![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
|
||||
|
||||
Toch raar dat dit soort zaken altijd BREED uitgesmeerd word. Als anderen het doen is het na 2 dagen al vergeten. Hiermee wil ik niet zeggen dat dit goedgekeurd moet worden.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zie jij dit als vermoorden? Zeg nu niet van nee want het staat duidelijk in je tekst! Zo'n streng forum en uitspraken zoals deze worden dan wel geduld? Dit gaat er bij mij niet meer in. |
|
||||
|
||||
Toen Bertrand Gachot in een Britse gevangenis terecht kwam wegens het aanvallen van taxi chauffeur stond heel autosport minnend Belgie achter onze F1 piloot ondanks dat hij een onwettelijke handeling had gedaan en de wetten had overtreden. Toen was dat sympathiek om op te komen voor een piloot en nu terwijl nog geen schuld bewezen is mag er geen steun betuigd worden. Rare wereld...
|
||||
|
||||
Quote:
En de uitspraken die ik doe zijn voor mijn rekening, daar heeft het forum niets mee te maken. Wanneer de mods/admins vinden dat dit niet hoort mogen ze mijn posts altijd verwijderen. AJ, die affaire rond Gachot heb ik niet meegemaakt, maar als de taxichauffeur niets verkeerd had gedaan dan was ook Gachot zwaar in de fout gegaan. Mijn steun zou hij dan ook niet gehad hebben. Als de chauffeur wel iets verkeerd had gedaan, dan is de reactie van Gachot ergens wel te begrijpen, maar natuurlijk niet goed te keuren. De taxichauffeur is dan ook niet omgekomen he. En over dat steunen van piloten terwijl er nog geen schuld bewezen is: ik denk dat we over 2 verschillende zaken bezig zijn. Er is het feit dat Heydens overdreven snel heeft gereden en hierdoor (al dan niet onopzettelijk) iemand de dood heeft ingejaagd. Ik praat hier over het feit dat hij veel te hard heeft gereden. Jij praat over het feit dat er iemand is omgekomen. Dat laatste is nog niet bewezen en daar zeg ik voorlopig niks over. Ook moet je bij een dergelijk ongeval met twee zijn, dus beide heren hebben zich schuldig gemaakt aan overdreven snelheid en allebei mogen ze daarvoor gestraft worden. Helaas is het anders afgelopen voor één persoon. Overigens word deze hele zaak rond Heydens enorm opgeblazen door de pers en ook door ons momenteel. Neem het met een flinke korrel zout en respecteer ieders mening. Wacht ondertussen rustig het onderzoek en eventueel vonnis af en laat ons dan nog maar eens spreken over de strafmaat en dergelijke. Last edited by Ottooke; 29-09-2004 at 19:39. |
|
||||
|
||||
Even nog het volgende meegeven van mijn kant.
Laten we ons vooral niet vangen aan hetgeen de 'tegenstanders' van de autosport graag hebben, nl. zelf een potje ruzie beginnen maken onder elkaar. ![]() Echter, het ging in feite over de steunactie op de Mégane en ik ga me dus ook beperken tot die feiten. Toen ik het zag, dacht ik "hmm, toch wel een beetje raar". Maar goed, wie ben ik? Ik neem dan ook aan dat diegene die de stickers geplakt hebben, er wel hun redenen voor gehad hebben. Wat ze eventueel in een later stadium gaan doen, laat ik voor hun rekening en ook daar spreek ik me niet over uit. God zij dank leven we nog altijd in een samenleving waar iedereen relatief gezien kan laten en doen wat ie wil, zolang er derden geen hinder van ondervinden. En het lijkt mij dat er van deze stickeractie niemand rechtstreekse hinder van gehad heeft. Tijd brengt raad. ![]() Last edited by Guido; 29-09-2004 at 21:32. |
|
||||
|
||||
heb net bericht gekregen dat Michel weer vrij is !
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() Andy heeft snelle boodschappers ... Dank je wel. Waarom de stickers op onze wagens stonden ? Wel om dat wij Michel als Teammaat, piloot en bovenal als vriend wilden steunen in de zeer moeilijke periode. Over het ongeval gaan wij niet oordelen dat zal juridisch wel zijn gang gaan. Waar wij wel willen en wouden over oordelen, is over het onrecht Michel werd aangedaan in de media in 't algemeen. Michel is een uiterst sympatiek en vakbekwaam piloot. Hij heeft een fantastische voeling over de auto en kan dit ook perfect overbrengen naar onze technische mensen. Zij waarderen Michel niet alleen om zijn vakbekwaamheid maar ook om zijn medewerkingsympathie, gevoel voor humor en zijn interesse. Michel is iemand die ZEER GOED overweg kan met het hele team. Dat is hetgeen waarvoor wij Michel steunen. 'k Hoop dat jullie dat begrijpen en ook waarderen. Echte vrienden heb je in je leven niet zoveel. En vrienden laat je niet in de steek ook niet in moeilijke periodes . Laten we samen Michel steunen om wat hij is als piloot, vriend, teammaat, autosportliefhebber,.... en hopen dat we hem nog vaak op 't circuit mogen begroeten en in actie te zien krijgen ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Dit vind ik nu heel mooi verkondigd Wim. Hopelijk zien we Michel snel terug op het circuit.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Ten eerste, welkom op dit forum. De reactie van jouw en je teamgenoten begrijp ik maar hebben jullie ook eventueel gedacht aan de reacties in de algemene media op deze actie. Mocht later blijken dat Heydens op een of andere manier schuld treft? In je eigen bericht spreek je over de bedenkelijke rol die de algemene media hebben gespeeld ten tijde van het ongeluk........ Mensen "demoniseren" in de media is geloof ik de laatste mode onder journalisten.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
Tja, "de" media hebben het dus weer gedaan. "De" media.
Iemand vandaag "Het Nieuws" gezien op VTM? Daarin heeft Heydens voor het eerst zijn versie van de feiten kunnen geven. Een verslag zonder enige bij-kleuring of wat dan ook. Heydens liet wel nog snel vallen dat eigenlijk zowat alle piloten in het gewone verkeer over de schreef gaan. Een piloot die het eigen nest bevuilt ...
|
||||
|
||||
tjah, maar ondertussen hebben Q-music en HLN, vertegenwoordigers van "de" media het wel over de rally-piloot Michel Heydens, terwijl hij volgens mij nog nooit aan een rally heeft deelgenomen... doen ze dat nu gewoon om de rally-sport nog eens te bevuilen?
|
|||
|
|||
Daar geef je het zelf aan, marcel.
Het gaat niet over "de" media, maar over sommige media. En bovendien, voor het brede publiek, de autosport-leek, zijn we allemaal één pot nat. Dat brede publiek kent het verschil niet tussen rally of circuit. Als sommige redacties al het verschil niet kennen. De meeste schade is vanavond in het VTM-Nieuws toegebracht door Michel zelf. Want, het vooroordeel van het brede publiek is nu bevestigd door een piloot, die net uit de cel komt. "Zie je wel dat al die "rallypiloten" allemaal wegpiraten, moordenaars zijn? 't Is ne piloot zelf die het gezegd heeft!". Maar laten we in alle rust morgen weer bouwen aan een positief imago voor de autosport. Tot de volgende ***** langskomt ...
|
||||
|
||||
Quote:
En ja, morgen weer verder werken aan ons projectje... |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Ik heb hier al van in het begin gepleit voor de vrijlating van Michel. Sommige grotere criminelen lopen vrij rond, terwijl iemand die een voorlopig onbewezen verkeersovertreding begaat voor 3 weken de bak in wordt gedraait. De bestuurder van de verongelukte wagen heeft nog steeds zelf op het gaspedaal geduwd. Niemand zal hem daartoe gedwongen hebben of voor hem op het gaspedaal geduwd hebben en zeker Michel niet. Chapeau voor de mensen van Racing for Belgium, sommige mensen weten vriendschap nog te appreciëren, in voor- en tegenspoed. Wim bedankt voor de toelichting. Iemand die Michel wat beter kent kan niet anders dan sympathie hebben voor deze persoon. De meeste negatieve commentaar lees ik hier wel van de baanmarshals. Blijkbaar zijn dit allemaal heel brave chauffeurs, die zich allemaal heel mooi aan de verkeersregels houden en nooit een kmtje te hard rijden. Laat staan dat ze dan ook nog iemand moordenaar gaan noemen. Vind deze uitspraak toch wel heel cru van een jonge gast. Als we in Duistland waren hoefde deze discusie niet gevoerd te worden, daar is er geen maximum snelheidslimiet op de meeste autosnelwegen. Daar zijn deze snelheden dagelijkse kost. Toen ik onderweg was naar de Nurburgring, toen de Belcar daar te gast was, vlogen ze mij daar ook voorbij alsof ik stilstond. En dat waren heel veel wagens met een Belgische nummerplaat, autosportliefhebbers die dezelfde bestemming als mij hadden. Ik zei het al eerder hier op het forum: Wie zonder fout is werpe de eerste steen. Ter verduidelijking wil ik even onderstrepen dat dit mijn persoonlijke mening is en niet dat van het raceteam of de garage Beliën. In sommige gevallen is de keuze van een alias niet altijd de beste. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|