
|
|
||||
|
||||
Geen idee of het je interesseert, maar in de huidige editie van het blad "Moto légende" wordt net een artikel gewijd aan dit model.
|
||||
|
||||
In principe wel, want ik heb zo goed als geen referentiemateriaal gevonden op het internet, maar langs de andere kant is het model al erg ver gevorderd natuurlijk.
|
|
||||
|
||||
Koet, een peper in uw koet
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Dankuwel, heren Preluderidders
|
|
||||
|
||||
Heb je mijn mails eigenlijk ontvangen en kon je de bestandjes openen ?
Achteraf gezien was je er misschien niet veel mee omdat het over de 1000 ging...
|
||||
|
||||
Ja hoor, geen probleem. Bedankt trouwens!
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 4 (0 members and 4 guests) | |
|
|