![]() |
|
|
||||
|
||||
Klak af voor je verbouwingswerken.
![]() Staan jullie dit jaar ook op Moveleo? En zo ja, is deze te bezichtigen?
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties. Jawel ook dit jaar staan we op Moveleo, het model (of beter de onderdelen ervan) breng ik mee.
Ik doe met mijn 1/18 Ferrari F430 voor de allereerste keer mee aan een wedstrijd, ben benieuwd of die-cast modellen gewaardeerd gaan worden. |
|
||||
|
||||
Quote:
De modellen moeten hoofdzakelijk uit plastic of giethars bestaan, behalve voor de categorieën Figuren en Vaartuigen. De figuren mogen ook uit een metaallegering bestaan, vaartuigen uit hout. Dus voor alle zekerheid zou ik het toch even navragen vooraleer je je model inschrijft... |
|
||||
|
||||
Dan moeten ze maar een categorie creëren. Conversies als deze verdienen het nodige respect, mijn gedacht.
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|||
|
|||
Ik hoop dat het model wordt toegelaten, er staan ook militaire voertuigen op de wedstrijdtafel met een berg PE, metalen tracks, mitrailleurs en kanon. Daar zit niet echt veel plastiek meer aan hé.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Als ze der vragen rond hebben, zullen ze je er wel bijroepen. Ik heb het zelf ook al gedaan met een Subaru zonder te zeggen dat het een die-cast betrof, omdat het na al de inspanningen gewoon geen die-cast meer is, maar een modelbouwproject.
|
|||
|
|||
Vandaag heb ik de cockpit onder handen genomen. Hotwheels heeft de "kuip" zo gemaakt :
![]() Maar ik wil het er zo laten uitzien : ![]() ![]() ![]() Photos from Ferraris-online De stoel heeft aan beide kanten wat hendels en plastic buisjes : ![]() Die heb ik eraf gezaagd : ![]() De kuip heeft ook met de Dremel kennis gemaakt : ![]() De linker zijwand wordt een copie van de rechter, in het midden van de kuip komt er een plastic strip : ![]() Deze plastic strip loopt door tot op de firewall, en tot de voetenruimte. Deze voetenruimte ga ik zelf maken. Het blijft hakken en zagen, maar het blijft vooral leuk om te doen. |
|
|||
|
|||
De voetenruimte is klaar :
![]() In het linker gedeelte heb ik al wat details aangebracht : ![]() Als het model helemaal klaar gaat zijn, zal er niet zoveel meer zichtbaar blijven. Maar het zijn leuke details : ![]() |
|
|||
|
|||
Ik heb de linker zijwand uit 3 stukjes plasticard gemaakt en aan de kuip gelijmd :
![]() ![]() De rechter zijde van de voetenruimte heeft dezelfde details gekregen als de linker : ![]() In het midden komt nog een scheidingswand, dit is het eerste stuk : ![]() Beetje rare vorm maar dat is om het stukje netjes te laten passen : ![]() |
|
|||
|
|||
Ik heb wat aan de vleugel zitten werken. Het wordt de versie met de enkelvoudige vleugel en met de driehoekige zijplaten :
![]() ![]() De vleugel van het HW model was al wat aangepast door de eigenaar : ![]() Het is een dubbele vleugel, dus heb ik eerst de bovenste van de onderste los gezaagd : ![]() Een hoop schuurwerk later ziet het er voorlopig zo uit (de zwarte strip die ernaast ligt moet nog aan de witte strip gelijmd worden) : ![]() Ik had de zijplaten van het HW model gebruikt als mal om de nieuwe driehoekige te maken : ![]() Maar die zijn niet breed genoeg waardoor de decals er niet helemaal op passen : ![]() Dat verklaart de witte strip die ik aan de vleugel heb toegevoegd. Hierdoor wordt de vleugel breder, én kan ik nieuwe zijplaten maken waar de decals wél op passen. PS : Op de eerst 2 foto's is nog een extra lucht-uitlaat te zien, die onder de haaienvin zit. Dit was mij nog niet eerder opgevallen, en ik heb het ook nog op geen enkel model gezien. Het zal niet makkelijk zijn om die sleuven te maken, maar ik ga het proberen. PS 2 : Op die foto's lijkt het ook alsof de vleugel aan de bovenkant recht / vlak is. Hopelijk vind ik nog wat duidelijkere foto's, want een vlakke vleugel zou een pak schuur- en plamuurwerk sparen. Tot de volgende. |
|
|||
|
|||
Vandaag heb ik voor de allereerste keer aan een wedstrijd deelgenomen, op de beurs Modelforce 2013. Met als resultaat goud in de categorie Competitiewagens en burgervoertuigen, klasse Advanced :
![]() |
|
||||
|
||||
Proficiat! Dik verdiend!
|
|
||||
|
||||
Kijk eens aan! Gefeliciteerd!