![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
Wat niet wegneemt dat schumacher de verdiende winnaar was, maar oim nu te zeggen dat de spanning kwam door de crash, kweni ze...
|
||||
|
||||
tja, hoofdzaak van het probleem is dat de Ferrari's veel trager wegkwamen. Bovendien zit Schumacher idd heel ver aan de buitenkant. Maar in die bocht aan de buitenkant is zowaar beter he. Je komt zij aan zij door de eerste bocht doordat schumacher sneller kan insturen door dat de bocht minder scherp wordt voor hem. de volgende bocht kom je dan zij aan zij waar schumacher wel aan de binnenkant zit voor de lange linkse.
Er van uitgaande dat de Ferrari's de volgende race beter wegkomen. Dan rijden ze start-finish met 2 wagens aan de leiding. airco
|
||||
|
||||
Crash door Barrichello
Ik vond persoonlijk dat da crash aan de start eigenlijk grotendeels te wijten was aan het stuur- en remgedrag van Barrichello, na die paar jaar samen met Shummi begint hij precies de trekjes die mij zo irriteren aan Shumi over te nemen.
|
|
||||
|
||||
stuurgedrag ben ik het mee eens. HIj veranderde minstens 1 maal teveel van rijlijn. Maar als we daar mee beginnen zullen we de komende maanden nog veel piloten moeten bestraffen. Want uiteindelijk doet iedere piloot dat. Let maar eens op welke piloten consequent hun lijn houden bij de start. ==> bijna geen, want vechten voor plaatsjes is nu eenmaal inherent aan een start.
Remgedrag ben ik het niet mee eens. De piloot bepaalt nog altijd zijn rempunt. Dit is voor iedere piloot verschillend, en sterk afhankelijk van wagen tot wagen en van de hoeveelheid brandstof. Het is de taak van de achterligger om erover te waken dat hij op elk ogenblik nog een uitweg heeft. Als Barrichello zegt dat dat punt zijn rempunt is dan is daar niks mis mee. Dan hoeft Ralf daar maar mee rekening te houden. airco
|
||||
|
||||
De start: ik ga geen uitspraak doen over wiens fout dit nu was, ik zou daarvoor eigenlijk on board beelden moeten zien uit beide auto's (met geluid erbij). Ik wil enkel opmerken dat het, al dan niet toevallig, niet de eerste keer is dat er een williams achteraan op een andere auto knalt.
Safetycar: mij een groot raadsel waarom die buitenkwam en er geen herstart kwam. Ik denk trouwens dat de volgende keer dat er een grote crash is bij de start wel rood zal worden gezwaaid: Bernie zijn kijkers zitten niet te wachten op een race met tien wagens. Problemen van Trulli en Coulthard: ook hier geen uitspraak of dit stommiteiten waren of technische problemen. Op het eerste zicht dacht ik ook stuurfouten, maar alleszins bij DC lijkt dit onwaarschijnlijk, zelfs Coulthard maakt niet zoveel fouten ![]() Race voorbij na een ronde of 15-20, eens Schumi aan kop stond de winnaar vast. Die eerste rondes geef ik een 9 op 10, daarna een 5. Ferrari toch wel oppermachtig, misschien deels ook dankzij bridgestone. Als de F2002 even sterk is als men wil doen geloven, gaan de niet-ferrari-supporters een vrij onaangenaam raceseizoen tegemoet. VRT: ik heb ze een kans gegeven, ik heb het 24 minuten uitgehouden en ben toen overgestapt naar RTBF. Ik vond dat er wat te weinig enthousiasme zat in het commentaar en vond het jammer dat ze niet ter plaatse waren. Ze hadden ook duidelijk digitale beelden. Tot slot, LEVE MINARDIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII |
|
||||
|
||||
Quote:
airco
|
||||
|
||||
Dan ben ik toch niet de enige die vond dat de verslaggeving op canvas leek alsof ze daar hun krant zaten af te lezen. IK heb (in tegenstelling tot zowat iedereen hier) Baert nooit slecht gevonden, en bij hem en Verellen kon je tenminste nog wat enthousiasme bespeuren. Hier kwamen ze blijkbaar net van een begrafenis en blijken ze nogal een voorliefde te hebben voor verkleinwoorden en dan in het bijzonder voor het woord 'pakketje'. Gelukkig de race opgenomen op RTBF, waar , zoals altijd een half uur voor de race een bijzonder interessant magazine uitgezonden werd, en waar de presentatie toch meer begeesterd was.
Voor de rest : Schummi weer de juiste man op de juiste plaats Barri weer de verkeerde man op de verkeerde plaats Montoya heeft nog eens zijn lef laten zien Coulthard nog maar eens pechvogel En de grote overwinnaars van de dag : MINARDI, die even tevreden waren met hun twee puntjes als hadden ze de GP gewonnen
|
||||
|
||||
Ja, ben ik zoals eerder gezegd al volledig mee akkoord.
Laten we echter Lammens en Goossens niet vanaf de eerste race afschieten, want dat verdienen ze ook niet. Ook voor hun zal het een leerproces worden. Aan het enthousiasme zullen ze hard moeten werken, net als zo nog een aantal kleine puntjes, want perfect was het zeker niet. Ze verdienen het echter ook niet om vanaf de eerste race keihard afgekraakt te worden. Geef ze wat tijd, en tegen de GP van Monaco kunnen we dan maybe eens conclusies trekken over hun commentaar. Dat ze niet alles uitzenden vind ik persoonlijk veel erger dan de voorlopig monotone commentaar. airco
|
||||
|
||||
Voor mij verdienen ze het net wel om keihard afgekraakt te worden. Als ze iets doen dan hadden ze het evengoed meteen goed kunnen doen.
In tegenstelling tot vroeger heeft de VRT nu wel degelijk een goed uitgebouwde sportredactie en veel meer financiele armslag Aan een gebrek aan mogelijkheden of middelen ligt het dus zeker niet. Ik denk dat het stilaan duidelijk is dat het de VRT enkel te doen was om een kijkcijfertopper af te snoepen van VTM. Om en bij de 200.000 kijkers is misschien niet veel, maar wel voor een zondagnamiddag. Dat ze de kwalificaties daarbij ondergeschikt vinden en dus niet uitzenden, heeft enkel te maken met het feit dat die minder kijkers trekken en het getuigt van bijzonder weinig respect voor de f1 liefhebbers. Geloof me, het heeft echt niets te maken met één of andere clausule in het contract voor de uitzendrechten waardoor ze de kwalificaties (en de persconferentie) niet kunnen of mogen uitzenden. Het is voor hen gewoon een kwestie van het goedkoopste (en voor hen meest lucratieve) contract te bekomen. Als Kanaal 2 het kon, waarom kan de VRT het dan niet ?
|
||||
|
||||
Ja, denk dat alles gezegt is en iedereen ongeveer dezelfde mening heeft:
-Start incident was ook volgens mij meer de schuld van Barichello dan van Ralf, maar mischien had deze laatste na zijn meerdere vruchteloze pogingen Rubens voorbij te gaan in de eerste bocht beter iets afgewacht , hij was tweedes en was het zijn broer niet die voor de race al gewaarschuwd had voor incidenten in de eerste bocht? -Coulthard in achter de pace-car deruit in laatste bocht: net zoals (bijna) iedereen, inbegrepen de commentatoren van VRT dacht ik ook aan een stuur/rem fout van DC maar zoals later bleek was er meer aan de hand. -Subliem inhaalmaneuver van Montoya, die enekele ronden later met een even subliem maneuver van Michael terug "gepakt" werd -Verder een pluim voor Kimi R en Truli die ook een probleem had later want zo'n "beginners" fout zie ik deze man eigenlijk normaal niet maken -Heel mooi voor Minardi en Toyota, die dankzij hun mindere startplaats mooi heelhuids door konden rijden en zo enkele puntjes pakten -Een verdiende zege voor MS, en natuurlijk ook de voor de 2e en 3e, rest door de uitzonderlijke omstandigheden in de punten maar het is hun gejeund -Wat het VRT commentaar betreft, vond ik helemaal niet slecht voor hun eerste keer, en beetje meer enthousiasme mag natuurlijk maar dat zal wel komen. Hebben minder "flaters" gezegt dan vroeger op K2, gaan denk ik wel iets doen aan de achtergrond geluidjes (blikje, lepels,...) Vond het genietbaar hun commentaar. De mensen hier die zeggen dat ze na 25min zapten naar RTBf hebben ongelijk, gemakkelijk hier te zeggen dat het slecht was , denk dat veel mensen die hier met volle enthousiasme hun commentaar spuien in de pits ook anders zouden overkomen als je weet dat enkele duizenden mensen mee luisteren hoor! Als besluit kan ik nog zeggen dat het inderdaad een zeer mooie gefilmde F1 was, incar, replays, varieteit in beelden, alles was picobello. Aan spannings gehalte krijgt deze GP van mij een 7,5/10 gemiddeld met een uitschieter het eerste halfuur. Greetz en tot binnen 14 dagen De Laskaat Last edited by Laskaat; 03-03-2002 at 22:10. |
|
||||
|
||||
Wel ja Ferrari Forever,
Is alles wat jij doet dan ineens perfect ?!? Suppose not. Bij mij ook niet overigens. Als je zelf dingen probeert, en je probeert dingen goed te doen, dan nog zal je merken dat sommige dingen niet altijd evengoed lukken. Toch is de motivatie voor 100% aanwezig om iets goed te doen. Dan verdient niemand het om afgekraakt te worden. Het was zeker niet bijzonder veel beter dan op kanaal 2. Laat staan dat ze aan onze hoge verwachtingen voldeden. Maar je eerste stapjes op deze aarde waren ook moeilijker dan diegene die je nu elke dag zet he ... niet? Toch was er toen niemand die je afkraakte omdat je eens viel .... Dat de VRT een doel van veel kijkers nastreeft is hun goed recht. Iedere firma (ex staatsbedrijf of niet) heeft tot doel om zo rendabel mogelijk te functioneren. Is formule1 uitzenden rendabel, dan zullen ze de rechten kopen. Is de formule1 onrendabel, dan zal er niemand geinteresseerd zijn in de rechten. En geloof me nu of niet he, maar zowel bij de VRT als bij Kanaal 2 telt maar 1 ding zene. De cijfers die ze op het einde van het jaar kunnen voorleggen. Aan de hand van die cijfers zullen ze beslissen wat ze uitzenden. Als de het voor de VRT niet rendabel is om qualificaties uit te zenden, dan zal daar wel een of andere grote baas beslissen om ze niet uit te zenden. Het punt van rendabel zijn kan voor beiden verschillen. Zo is er reclame. Met de reclame-inkomsten financiert kanaal2 de formule1. Voor de VRT is dit overheidsgeld. Je kan moeilijk verwachten dat ze dat overheidsgeld besteden voor een belachelijke minderheid van de vlamingen he. In deze beslissingen hebben de commentatoren (en de sportredactie) absoluut geen inbreng. Zij krijgen de taak om de Formule 1 te verslaan, en daar zijn ze meer dan behoorlijk in geslaagd (zij het met kinderziektes). Geloof mij, de beslissing om een race te verslaan of niet is een zuiver financiële zene, zowel bij Kanaal2 al bij de VRT. Ik zou met mijn formule 1 hart ook graag alle formule1 op TV zien inclusief alle trainingen, en liefst nog op zoveel mogelijke kanalen enzovoort. Ik weet echter dat dit financieel niet haalbaar is. Misschien moeten we maar eens inzien dat de F1-rechten alsmaar duurder worden, en dat weinig tot geen *gratis* omroepen deze investeringen nog kunnen doen. Dit is een vaststelling die ook ik maak, maar het is voor mij geen reden om met stenen naar Lammens en Goossens te smijten. En zelf weet ik ook dat ik destijds Baert & Co te streng beoordeelt heb. Wees blij met wat we nog hebben, en laat ons er het beste van maken, voor dat we over enkele jaren met zen allen naar het betaal-net vliegen voor de Formule1. airco
|
||||
|
||||
Het mooiste moment van heel de GP : Webber die overgelukkig vijfde wordt!
Voor de rest : blij da'k nie ben opgestaan en naar de RTBF een stukje heb gekeken. |
|
||||
|
||||
Idd, de blijdschap van Webber deed me veel meer dan de zoveelste overwinnig van Shummi, laten we hopen dat we zulke dingen dit seizoen meer gaan zien zonder dat de helft al crasht aan de start
![]() In ieder geval hoop ik wel dat de andere teams wel sneller zullen worden, want anders gaat het een saai seizoen worden als Shummi zo blijft domineren. Ik vond de commentaar op de VRT trouwens heel genietbaar, hou er allemaal ook eens rekening mee dat het voor die mannen ook 4u 's morgens was hè. Trouwens, geef die jongens wat krediet, Ka2 was echt nie beter zunne. Trouwens, lang leve Canal Digitaal (Canal+) 7 verschillende kanalen F1, kunde gewoon uw favo camerastandpunt kiezen. Greetz Barry |
|
||||
|
||||
Spannende race gezien...? Dan moet ik me toch van zender vergist hebben en naar bowls gekeken hebben.
|
|
||||
|
||||
Effe kort mijn gedacht (want Airco vindt dat belangrijk):
1) dankjewel Schumi en Juan Pablo voor 15 ronden "Formule 1" 2) dankjewel Mark Webber en Mika Salo voor 3 à 4 ronden "Formule 1". 3) de blijdschap van Webber bij het overschrijden van de finish heeft mij (ouwe rot) zowaar kippevel bezorgd 4) Toyota heeft meteen de eerste race uitgereden, ik had eigenlijk niets anders verwacht 5) VRT kommentaar was kwa inhoud te pruimen, alleen mis ik een flinke dosis "begeestering" 6) Barrichello is naar mijn bescheiden mening de hoofdoorzaak van de crash, en daalt nog wat verder in mijn achting. Let op, enkele jaren geleden (zijn Stewart tijd) zag ik in hem nog een groot licht, hoe langer hoe meer zie ik in hem alleen nog een groot bakkes die er altijd van overtuigd is dat het aan iemand anders ligt. 7) De uitslag is vermoedelijk niet representatief voor de rest van het seizoen. 8) Na een dik uur was de uitzending al gedaan en kon ik de afwas afdrogen 9) Een beetje hilarisch vond ik de uitspraak van Schumi omtrent teammaat Rubens: "Zijn tijd komt nog wel" Hij zij er wijselijk niet bij wanneer, waarschijnlijk met Sint Juttemis. jan |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests) | |
|
|