De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Fernando Alonso...
...wordt dit weekend wereldkampioen. 6 24.00%
...wordt pas één van de volgende races kampioen. 14 56.00%
...zal toch nog verliezen van Räikkönen. 3 12.00%
...wordt nog samen met Kimi gedeklasseerd, zodat Schumacher het toch nog haalt 2 8.00%
Voters: 25. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 11-09-2005, 15:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Vorig jaar heb ik onze (team VDHB) ervaringen beschreven op post 17 tijdens de GP van België 2004:

Quote:
Een dagje marshal zijn op een circuit tijdens een F1-weekend duurt iets langer dan 8 uur, dagen van 12 uur zijn geen uitzondering. Nu weet ik niet of de organisatie de marshals als mensen ziet maar een dergelijke lange periode zonder sanitaire faciliteiten kan simpelweg niet. De lengte van een endeldarm is nu eenmaal beperkt, of mogen het circuit van Spa-Francorchamps zien als het grootste openbare toilet van België?
Zojuist vliegt Montoya eraf ter hoogte van post 17..........en wat ziet mijn kritische oog? Jawel, een mobiel toilet!! Hebben de brieven van Pompierke en ondergetekende dan toch nut gehad?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-09-2005, 15:58
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Gèrre
weet iemand waar je beelden of fotos te zien zijn van die crashes van de mini's ?
Vanmorgen op RTBF. Misschien vanavond opnieuw in Weekend Sportif of op Eurosport.
Reply With Quote
Old 11-09-2005, 16:08
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
Vanmorgen op RTBF. Misschien vanavond opnieuw in Weekend Sportif of op Eurosport.
dank u kzal rtbf eens bekijken want eurosport heb ik hier niet meer
Reply With Quote
Old 11-09-2005, 16:14
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Schitterende race gezien, inhaalmaneuvers, spanning, crashes, verkeerde bandenkeuzes én een gevecht om de eerste plaats. Spa-Francorchamps is kommer en kwel op alle vlakken, behalve als het op racen aankomt !

De laatste races van dit seizoen worden allemaal door McLaren gekleurd. In een mix van pech voor Raikkonen en crashes voor Montoya haalt Alonso makkelijk controlerend de WK-titel binnen. Jean-Paul ( ) zal in ieder geval nog een hartig woordje te praten hebben met Jungleboy Pizza. In feite hadden we hier wel de perfecte teamstrategie: Ferrari zou het niet beter gekund hebben: Raikkonen als eerste de pits laten induiken om zo Montoya te grazen te nemen. Gelukkig voor Ron Dennis dus geen strijd op de baan tussen beide teamgenoten.

TOP:
-Raikkonen/Montoya: Verdienden beide de overwinning. McLaren was duidelijk de snelste, betere wagen op het veld, en de strategie klopte helemaal. Grappig ook wat Raikkonen deed bij de SC: het hele veld ophouden bij de pit-ingang Je moet maar lef hebben.
-Alonso: controleert. Is ongetwijfeld volgende race de nieuwe, jongste WK ooit. Maar ergens gun ik het Kimi meer.
-Button: Zowat de enige die blijkbaar overeind bleef in de chaos van de SC en bandenwissels. Op 3 Stops naar P3, ook niet echt alledaags.
-Webber: Heeft blijkbaar wat zitten gokken met pitstops en kwam warempel op P4 uit. Toch een opsteker voor hem.
-Monteiro !!!!!!! Laat deze kerel alsjeblief in de F1 blijven, want die heeft het potentieel om te groeien. Leuk gevecht met Villeneuve.
-R. Schumacher: Het had veel meer kunnen zijn, maar Ralfke vertrok iets te snel op de droge compound. Jammer, eigenlijk, want hier had misschien een overwinning in gezeten.
-Ik wou in feite Villeneuve bij dit rijtje zetten, ware het niet dat hij op een bepaalde moment bij La Source toch wel heel gevaarlijk richting Alonsos wagen bewoog. Voor de rest toch nog enkele leuke gevechten gezien.

FLOP:
-Fisichella: Agressief in het begin, maar ietsje te agressief in de Raidillon. Fisico is snel, maar hij maakt teveel fouten. Teleurstelling van het seizoen.
-Sato: Verknalde Schumachers race. De Bridgestones waren weldegelijk competitief (Monteiro !), en Schumacher had al een tijdlang Alonso in het vizier. Maar Sato vergat even te remmen. Takuma verliest z'n pluimen. Volgend jaar: exit Sato.
-Minardi: Wat een farçe. Oke, beide voor de Jordans gekwalificeerd, maar beide ook uit de pits gestart. Heel foute keuze.
-Karthikeyan: Raakt niet meer uit de schaduw van Monteiro.
-Pizzonia: Van P7 in Monza tot noppes in Spa en anti-held van de dag toen hij JP erafknalde. -denk ik-
-In feite horen hier ook nog Massa en Trulli bij. De eerste voor de bandenkeuze (dezelfde gok als Ralf), de tweede voor de kater na een perfect race-begin. En ik klasseer hier misschien ook nog even Barrichello, die in het begin van de race op P15 rondtoerde, tien plaatsjes achter Schumacher. Gelukkig haalde Rubens nog wat puntjes binnen voor de 3de plaats in het WK.

Het moge duidelijk wezen dat Francorchamps en F1 altijd boeiende races oplevert. Nu maar hopen dat er nog een editie 2006 komt, deze keer wat beter georganiseerd misschien. En het zou me niet kunnen schelen als ze het de GP van Wallonië noemen. Ze doen maar. Het is het spektakel op de baan dat ik niet kan missen. En dat was er vandaag, lots of it !

Finish

Last edited by Finish; 11-09-2005 at 16:16.
Reply With Quote
Old 11-09-2005, 16:22
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Quote:
Originally Posted by Mark
Vorig jaar heb ik onze (team VDHB) ervaringen beschreven op post 17 tijdens de GP van België 2004:

Zojuist vliegt Montoya eraf ter hoogte van post 17..........en wat ziet mijn kritische oog? Jawel, een mobiel toilet!! Hebben de brieven van Pompierke en ondergetekende dan toch nut gehad?
Het was je dus ook al opgevallen . Collega Paddocker Serre mag ons dankbaar zijn, anders had hij in zijn broek kunnen ****** Na de negatieve kritiek van vorig jaar mag toch ook wel wat positieve kritiek komen

Over de GP zelf dan. Hier en daar een slippertje, wat ik al verwacht had na de GP2 gezien te hebben. Fisichella en Trulli die punten laten liggen in het constructeurskampioenschap. M. Schumacher en Montoya die pech hebben om betrokken te zijn in aanrijdingen. Ook weer dure punten voor hun in de strijd in het constructeurskampioenschap.
Verder 9 constructeurs op de eerste 9 plaatsen!
Valt het op dat ik deze race met het oog op de strijd tussen de constructeurs heb zitten bekijken?
Old 11-09-2005, 16:30
Gèrre's Avatar
Gèrre Gèrre is offline
De Paddock Regular

twas een zeer goede race, wel vind ik het spijtig voor montoya, hij verdiende die 2de plaats wel.
Reply With Quote
Old 11-09-2005, 16:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Finish
-Pizzonia: Van P7 in Monza tot noppes in Spa en anti-held van de dag toen hij JP erafknalde. -denk ik-
Nou, daar denk studio-expert Tom Coronel heel anders over Niets anders dan een grove fout van JPM. Zijn uitleg: JPM is lekker aan het rondtoeren op zijn intermediates op plaats twee veilig te stellen. Pizzonia had slicks erop liggen en was bezig met een snellere stint dan JPM. Pizzonia was sneller op dat moment dan JPM.

Met het oog op het contructuerskampioenschap had JPM veel beter moeten opletten. Laat die Pizzonia maar voorbij, die was toch geen bedreiging voor P2......dus een foute inschatting van JPM. Het zure pruimen gezicht van Dennis was dan ook te danken aan JPM en niet aan Pizzonia volgens expert Coronel.

Sinds maanden weer eens een GP gezien, heb er geen spijt van gehad
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 11-09-2005, 16:56
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Karthikeyan: Raakt niet meer uit de schaduw van Monteiro.
Maar er schuilt wel een geweldig rally-crosser in hem!!

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 11-09-2005, 17:00
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Schitterende race gezien, inhaalmaneuvers, spanning, crashes, verkeerde bandenkeuzes én een gevecht om de eerste plaats. Spa-Francorchamps is kommer en kwel op alle vlakken, behalve als het op racen aankomt !

De laatste races van dit seizoen worden allemaal door McLaren gekleurd. In een mix van pech voor Raikkonen en crashes voor Montoya haalt Alonso makkelijk controlerend de WK-titel binnen. Jean-Paul ( ) zal in ieder geval nog een hartig woordje te praten hebben met Jungleboy Pizza. In feite hadden we hier wel de perfecte teamstrategie: Ferrari zou het niet beter gekund hebben: Raikkonen als eerste de pits laten induiken om zo Montoya te grazen te nemen. Gelukkig voor Ron Dennis dus geen strijd op de baan tussen beide teamgenoten.

TOP:
-Raikkonen/Montoya: Verdienden beide de overwinning. McLaren was duidelijk de snelste, betere wagen op het veld, en de strategie klopte helemaal. Grappig ook wat Raikkonen deed bij de SC: het hele veld ophouden bij de pit-ingang Je moet maar lef hebben.
-Alonso: controleert. Is ongetwijfeld volgende race de nieuwe, jongste WK ooit. Maar ergens gun ik het Kimi meer.
-Button: Zowat de enige die blijkbaar overeind bleef in de chaos van de SC en bandenwissels. Op 3 Stops naar P3, ook niet echt alledaags.
-Webber: Heeft blijkbaar wat zitten gokken met pitstops en kwam warempel op P4 uit. Toch een opsteker voor hem.
-Monteiro !!!!!!! Laat deze kerel alsjeblief in de F1 blijven, want die heeft het potentieel om te groeien. Leuk gevecht met Villeneuve.
-R. Schumacher: Het had veel meer kunnen zijn, maar Ralfke vertrok iets te snel op de droge compound. Jammer, eigenlijk, want hier had misschien een overwinning in gezeten.
-Ik wou in feite Villeneuve bij dit rijtje zetten, ware het niet dat hij op een bepaalde moment bij La Source toch wel heel gevaarlijk richting Alonsos wagen bewoog. Voor de rest toch nog enkele leuke gevechten gezien.

FLOP:
-Fisichella: Agressief in het begin, maar ietsje te agressief in de Raidillon. Fisico is snel, maar hij maakt teveel fouten. Teleurstelling van het seizoen.
-Sato: Verknalde Schumachers race. De Bridgestones waren weldegelijk competitief (Monteiro !), en Schumacher had al een tijdlang Alonso in het vizier. Maar Sato vergat even te remmen. Takuma verliest z'n pluimen. Volgend jaar: exit Sato.
-Minardi: Wat een farçe. Oke, beide voor de Jordans gekwalificeerd, maar beide ook uit de pits gestart. Heel foute keuze.
-Karthikeyan: Raakt niet meer uit de schaduw van Monteiro.
-In feite horen hier ook nog Massa en Trulli bij. De eerste voor de bandenkeuze (dezelfde gok als Ralf), de tweede voor de kater na een perfect race-begin. En ik klasseer hier misschien ook nog even Barrichello, die in het begin van de race op P15 rondtoerde, tien plaatsjes achter Schumacher. Gelukkig haalde Rubens nog wat puntjes binnen voor de 3de plaats in het WK.

Het moge duidelijk wezen dat Francorchamps en F1 altijd boeiende races oplevert. Nu maar hopen dat er nog een editie 2006 komt, deze keer wat beter georganiseerd misschien. En het zou me niet kunnen schelen als ze het de GP van Wallonië noemen. Ze doen maar. Het is het spektakel op de baan dat ik niet kan missen. En dat was er vandaag, lots of it !

Finish

ALs eerste ?
Ik had duidelijk iets andres gezien
Old 11-09-2005, 17:17
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Quote:
Originally Posted by yannick88
ALs eerste ?
Ik had duidelijk iets andres gezien
klopt, 't was andersom.
Old 11-09-2005, 17:48
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by raceboy
ja inderdaad gevaarlijk, maar het zijn de coureurs die hier de kiekens zijn. Op dat moment was de safety car al uit. Flink bestraffen zo'n gedrag.
ik heb de race ook gezien, en wat je hier zegt klopt niet. er werd enkel een gele vlag gezwaaid. volgens mij heeft Jani de vlag gezien, en paste zijn snelheid aan, en heeft Yoshimoto de vlag niet gezien (door spray?), en is vol in Jani's versnellingsbak gereden. SC kwam pas uit na die crash
Old 11-09-2005, 17:54
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Wonderwel heb ik ook nog eens een GP gezien dit jaar

ben het grotendeels wel met finish zijn résumeetje eens ... Enkel op vlak van R.Schumacher ben ik het serieus oneens ....
OK hij was snel .... Maar blunders zoals veel te vroeg naar droge rubbers gaan en dan vlak erna terug moeten pitten om terug naar intermediates te gaan zouden we van een man met zijn ervaring niet meer mogen zien ...
Met zulke blunders breekt hij alle goede zaken die hij heeft laten zien ineens terug af.

Wat betreft de titelstrijd ... ik denk dat iedereen Kimi de titel nu wel iets meer gunt ...

Al sinds de helft van het seizoen wint Alonso nog maar slechts sporadisch .... Dat is misschien wel het grootste probleem voor hem nu .... De dominantie van Raikonnen nu zal veel van de glans van de titel wegnemen
Old 11-09-2005, 18:00
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by airco
Wonderwel heb ik ook nog eens een GP gezien dit jaar

ben het grotendeels wel met finish zijn résumeetje eens ... Enkel op vlak van R.Schumacher ben ik het serieus oneens ....
OK hij was snel .... Maar blunders zoals veel te vroeg naar droge rubbers gaan en dan vlak erna terug moeten pitten om terug naar intermediates te gaan zouden we van een man met zijn ervaring niet meer mogen zien ...
Met zulke blunders breekt hij alle goede zaken die hij heeft laten zien ineens terug af.
je moet natuurlijk ook bedenken hoeveel inspraak Ralph had in die keuze. als het team u binnenroept, dan kom je toch binnen?

anderzijds: het leek mogelijk om dan al op slicks te gaan rijden, dus de keuze is begrijpbaar. maar als dan blijkt dat het niet gaat, is het ook maar logisch dat je teruggrijpt naar wets, naar mijn mening
Old 11-09-2005, 18:24
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by marcel
ik heb de race ook gezien, en wat je hier zegt klopt niet. er werd enkel een gele vlag gezwaaid. volgens mij heeft Jani de vlag gezien, en paste zijn snelheid aan, en heeft Yoshimoto de vlag niet gezien (door spray?), en is vol in Jani's versnellingsbak gereden. SC kwam pas uit na die crash
Het gaat om de bijkomende crash: rechtsboven op het beeld.
Reply With Quote
Old 11-09-2005, 19:59
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Sato en Pizzonia krijgen allebei straf. Sato wordt in de volgende GP 10 plaatsen naar achter gezet. Pizzonia krijgt een boete van $8.000.
Wat Tom Coronel daar zegt is voor een deel wel waar. Maar als Pizzonia zoveel sneller was dan Montoya dan kon hij toch ook wel wachten tot een 100% veilige kans om JP voorbij te gaan.

Ander nieuwtje: Heidfeld zou betrokken zijn geweest in een verkeersongeval en heeft mogelijk zijn schouder gebroken. Einde van het seizoen voor hem... Zo kan Pizzonia nog wat rondrijden, of gaat Williams iemand anders een kans geven?

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules