De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-06-2006, 21:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Audi minder pitstops dan Pescarolo? Dan passen we de pit-exit toch aan. In de plaats de nieuwe pit-exit "Noord" gebruikt men tijdens de komende 24 uur de aloude pit-exit "Zuid".

Eerst afgeschaft vanwege de veiligheid..........maar nu enkele (franse) teams klagen dat ze in het nadeel zijn vanwege meer tijd in de pits en pit-exit. Blijkt die ouwe pit-exit toch veilig te zijn

Volledig artikel: http://www.projectlemans.de/content/view/2058/53/
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-06-2006, 01:39
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Audi minder pitstops dan Pescarolo? Dan passen we de pit-exit toch aan. In de plaats de nieuwe pit-exit "Noord" gebruikt men tijdens de komende 24 uur de aloude pit-exit "Zuid".

Eerst afgeschaft vanwege de veiligheid..........maar nu enkele (franse) teams klagen dat ze in het nadeel zijn vanwege meer tijd in de pits en pit-exit. Blijkt die ouwe pit-exit toch veilig te zijn

Volledig artikel: http://www.projectlemans.de/content/view/2058/53/
Dat Pescarolo het niet zint zal zeker meespelen, maar vergeet niet dat ook Capello en McNish aanmerkingen op de nieuwe pitlane hadden. Dus zo zwart-wit als jij het nu stelt is het ook niet.
Reply With Quote
Old 11-06-2006, 09:19
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular

Deze week een van leukste Auto Hebdo's van het jaar gelezen. Aflevering zal nog te vinden zijn bij de betere tijdschriftenzaak. En wel hierom:
- De officiële gids van de 24h Le Mans
- Dat de enige echte naam van de Corvette C6.R is
- Na de 24h, Corvette de 2 wagens verkoopt. De intresse is van Luc Alphand, PSI en Hezemans (GLPK?)
En last but not least, een rondleiding in de DBR9 door Christophe Bouchut. Bijna verplicht leesvoer. Waarom een DBR9 en 550 betrouwbaarder zijn dan een Viper over 24h ( Zelfs zijn Russische teammaats kregen de 550 niet kapot in 24h ). De stabiliteit onder het remmen, de motor die beter gemapped is, aero die beter is ( 1 ton bij 300km/h), het tanken dat 8 seconden sneller gaat in de DBR9 dan bij de 550.
Maar nog beter, het is niet allemaal roze geur en maneschijn die DBR9:
De stuurstang gaat over de uitlaten, zodat deze heel snel opwarmt.
CB moest speciaal nieuwe schoenen hebben met dubbele zolen, omdat de pedalen zijn vorige versmolten hadden.

En nog even het prijskaartje erbij melden, voor de verzamelaars
750 000 euro voor de wagen
250 000 euro verplichte onderdelen
500 000 euro jaarlijks voor motor-onderhoud

Zoals ik al zei, een van de beste AH van het jaar
Old 11-06-2006, 21:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Bramzel
Dat Pescarolo het niet zint zal zeker meespelen, maar vergeet niet dat ook Capello en McNish aanmerkingen op de nieuwe pitlane hadden. Dus zo zwart-wit als jij het nu stelt is het ook niet.
Mijn mening was gebaseerd op een artikeltje in de Autosport Vandaar dat ik het frappant vond dat ze dit aangepast hadden. ACO, Le Mans, franse teams.........je kent de gedachtengang wel
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-06-2006, 22:04
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

The-Paddock Le Mans Spotters Guide 2006
Club Arnage Le Mans Guide 2006 (Engelstalig)
Project Le Mans Fan Guide 2006 (Duitstalig)
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 10:04
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Bouchut reacts on Pescarolo press release !

Pescarolo
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 12:08
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Natuurlijk zijn er 2 kanten aan dit verhaal, echter ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er een grote kern van waarheid in het verhaal van Bouchut zit.

Pescarolo
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 13:49
De Paddock Enthousiast

Minassian zal in elk geval sneller zijn, maar het is inderdaad geen manier om iemand met het palmares van Bouchut te behandelen.

Ik ben benieuwd hoeveel website dit persbericht van Bouchut zullen publiceren. Ik verwacht niet dat op het op lemans.org terecht komt, maar hopelijk toch op endurance-info.com zodat de Franse fans ook de andere kant van het verhaal te lezen krijgen.
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 14:22
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Als ze dan echt niet van plan waren om van Bouchut zijn diensten gebruik te maken, vind ik het erg dat ze hem zijn contract bij Team Modena lieten ontkrachten. Zeer onprofessioneel vind ik...

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 15:05
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Dat Pescarolo erg gecharmeerd was van Minassian is al langer bekend, echter omdat Pescarolo geen volledig seizoen rijdt (enkel met 1 wagen voor Boullion/Collard in LMS) is Minassian niet eerder overgestapt van Creation naar Pescarolo.
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 21:26
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Toch effe meedelen dat de LeMans uitzendingen op Motors.tv echt wel de moeite zijn om te zien. Lange interviews met de piloten, teambazen en organisatoren...ik vind het heel interessant.

Waarschijnlijk zal het hier wel al aangegeven zijn, maar ze zeiden ook dat volgend jaar de deelnemerslijst naar 55 zal opgevoerd worden ipv 50. Ik hoop alleszins dat PSI er dan wel mag bijzijn met de C6-R.

Reply With Quote
Old 12-06-2006, 21:28
Viper GTS-R***'s Avatar
Viper GTS-R*** Viper GTS-R*** is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Belle
Waarschijnlijk zal het hier wel al aangegeven zijn, maar ze zeiden ook dat volgend jaar de deelnemerslijst naar 55 zal opgevoerd worden ipv 50. Ik hoop alleszins dat PSI er dan wel mag bijzijn met de C6-R.
Zal afhangen van hun resultaten dit jaar in LMS hé
De 1ste twee in de klasse GT1 worden (als ik me niet vergis) automatisch geklasseerd..?
Reply With Quote
Old 12-06-2006, 21:35
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

Quote:
Originally Posted by Viper GTS-R***
Zal afhangen van hun resultaten dit jaar in LMS hé
De 1ste twee in de klasse GT1 worden (als ik me niet vergis) automatisch geklasseerd..?
Ja, idd, dat is zo. Daarom hoop ik ook dat ze hoog eindigen in het kampioenschap. Maar we zijn nog maar 2 races ver en in Turkije hadden ze al met pech af te rekenen. Hoedanook, op dit punt is alles nog mogelijk, want de Oreca Saleen reed nog maar eerste keer mee in Spa en Larbre Aston was die race ook uitgevallen.

So, let's hope and pray!

Reply With Quote
Old 14-06-2006, 11:54
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
...
According to Sam talk is that the Pescarolo cars are running with air conditioning!
...
To compensate for the power loss, these competitors will receive a subsequent inlet air restrictor increase. Well the rumor is that the Pescarolo cars have an A/C system installed (the regulation recommends them for this year but doesn't mandate them until '07) and are running with the larger inlet air restrictor. ...Clearly an open top car could meet the cockpit temperature regulation without the A/C unit even running, so bingo, instant power increase do to the larger engine restrictor....
Bron: http://www.mulsannescorner.com/news.html

Als dit waar is dan heeft het Pescarolo team een slimme zet gedaan.
Reply With Quote
Old 14-06-2006, 13:32
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by FIRE
Als dit waar is dan heeft het Pescarolo team een slimme zet gedaan.
Ik dacht dat het reglement zo opgesteld was dat het gebruik van een airco geen voordeel of nadeel zou hebben. Die grotere restrictor is toch bedoeld om het vermogen dat de airco vereist te compenseren. Ik zou juist denken dat het eerder een nadeel zou zijn door het hogere verbruik
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 12 (0 members and 12 guests)

Posting Rules