De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 30-04-2006, 22:57
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by student
Ik heb de schuiver live gezien, die marshalls zijn daar goed vanaf gekomen. Fout van Parente, de gele vlag was al lang genoeg uit. Toch is hij te snel aangekomen, en is met blokkerende remmen de zandbak in gespint.
Wat is er dan juist gebeurt want ik was er zondag niet bij...?
Reply With Quote
Old 30-04-2006, 23:02
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Dan was je waarschijnlijk de enige amateurfotograaf van het hele weekend Soms kreeg ik de indruk dat er meer persmensen waren dan bezoekers. Later in de week meer want e.e.a. was dit weekend onacceptabel!
Neen, ik was er ook

Ik heb ook wat foto's en filmpjes gemaakt maar eens thuis heb ik alles gewoonweg gedeleted! Draad, draad en nog eens draad.....mij zien ze in Zolder zeker nog terug, maar dan wel zonder camera!
Reply With Quote
Old 30-04-2006, 23:04
JV1's Avatar
JV1 JV1 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Steve
Neen, ik was er ook

Ik heb ook wat foto's en filmpjes gemaakt maar eens thuis heb ik alles gewoonweg gedeleted! Draad, draad en nog eens draad.....mij zien ze in Zolder zeker nog terug, maar dan wel zonder camera!
Of je lost het probleem gewoon op door wat centjes te sparen en dan een iets betere camera te kopen, dan heb je het prikkeldraad niet op de camera...

http://www.auto-sport.nu
Reply With Quote
Old 30-04-2006, 23:16
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Er zijn voldoende creatieve mogelijkheden om dit probleem op te lossen maar de goodwill moet van twee kanten komen .

Maar dat kinderen in het bezit zijn van een perskaart is m.i. niet te rechtvaardigen. De Spanjolen van RPM hebben op dat gebied weer eens hun reputatie eer aan gedaan.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 30-04-2006, 23:16
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular

Bij de 1e linkse was het op zich goed fotograferen, mits de juiste lens (en dat was een 70-300mm 1:4-5,6 niet).
Bij de chicane stonden een aantal mensen op een trapje, leuk als je die de hele dag moet meeslepen.
Bij de REA had men tijdelijke(?) hekken geplaatst om de paddock en dus ook het stuk gras en de fotoplek af te zetten!

Opties voor 2007 indien deze situatie hetzelfde blijft?
1) Betere lens, statief en/of trap aanschaffen;
2) In het vervolg als toeschouwer gaan;
3) Media accreditatie regelen.

P.S.
Met een betere camera loop je nog tegen het risico aan dat je 'draad' in je foto ziet. Op Zolder heb ik vaker door alle verschillende hekken geschoten maar kom toch ook geregeld een groene of grijze 'waas' tegen over de foto's.
Reply With Quote
Old 30-04-2006, 23:36
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Bij de REA had men tijdelijke(?) hekken geplaatst om de paddock en dus ook het stuk gras en de fotoplek af te zetten!
Als je de hekken bedoelt tegen het Circuit zelf dan kan ik zeggen dat deze er nog staan van bij de trucks. Over andere hekken weet ik niets.

Quote:
Bij de chicane stonden een aantal mensen op een trapje, leuk als je die de hele dag moet meeslepen.
Wie foto's wil, moet er iets voor over hebben hé.

Het is inderdaad een hele dag sleuren maar ze hebben wel het voordeel om hoger op te geraken. Hopen dat ze er dan niet afvallen é.

Quote:
Opties voor 2007 indien deze situatie hetzelfde blijft?
1) Betere lens, statief en/of trap aanschaffen;
2) In het vervolg als toeschouwer gaan;
3) Media accreditatie regelen.
Ik denk dat je als (amateur)fotograaf best voor optie 1 kunt gaan. Als fotograaf kan je u nieuwe lens enzo ook gebruiken als je foto's maakt wat niets met het Circuit te maken heeft.

Optie 2 is ook maar niets é. Geef zelf toe!

Optie 3 denk ik niet dat mogelijk is. Nu met de World Series liepen er behoorlijk veel fotografen voor de draad. De fout van Circuit Zolder? Neen hoor, de fout van de World Series Organisatie. Zelfs iemand met een fotopic kon een accreditatie vastkrijgen bij manier van spreken. Schandalig noem ik dat.

Mvg...
Reply With Quote
Old 30-04-2006, 23:36
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular

Ik was er ook net toen ik al die FR3.5's zag spinnen in de Villeneuve, toch enkele rode vlag situaties op korte tijd na elkaar.
Dan ook die 2 wagens op elkaar zien vliegen.

En wat was dat bij de 2e Megane race? Die ene van Racing For Belgium heeft gewonnen, maar er was zo'n blauwe Megane met nr. 28 die daar wel van in het midden van het pak helemaal naar voor reed, heel knap . Had die een penalty ofzo gekregen? Of zat die een ronde achter?

Last edited by Yannick R; 30-04-2006 at 23:39.
Reply With Quote
Old 30-04-2006, 23:42
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Yannick R
En wat was dat bij de 2e Megane race? Die ene van Racing For Belgium heeft gewonnen, maar er was zo'n blauwe Megane met nr. 28 die daar wel van in het midden van het pak helemaal naar voor reed, heel knap . Had die een penalty ofzo gekregen? Of zat die een ronde achter?
Dat heb ik ook opgemerkt. Maar ik kan je vraag ook niet beantwoorden.

Tijdens de SC had je eigenlijk twee groepen. Opeens zeiden ze dat alles werd los gelaten en zagen we eerst de laatste groep voorbij razen. Vanaf toen kon ik niet meer echt volgen. Ik wist nog wel wat de top vijf was maar dat was het dan.

Op een gegeven moment valt Jaap VanLagen een heel stuk terug wegens een Drive Trough penalty. Wat gedaan? Dat is de vraag voor mij. Maar hij kwam wel mooi terug moet ik zeggen.

Mvg...
Reply With Quote
Old 01-05-2006, 01:04
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular

Kortom de heren waren weer te enthousiast op het eerste raceweekend dat ze los werden gelaten.

Vraag me wel af in hoeverre RPM / Renault volgend jaar weer naar Zolder komen aangezien er voor het 2e jaar op rij een flink aantal rode vlag situaties zijn en er een flink aantal coureurs een DNS achter hun naam hebben staan.

Zal men hiervoor zelf de verantwoordelijkheid gaan nemen of wordt de schuld op het circuit afgeschoven?
Reply With Quote
Old 01-05-2006, 08:14
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by Stranger
Zal men hiervoor zelf de verantwoordelijkheid gaan nemen of wordt de schuld op het circuit afgeschoven?
Het was dit jaar al een stuk beter dan vorig jaar. Alle klappers en schuivers zijn toch te wijten aan de coureurtjes zelf. Bij de 3.5 knallen ze achter de safetycar in de muur Dit geeft toch een beetje het nivo van die kinderen aan.

Zolder heeft de pech dat het de eerste wedstrijd van het seizoen is. WSbR / RPM waren voor de 4de maal te gast in Zolder, daaruit blijkt toch dat men tevreden is Gisteren weer een volle bak, geen ernstige ongelukken die te relateren waren aan het circuit..........
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 01-05-2006, 08:25
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Het valt in elk geval op dat sommige rijders het verstand op 0 zetten tijdens hun rondjes... wat anders te denken toen ik tijdens de ochtendqual het zondags verschillende malen dezelfde piloten rechtdoor zag gaan aan de villeneuve... Wij dachten al dat ze een "ideale" lijn aan het "installeren" waren voor tijdens de race Ook tijdens het incident van de aangereden marshalls kwam de 2de me daar met een snelheid aangevlogen van "zo weet ik zeker dat ik er af ga..." terwijl anderen braafjes op eieren reden, maar toch een qual tijd konden neer zetten... Rare jongens die 3.5 mannen...
De 1.6 kon maar matig boeien wegens te hoog "stofzuiger" gehalte.
De eerste knappe race was in feite de 2.0l formule wagens. Close racing, en nog proper ook. Het lijkt of deze piloten zelfs meer maturiteit hebben dan de 3.5 mannen.
De F1 Zolder zien rondgaan was ook de moeite. Montagny gaf verleden jaar echter meer show weg door hier en daar een start te simuleren, met nodig lawaai en rokende banden, terwijl Kovalainen precies alles deed om het ronderecord op zijn naam te zetten :-) (wij klokten eens 1:29 is dit snel?)
De Megane's waren zoals verwacht ook leuk om te zien. Er zitten precies ook wel een aantal mannen bij met meer geld dan talent, maar allé...
In elk geval weer een toffe dag meegemaakt op zolder, met dank aan Renault, en zeker aan de weergoden die hun water "ophielden"
Reply With Quote
Old 01-05-2006, 08:42
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Op zaterdag had Heikki ongeveer een 1:07 gereden, dus ik vermoed dat hij zich zondag fel heeft ingehouden.
Old 01-05-2006, 08:46
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

een chrono op een GSM is ook niet alles hé...
Reply With Quote
Old 01-05-2006, 09:18
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Integra
Op zaterdag had Heikki ongeveer een 1:07 gereden, dus ik vermoed dat hij zich zondag fel heeft ingehouden.

Dit klopt niet zaterdag was de snelste tijd van de F1 1.10 en niet 1.07

Mvg
Old 01-05-2006, 09:49
Integra's Avatar
Integra Integra is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by yannick88
Dit klopt niet zaterdag was de snelste tijd van de F1 1.10 en niet 1.07

Mvg
Nja, ik had ook 1:10 gecronometreerd, maar Brecht zei dat hij een 1:07 had opgenomen ...

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules