![]() |
|
|
||||
|
||||
Niet teveel TamTam noemt em da....
Goe bezig! ![]()
|
||||
|
||||
Ook ben ik eens achter een reservewiel gaan zoeken. Heb er nog eentje gevonden van ne xsara, doe gaan we recycleren.
Hetvolgende wat me stoorde was de achtervleugel De vinnen vond ik veels te dik dus die heb ik eraf geschuurd met het gedacht ze te vervangen door smallere, meer realistische, exemplaren. Maar bij het bekijken van de foro`s zag ik dat Novikov rondreed met een versie zonder de vinnen. Ook prima, kon de vleugel meteen de lak in. Decaltje erop en klaar is ie voor de blanke lak. En omdat ik vrij nieuwsgierig begon te worden naar de decals van colorado ben ik begonnen met het decallen.
|
||||
|
||||
De mensen die niet vetrouwd zijn met het ombouwen van een diecast zullen ervan versteld staan hoe mooi een die-cast kan omgebouwd worden,ik ben er zeker van dat hij mooier gaat worden dan een renaissance.
Last edited by Sennake; 25-10-2010 at 09:40. |
|
||||
|
||||
En we gaan maar weer eens verder met deze. Ik heb niet het geluk dat ik een donorkit in huis kan halen voor het interieur das duurt alles wat langer dan bij Guido. Maar langzaam aan komen we der wel. Van het oorsprongelijke interieur heb ik 1!! onderdeel herbruikt, al de rest is scratchwerk. Om te beginnen heb ik een nieuwe bodemplaat gemaakt voor de piloot. Deze deels in carbon gestoken en voorzien van een PE pedalensetje.
De kant van de co werd ook voorzien van een nieuwe bodemplaat. Een voetsteun in PE die ik nog had liggen, een brandblusser en een computerbox completeren het plaatje. En nu ben ik bezig met de middenconsole. Geen foto`s gevonden van deze C4 dus gebruik er er eentje van de wagen van Loeb. Hier is het enige originele onderdeel gebruikt nl de handrem. Voor de rest is alles scratchwerk. De stand van zaken tot nu toe. Op de middenconsole komt nog 1 stuurbox te staan, daarna ga ik me bezighouden met het dashbord.
|
||||
|
||||
Op de body zijn alle decals aangebracht en waar nodig is er BMF aangebracht. Na het nemen van de foto`s is de body in de blanke lak gezet. Die kan dus een weekje uitharden
Ook heb ik ophanging nogmaals aangepast. Ik was niet echt tevreden over de stand van de velgen na de eerste poging. Nu staat hij er zo bij Let wel, dit is een dryfit. Als hij in elkaar geschroeft word ligt de body nog iets lager. word vervolgd.........
|
||||
|
||||
Schoon, heel schoon!
|
||||
|
||||
En nog eens wat doorgewerkt aan deze :
Om te beginnen het dashbord Dat kan dus beter, om te beginnen heb ik het dashbord gespoten met de Scale Fabric Black spray van tenco. Het stuur een likje verf gegeven en flippers toegevoegd. Het resultaat
|
||||
|
||||
die flips zijn zeker een meerwaarde hoor!
|
||||
|
||||
Dan 2 mooiere kuipzetels gezocht, ook weer gespoten met de tenco bus, gordels en PE toegevoegd en gemonteerd in de wagen.
Het interieur is nu klaar Nu kan eindelijk de afwerking van de wagen beginnen en daar ben ik gisteren dan ook mee begonnen
|
||||
|
||||
1 probleem had ik nog met deze wagen. Hij moet nog een stuk omlaag. Alleen, met de velgen die ik gebruik ging dit niet. De velgen blijven, ondanks het feit dat het 18' zijn, eigenlijk te klein. Ik kreeg in het weekend een heel interessante link doorgestuurt door Johan(Joka). Meteen was men probleem opgelost. Ondanks het feit dat ik low budget wilde werken aan deze heb ik toch nog maar een velgensetje besteld voor deze wagen
Het zijn 19'' die iets groter uitvallen en de wielkasten mooi uitvullen word vervolgd....................
Last edited by Doc; 22-11-2010 at 22:12. |
|
||||
|
||||
Ja maat, dat kan wel eens de oplossing zijn. Ik ben benieuwd.
Voor de rest, zeer geslaagde scratshbuild van uwen cockpit. ![]() Ook de livery is één van de mooiere op deze wagen.
|
|||
|
|||
Philip,
Best een goede oplossing. Bedankt voor de tip ! Mooi model overigens. Grtz, G ![]() |
|
||||
|
||||
Toen ik vrijdag die C4 eens van kortbij bekeek, waren het 2 mogelijkheden;
Ofwel de wielen te klein, ofwel de wielkasten te groot. Het 2de probleem was moeilijker, dus je hebt er goed aan gedaan om voor 1 te kiezen. Met die grotere velgen zal het wel lukken. Prima dasboard overigens, evenals de rest van de woonkamer (lees interieur). ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 24-11-2010 at 01:21. |
|
||||
|
||||
Quote:
By the way, ben niet zo tevreden met het spuitwerk, deze komt in aanmerking om een beetje "vervuild' te worden. ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|