![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Awel maat, ik ben blij dat ge weer aan het "plekken" zijt. ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ow yeah, he's back...
Welkom terug zeg maar...
|
||||
|
||||
Heb me dan toch maar weer eens achter mijn tafeltje "gesleept... "
![]() "Wat vooraf ging" Uren heb ik zitten pieren, tobben, balanceren tussen goesting, geen goesting, inspiratie, of toch niet, waarom zou ik eigenlijk verder doen, gewoon omdat het plezant is, bwa ja, bon, morgen nog eens terug proberen. Morgen wordt een weekje. Terug gaan zitten, wat klooien, bwa neen, lukt precies toch nog niet zo. pfff, wat een gezemel weeral. Foert, ik zie wel. Weer een weekje gepasseerd. Rétromobile geweest, 1/43ste kant en klaar kopen is toch veel leuker, waarom zou ik eigenlijk de moeite nog doen, ge kunt gewoon alles kopen. Weeral een week verder..., maar... bestrijdt je blues niet met rock? Sure thing baby, so: "Let's Rock!!". Vandaag dus terug aan de tafel. En wat blijkt de "blocking factor" geweest te zijn? Ha, "Weathering en dergelijke zullen niet aangebracht worden", wat een gezemel was dat... ? ![]() Help! Ik ben detailverslaafd... ![]() ![]() Om maar te zeggen dat ik ondertussen stap 3 & 4 van het plan heb afgewerkt. En zoals jullie kunnen zien, heb ik de eerste basis gelegd voor het detailleren van de onderkant mbv de Tamiya wheateringsetjes. De rest zal met airbrush en penseel gebeuren. Stap 3 & 4 Close-up van de voorkant De schijfremmen met smoke gedaan, maar 'k realiseer me nu dat ik dat beter met verdund zwart/bruin had gedaan. Die handel blinkt te hard. Maar goed, ik zie nog wel wat ik hiermee aanvang. "Scorpions Live" op de achtergrond om te bouwen... is eens wat anders, zeker wat anders dan de blues. ![]() Last edited by Guido; 23-02-2009 at 23:53. |
|
||||
|
||||
't Is niet omdat je (bijna) OOB bouwt dat je niet mag weatheren eh
![]() |
|
||||
|
||||
Dat blinkende op die schijven kan je downtonen met een beetje mat vernis, gedecanteerd uit een bus en met een penseeltje aanbrengen. Tweede mogelijkheid is het gebruik van mat zwart, sterk verdund zodat het op gekleurd water lijkt.
Heb zelf al beide methodes met succes toegepast.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Daar hebt ge hem weer, captain 'decanteer'. Misschien nen demo op de volgende meeting? 'Hei ter hie iemand een vod'?
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Heb gisteren de remschijfjes gedemonteerd en in de ovenreiniger gemikt. 't was er niet alleen recht in, het begon gelijk al aardig te broebelen. Later meer.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Moet dus met de airbrush opnieuw worden bijgewerkt, maar de verf die ik vorig jaar al decanteerde, was niet goed meer. Hopelijk is vanavond al het gedecanteerde uitgebroebeld en kan ik weer aan de slag. Op de foto's zijn de zones in kwestie aangeduid met een rode pijl om jullie een idee te geven van. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ben in ieder geval blij weer eens een update te lezen, en vooral sommige reacties. ![]() ![]() ![]()
|
|||
|
|||
als je met acryl's werkt kan je ook altijd een "druppeltje" X21 Flat base toevoegen aan uw al dan niet verdunde smoke, vernis of kleurke en zal als resultaat een matte afwerking geven.
|
|
||||
|
||||
Dat is nu net wat ik probeerde te zeggen, ik heb geen Flat Base X21 in huis. Misschien nog een oud verduurd potje enamel, maar dat over acryl doen, zou alleen maar vodden geven.
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|