|
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
de motorblok ziet er goed uit, loeten de prof. in 1/24
|
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
UPDATE: Het motorblok is af. Alle leidingen zitten goed denk ik. Ben alvast heel tevreden over het resultaat. Ik had ook nog tijd om het interieur zo goed als klaar te krijgen. Enkele details moeten nog wachten omdat ik op de decals van Joka wacht (we ruilen onze vellen van ESCI en REVELL). Ook de stoeltjes zitten nog niet op hun plaats. Ik dacht dat ik nog een resin had maar die bleek te groot in vergelijking met het andere originele stoeltje. Dus wachten nu tot ik naar Domino ga. Bij de wielen was er dan weer wat vreemds. Normaal heeft deze wagen vooraan iets dunnere banden dan achteraan. ESCI heeft hier geblunderd. De velgen kloppen wel maar de rubbers zijn 4 maal even groot... Ik zie wel welk resultaat dat geeft. Volgende stap is dus decalleren. Hoewel nog enkele details nog in de motorbak moeten. Enkele foto's van de dryfit: Grtzzz |
|
||||
|
||||
Ziet er al heel leuk uit, maar toch begrijp ik iets niet goed : je gaat (zo heb ik toch begrepen) decals zetten en daarna de decals sealen met Gunze vernis. Tot daar alles ok. Maar hoe wil je de body nog deftig vernissen als een groot aantal delen van de body al in (bv) semigloss-black geschilderd zijn? Ga je dat allemaal nog eens afplakken? Dat is dubbel werk eh. Waarom doe je niet eerst het body-werk (ttz spuiten-decallen-vernissen) en daarna de detail-painting? Ook vermoed ik dat er een aantal submontages van de motor reeds aan de body vastgekleefd zitten?
Enfin, iedereen bouwt en plant zoals hij verkiest natuurlijk, maar het lijkt me dat je mits aanpassing van de volgorde van werken heel wat extra werk kan uitsparen... |
|
||||
|
||||
Quote:
Euhm, eigenlijk waren vorige foto's een dryfitje. Kan zijn dat ik dat niet vermeld had (toch wel dus ). De body is dus nog volledig los. Je hebt wel gelijk wat die verschillende onderdelen in Semi Gloss betreft. Ik heb er niet aan gedacht dat dit wel gaat blinken na het vernissen. Van de motor hangt alles aan het chassis. De verschillende extra deeltjes die in het motorcompartiment moeten, zijn nog niet geschilderd en hangen dus nog niet vast. Op de body zit ik dus met enkele (5) kleine probleempjes. Maar doordat het met secondenlijm is, kan ik die makkelijk afhalen. Enkel het motorcompartiment zal (waarschijnlijk) een nieuwe laag nodig hebben. Tenzij ik het Semi Gloss dan maar Gloss laat... Bedankt voor je reactie want ik was dat even uit het oog verloren, ook al omdat het de eerste keer is. Semi Gloss mag inderdaad niet blinken... Voor de rest zit ik op goeie weg (primer - spuiten - decallen - vernissen - details) |
|
||||
|
||||
Zoals je ziet, ligt het project stil. Dank aan Sennake dat ie me nog net kon tegenhouden vooraleer ik nog meer stommiteiten ging uithalen.
Morgen haal ik de Gunze vernis. Daarna schieten we weer in actie, maar dat zal waarschjijnlijk maar tegen de avond of nacht zijn. Club speelt immers op Roeselare... Grtzz |
|
||||
|
||||
Ale ge zult morgen niet ver van mijn deur zitten
|
|
||||
|
||||
Quote:
Update van de BMW: De voorbije avonden rustigaan wat decals gehangen. Renaissance is goeie kwaliteit maar de decals zijn geen makkie... Gelukkig hebben we SOL, geduld en tijd... foto's: Jammer genoeg ga ik meer werk hebben dan voorzien. Daarnet is de achtervleugel tegen de grond gegaan waardoor de spoiler afgebroken is... Dat wordt weer uitlijnen en lijmen met veel geduld. Grtzzz |
|
||||
|
||||
Echt prachtig gedaan die M1!!
|
|
||||
|
||||
Ook aan deze wagen heb ik wat verder gedaan. Eerst nog wat decals plaatsen. Die vooraan (die gouden) was best moeilijk, maar de SOL zorgde voor veel hulp. Bovendien kon ik de kleine foutjes goedmaken met X-12 (gold leaf).
Ook een zijkant van de wagen werd al aangepakt. Vanavond komt de andere zijde van de wagen aan bod... Binnenin werden de stoeltjes bevestigd. Ik heb een klein verhoogje moeten aanbrengen omdat er voor het oorspronkelijke stoeltje een soort "rail" lag en dat was niet handig om de resin-stoeltjes te plaatsen. Hier een binnenzichtje. De stoel van de co bleek eerst scheef te staan, maar dat is nu niet meer zo... grtzzz |
|
||||
|
||||
ziet er knap uit, goe bezig man
|
|
|||
|
|||
't ziet er wel goed uit. Chapeau
|
|
||||
|
||||
ik heb in rally boek nog een paar foto's teden gekomen van BMW m1, goe bezig man
|
|
||||
|
||||
zalig projectje maar dat vind ik van elke bmw
|
|
||||
|
||||
Oef... Eindelijk weer eens een minder drukke periode. Allez, toch 2 dagen...
Dus tijd om hier verder te werken. De decals werden nu allemaal op de body gezet en telkens met SOL bewerkt. Ik laat alles mooi drogen om dan morgen de eerste mistlagen Gunze vernis te plaatsen. Overzichtje in het eerste herfstzonnetje: |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|