![]() |
|
|
||||
|
||||
[WSbR 2006] Round 1 - Zolder
Vanochtend een eerste vrije training
1 - Alx Danielsson - Comtec - 1'19"532 2 - Borja Garcia - RC - 1'19"585 3 - Eric Salignon - Interwetten - 1'19"676 4 - Colin Fleming - Carlin - 1'19"709 5 - Michael Aleshin - Carlin - 1'19"921 6 - Pastor Maldonado - Draco - 1'20"000 7 - Patrick Pilet - GD - 1'20"119 8 - Robbie Kerr - KTR - 1'20"488 9 - Bruce Jouanny - RC - 1'20"566 10 - Gregory Franchi - Prema - 1'20"745 11 - Andy Soucek - Interwetten - 1'20"795 12 - Ben Hanley - Cram - 1'20"881 13 - Alvaro Parente - Victory - 1'21"131 14 - Hayanari Shimoda - Victory - 1'21"306 15 - Christian Montanari - Prema - 1'21"322 16 - Davide Valsecchi - Epsilon - 1'21"374 17 - Sean McIntosh - KTR - 1'21"453 18 - Enrico Toccacelo - Eurointernational - 1'21"701 19 - James Rossiter - Pons - 1'21"789 20 - Ryo Fukuda - Tech 1 - 1'21"803 21 - Celso Miguez - Pons - 1'22"337 22 - Milos Pavlovic - Cram - 1'22"558 23 - Pascal Kochem - Eurointernational - 1'22"781 24 - Tomas Kostka - Draco - 1'23"106 25 - Steven Kane - Epsilon - 1'23"370 26 - Edwin Jowsey - Comtec - 1'24"359 27 - Matteo Meneghello - GD - 1'24"790 28 - Jerome D'Ambrosio - Tech 1 - 1'25"863 29 - Alvaro Barba - Jenzer - 1'26"762 30 - Alessandro Bonetti - Jenzer - 1'30"422 D'Ambrosio lijkt toch echt niet klaar voor dit niveau...
|
||||
|
||||
![]()
He,
Is dat nog ergens "live" terug te vinden...met behulp van Live Timing? |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() Greets, Dr. Jozz
|
|||
|
|||
Het was well spektakuler,in de chicane vliegen ze maar over de kurps en het
gaat zo snel.Heft iemand fotos van de vliegende bolides?Ik denk de tijdtraining word echt brockenwerk! |
|
||||
|
||||
De oude chicane vond ik ook niet slecht maar deze is toch wel zeer spektuculair. Niet gezond voor de wagens zo over die curbs vliegen...
![]() ![]() ![]() ![]() Greets, Dr. Jozz
|
||||
|
||||
Ik denk dat je die tijds verschillen toch moet relativeren ze .
Het is de eerste training sommige moeten het circuit en de wagen nog beter leren kennen en afstellen. Maar 11 seconden blijven veel. |
|
||||
|
||||
Het persbericht van vandaag - Die persberichten worden alleen in de Perszaal verdeeld dit weekend in het NL-
Voor de nederlandstalige sites die ze wel elektronisch willen mail me. Aleshin nog steeds snel ! Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport), al herhaaldelijke malen een van de snelste tijdens de wintertesten, was vandaag op de eerste trainingsdag in Zolder de snelste man. De Rus was sneller dan de Venezolaan Pastor Maldonado (Draco Multiracing USA) en de Fransman Eric Salignon (Interwetten.com). Twee sessies van 1u50m stonden op het programma tijdens deze vrije trainingsdag. Morgen doen de 30 piloten dit nog eens dunnetjes over. In twee vrije trainingsessies van 30 minuten zullen de piloten er dan alles aan doen om de juiste afstellingen te vinden voor de eerste kwalificatiesessie, die op zaterdagochtend zal gereden worden. Deze ochtend (her)ontdekte de piloten het vernieuwde circuit van Zolder dat heel wat veranderingen onderging. Onder meer de veiligheid werd verhoogd met grotere uitloopstroken. De layout van het circuit wijzigde eveneens zeer licht. Een van de chicanes werd hertekent en ook de inrit van de pitstraat werd aangepast. Alx Danielsson (Comtec Racing) liet vanmorgen de snelste tijd noteren voor Borja Garcia (RC Motorsport) en Eric Salignon (Interwetten.com). De namiddagsessie verliep helaas niet zoals verhoopt voor de meeste piloten en teams. De sessie werd regelmatig onderbroken door een rode vlag, daarenboven was de piste helemaal besmeurd met olie wat voor de nodige schuivers zorgde. Een ongelukkige keuze voor de piloten die net op nieuwe banden stonden. De tijden van de namiddagsessie moeten dan ook in dit perspectief gezien worden. Niettegenstaande is de chrono van Mikhail Aleshin niet minder knap te noemen. Met een tijd van 117594 was de Carlin Motorsport piloot ruim sneller dan de Pole-positie van vorig jaar; toen gereden door Enrico Toccacelo in 118066. De Rus Aleshin bevestigd met dit resultaat zijn goede vorm van in de wintertesten. « Ik ben niet helemaal verbaasd om hier al onmiddellijk zo snel te zijn. Daarentegen zou het wel een verrassing voor mij betekenen moest ik hier dit weekend weten te winnen. Ik werk er hard voor maar blijf realist. Een podiumplek zou zeer mooi zijn. » Aleshin houdt alleszins het hoofd koel. « Ik doe gewoon mijn werk en heb geen stress, alles verloopt prima binnen het team. Het is nog maar donderdag vergeet dat niet » Tijdens deze eerste dag op zolder waren er niet veel negatieve geluiden in de pits. Enkele rijders hadden wel gehoopt wat meer werk te kunnen verrichten. Enrico Toccacelo, winnaar van de allereerste World Series Formule Renault 3.5 wedstrijd in 2005 is blij terug te zijn in het veld. « Mijn doel is mijn prestatie van vorig te evenaren en zo een overwinning te schenken aan mijn team Eurointernational. Wetende dat ik reed op oude banden ben ik zeer tevreden over mijn prestatie. Ik voel dat er progressie is. » De Belgen presteerde matig vandaag. Grιgory Franchi (Prema Power Team) en Jιrτme dAmbrosio (Tech 1 Racing) kwamen niet verder dan respectievelijk een 19de en 22ste tijd. Jιrτme klinkt optimistisch na een moeilijke winter. « We hebben veel veranderd aan de wagen sinds de testen op de Nurburgring, de configuratie van de wagen is helemaal veranderd en makkelijker te besturen. Nu kunnen we echt aan de slag. Het ziet er niet slecht uit voor dit weekend » Tech 1 racing had het nodige werk te verrichten vandaag nadat de Japanners Ryo Fukada en Hayanari (Victory Engineering) elkaar aantikte.
|
||||
|
||||
Formule Renault 2.0L Donderdag
Een eerste maal Clos ! Gefrustreerd na een anoniem seizoen vorig jaar, vond Dani Clos (Jenzer Motorsport) het ritme terug en tekende voor de snelste tijd tijdens de collectieve trainingen in Zolder. De Catalaan was sneller dan de Nieuw-Zeelander Chris Van der Drift en de Deen Kasper Andersen, teamgenoten bij JD Motorsport. Met 20 piloten op minder dan een second van elkaar staat de rangorde nog lang niet vast ! 37 Formule Renault 2.0 wagens zullen deelnemen aan de openingsmache van de Eurocup. De eerste twee in de stand om het Frans kampioenschap, Laurent Groppi en Johan Charpilienne komen het peloton vervoegen in Zolder. Groppi rijd voor zijn vertrouwde team, Graff Racing. Graff Racing zet ook een wagen in voor Mathieu Arzeno. Charpilienne van zijn kant vond onderdak bij SL Racing maar bestuurd wel zijn vertrouwde eenzitter. Twee sessies stonden op het programma vandaag. Eentje van 50 minuten vanmorgen en in de namiddag hadden de piloten het asfalt gedurende 1u50min voor zich. In beide sessies waren het Dani Clos en Chris Van Der Drift die de eerste twee plaatsen bezette. Van Der Drift, winnaar van de eerste wedstrijd om het Noord-Europees kampioenschap vorige week in Oschersleben, was vanochtend de snelste. De kiwi maakt daarmee een verbluffende entree in de Formule Renault 2.0. « Ik voel me zeer goed en leer elke ronde bij. We kunnen mooie dingen laten zien dit weekend. JD Motorsport is een heel goed team. We zoeken steeds samen hoe we ons kunnen verbeteren. » De ochtendsessie werd opgeschrikt door een klapper van Filipe Albuquerque (Motorsport Academy), Albuquerque verloor een wiel en schoof al rondtollend in de grindbak. Bekomen van de schrik wist de Portugees in de namiddag de 10de tijd neer te zetten. Dani Clos was de snelste van het hele lot vandaag. Dani Clos veegde met een tijd van 127552 de snelste tijd van vorig jaar (128856 door Michael Ammermόller) van de tabellen. De Deen, die uitkomt voor Jenzer Motorsport was dan ook uitermate tevreden. « Dit resultaat bevestigd de stijgende lijn die er in mijn prestaties zit sinds het begin van de wintertesten. Na een moeilijk seizoen vorig jaar ben ik tevreden, ik heb me goed kunnen inwerken in het team. Het is de eerste maal dat ik de beste tijd weet neer te zetten in de Eurocup ook al gaat het dan nog maar om de vrije trainingen. Dit 2de seizoen laat me toe mooie resultaten neer te zetten, liefst al vanaf dit weekend ! » Met een derde tijd toonde ook Kasper Andersen (JD Motorsport) zich zeer tevreden. « Ik ben zeer te spreken over de samenwerking met mijn team, we hebben nog heel wat progressiemarge. We zullen morgen zien. » Net buiten de top drie vinden we enkele piloten uit de lage landen terug. Strous (Jenzer Motorsport), Bertrand Baguette (Epsilon Euskadi) en Carlo Van Dam (SG Formula). Morgen hebben de piloten uit de Eurocup nog een half uur de tijd om hun wagen af te stellen alvorens het er echt om zal gaan tijdens de kwalificaties die voor zaterdagochtend gepland zijn.
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
De voorspelling van het brockenwerk was vandaag al raak.De klap bij de 3.5 was toch echt hard en de Meganes doen toch echt cup-werk!De nieuwe
chicane zal wel nog voor heel veel schade zorgen maar je ziet wel goed het verschil tussen de echte rijders en de alibirijders. ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Het was idd weer een vlaggen parade, tot 4 rode vlag situaties op een sessie van 30min...
![]() Maar van "De klap bij de 3.5 was toch echt hard!" weet ik alvast niks... |
|
||||
|
||||
FR 2.0:
1 Chris VAN DER DRIFT JD MOTORSPORT 128.830 - 16 2 Dani CLOS JENZER MOTORSPORT 128.989 +0.159 14 3 Adrian ZAUGG CRAM COMPETITION 129.030 +0.200 12 4 Federico MUGGIA BVM MOTORSPORT 129.130 +0.300 15 5 Atte MUSTONEN KOIRANEN BROS 129.308 +0.478 10 6 Kasper ANDERSEN JD MOTORSPORT 129.381 +0.551 16 7 Bertrand BAGUETTE EPSILON EUSKADI 129.669 +0.839 15 8 Frederic VERVISCH SL FORMULA RACING 129.680 +0.850 16 9 Edoardo MORTRARA PREMA POWERTEAM 129.811 +0.981 18 10 Edoardo PISCOPO CRAM COMPETITION 129.926 +1.096 17 11 Tom DILLMANN SG FORMULA 129.989 +1.159 14 12 Carlo VAN DAM SG FORMULA 130.010 +1.180 16 13 Xavier MAASSEN JD MOTORSPORT 130.082 +1.252 14 14 Laurent GROPPI GRAFF RACING 130.112 +1.282 16 15 Mervyn KOOL AR MOTORSPORT 130.123 +1.293 14 16 Junior STROUS JENZER MOTORSPORT 130.295 +1.465 14 17 Henkie WALDSHMIDT PREMA POWERTEAM 130.301 +1.471 16 18 Filipe ALBUQUERQUE MOTOPARK ACADEMY 130.319 +1.489 12 19 Rahel FREY JENZER MOTORSPORT 130.380 +1.550 12 Tweede test: 1 Dani CLOS JENZER MOTORSPORT 127.552 - 35 2 Chris VAN DER DRIFT JD MOTORSPORT 127.577 +0.025 35 3 Kasper ANDERSEN JD MOTORSPORT 127.679 +0.127 34 4 Junior STROUS JENZER MOTORSPORT 127.863 +0.311 38 5 Bertrand BAGUETTE EPSILON EUSKADI 127.864 +0.312 41 6 Carlo VAN DAM SG FORMULA 127.913 +0.361 42 7 Laurent GROPPI GRAFF RACING 127.969 +0.417 40 8 Federico MUGGIA BVM MOTORSPORT 128.020 +0.468 38 9 Atte MUSTONEN KOIRANEN BROS 128.115 +0.563 45 10 Filipe ALBUQUERQUE MOTOPARK ACADEMY 128.147 +0.595 42 11 Xavier MAASSEN JD MOTORSPORT 128.211 +0.659 46 12 Adrian ZAUGG CRAM COMPETITION 128.217 +0.665 48 13 Edoardo MORTRARA PREMA POWERTEAM 128.253 +0.701 43 14 Edoardo PISCOPO CRAM COMPETITION 128.253 +0.701 42 15 Mathieu ARZΘNO GRAFF RACING 128.278 +0.726 50 16 Tom DILLMANN SG FORMULA 128.327 +0.775 42 17 Rahel FREY JENZER MOTORSPORT 128.341 +0.789 41 18 Oliver CAMPOS TWINCAM MOTORSPORT 128.403 +0.851 43 19 Mervyn KOOL AR MOTORSPORT 128.427 +0.875 46 Stokbrood doet da niet slecht ![]() |
|
||||
|
||||
World Series by Renault 3.5
Interwetten maakt indruk ! Het Oostenrijkse Interwetten.com maakte tijdens vrije trainingen op vrijdag de beste indruk. Andy Soucek en Eric Salignon maakte er één een-tweetje van. Hun volgende doel: Even goed doen op zaterdagochtend in de kwalificatiesessie. Tijdens twee sessies van een half uur moesten de piloten van World Series Formule Renault 3.5 piloten de optimale afstelling zien te vinden voor de kwalificaties van morgen maar met het typische onvoorspelbare Belgische weer geen gemakkelijke opdracht. Net als gisteren werden ook vandaag de sessies meermaals onderbroken door rode vlag situaties. Het doel voor morgen is dan ook vrije baan te hebben om een snelle ronde neer te zetten. Tijdens de eerste sessies was het lange tijd Eric Salignon (Interwetten) die de beste tijd in handen had. Kort gevolgd door Pastor Maldonado (Draco Multiracing USA). In een ultieme poging kon de Fransman alsnog het laken naar zich toe trekken in de eerste sessie. Het Interwetten.com festival ging gewoon door tijdens de 2de sessie. Dit keer was het Andy Soucek die iedereen te snel af was. De teamgenoot van Soucek, Salingon was tweede snelste. « Het ging beter als in de eerste sessie, toen maakte ik enkele foutjes en door de vele rode vlag situaties kon ik slecht 3 ronden rijden. Ik voel me zeer goed in de wagen, met name van zodra mijn banden goed opgewarmd zijn. » Net als Soucek had ook Salignon de glimlach op zijn gezicht. « Ik werk hand in hand met mijn snelle en sympathieke teamgenoot Soucek. Ons hele team werkt erg hard en we boeken steeds veel vooruitgang. » Tweemaal derde vandaag was Alx Danielsson (Comtec Racing) die ook tevreden terugblikt. Zelfs al is de Zweed zijn crash van vorig jaar nog niet vergeten, toch toont hij zich zeer optimistisch. « Het hele team is top en maakt voor mij een snelle auto klaar zodat ik me enkel nog moet concentreren op mijn rijden. De sleutel voor een snel kwalificatierondje is een vrije baan vinden morgen. » De vierde tijd was voor Christian Montanari (Prema Power Team) die zich ook tevreden toonde achteraf. « Het is goed begonnen, Mijn doel is dit jaar voor de titel te gaan. Prema is een nieuw team in de serie maar toch zijn ze zeer professioneel en ervaren. Wij maken voortdurend progressie en hebben vandaag ons potentieel laten zien. »
|
|