![]() |
|
|
||||
|
||||
Dik verdiend
|
||||
|
||||
Voila zie, aangenomen en nog dik beloond ook. Zo moet dat.
Een terechte waardering voor het vele en knappe werk dat je er hebt ingestoken. Want dit is echt wel modelbouw. ![]() ![]()
|
|||
|
|||
Bedankt voor de reacties. Ik ben heel blij met de prijs !
Het werk aan deze gaat ook verder. Na lang zoeken heb ik eindelijk wat foto's gevonden van de ruimte die NET achter de voorwielen zit. Het gaat om het beige/grijs kleurige gedeelte op deze foto : ![]() Dit is zichtbaar langs de buitenkant, dus wil ik het graag op het model hebben. Ik ben heel blij dat ik de volgende 2 foto's heb gevonden, ze tonen wat meer details van de luchtinlaten aan de zijkant. De foto's zijn van chassisnummer 016, de reserve wagen van het team : ![]() ![]() Last edited by Wet Sellery; 13-04-2013 at 23:16. |
|
|||
|
|||
Ik was niet tevreden met de vorm van de grote luchtinlaten aan de zijkant. Zo moet het zijn :
![]() Maar mijn versie had een dikker stuk onder de voorklep, achter de voorste wielen : ![]() Ik heb de hele luchtinlaat eruit gezaagd, zodat ik het dikkere stuk fijner kon vijlen : ![]() Net zoals bij mijn ander 333SP project heb ik de luchtinlaat van een stuk plastic U-profiel gemaakt. Hierdoor is de bovenkant ook mooi dicht : ![]() Ziet er een stuk beter uit : ![]() De plastic delen van deze Hotwheels sluiten niet overal netjes aan : ![]() Niet dat er achteraf veel van te zien gaat zijn, maar ik wil dit mooi plat en gelijk hebben om details op aan te brengen. Met een stuk plasticard : ![]() ziet het er nu zo uit : ![]() |
|
||||
|
||||
Beginnen met een metalen model en eindigen met een bijna plastick-model, je moet het maar doen.
![]() Maar ik mijn bewondering voor je werk blijft intact, goe bezig ![]()
|
|||
|
|||
Ik heb een bouwverslag van een 333SP schaal 1/14 van MG Models gemaakt door Ed Hunt gevonden, foto's zoals deze gebruik ik om mijn model te detailleren :
![]() Picture from Ed Hunt ![]() Picture from Ed Hunt Dit is het resultaat van flink wat uren werk : ![]() ![]() ![]() Het stukje waar de naald doorheen zit is nog niet gelijmd, zit er los op voor de foto's. Er is nog een pak werk aan, maar ik heb nu ongeveer een idee hoe ik de onderdelen kan maken. |
|
|||
|
|||
Tijd voor wat foto's :
![]() ![]() De achterophanging steunt bij het Hotwheels model op 2 ronde plastic stukjes. Het rechter heb ik eraf gezaagd omdat de echte auto dit ook niet heeft : ![]() Er is nog flink wat werk aan, maar het gaat eindelijk in de goede richting. |
|
|||
|
|||
Hotwheels heeft het uitlaat systeem zo gemaakt :
![]() Veel blijft er niet van te zien (door de schaduw op de foto al helemaal niet), maar de grote gleuf blijft goed zichtbaar : ![]() Ik wil het er meer zoals dit laten uitzien : ![]() (Picture by Ed Hunt, for reference only) Dus ga ik proberen om elke buis apart te maken, dit zijn de eerste 2 : ![]() Ze staan iets meer naar buiten zodat er wat meer te zien gaat zijn : ![]() Is een flinke klus, maar daarom heet het ook modelbouwen en niet puzzelen. |
|
||||
|
||||
Dat noemen ze een spaghetti-uitlaat. Het bijzondere aan dit systeem is dat alle buizen even lang zijn.
Veel succes ![]()
|
|||
|
|||
Bedankt voor de info Johny
![]() |
|
|||
|
|||
Ik heb vandaag nog wat zitten plooien aan de spaghetti-buizen (met dank aan Johny voor de naam), de meest linkse moet nog aangepast worden en de plaatsen waar de buizen samen komen krijgen nog een plamuur en schuur behandeling :
![]() Nadat ik een tijdje geleden de achterophanging uit koperdraad had gemaakt, heb ik vandaag geprobeerd om het Hotwheels onderdeel wat aan te passen. Dit is flink wat schuurwerk en het moet hier en daar nog wat geschuurd worden, maar toch een pak minder werk dan met de messing buisjes. : ![]() Verder heb ik flink wat geschuurd aan de bodemplaat. De bovenkant is ondaan van de lelijke meegegoten bekabeling en de "schotten" die rond achterwielen zitten, zijn een stuk dunner geschuurd. Zo was het eerst : ![]() Zo is het nu : ![]() Het is op de foto moeilijk te zien maar de schotten van de onderste zijn bijna twee keer zo dik : ![]() De komende 5 dagen moet ik werken maar volgende week hoop ik weer een update te kunnen plaatsen. |
|
|||
|
|||
Vandaag is mij opgevallen dat deze 333SP geen radiatoren in de "side-pods" heeft. Best vreemd, ik heb het nog bij geen enkele andere 333SP gezien.
![]() De buizen die normaal gezien naar de radiatoren lopen, zijn aangesloten op een zilverkleurige rond voorwerp. Heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ? De diameter lijkt mij te groot voor een airjack : ![]() |
|
|||
|
|||
Tijd voor wat foto's. Aan de onderkant van de body heb ik 4 buizen weg gezaagd, deze dienen om de bodemplaat op de body te schroeven maar ze zijn te zichtbaar en niet aanwezig op de 1/1 auto :
![]() ![]() Bij deze auto zit de benzinedop aan de linkerkant, bij Hotwheels zit die aan de rechterkant en er zitten zelfs gaten in : ![]() De benzinetank wordt volledig herbouwd, alle gaten worden dicht gemaakt, de 2 plastic buizen worden vervangen door messing buizen : ![]() Het plastic tankje aan de rechterkant : ![]() Wordt vervangen door een zelfgemaakt alu exemplaar : ![]() De spaghettibuizen zijn klaar, moet nog een beetje passend gemaakt worden : ![]() Veel is er niet meer van te zien, maar het geeft toch wat extra detail : ![]() Met veel moeite is het gelukt om de vierkante plaatjes op het messing te lijmen : ![]() De versnellingsbak heeft alvast wat extra details gekregen : ![]() Aan de hand van de foto's zou je het niet meteen zeggen, maar er is de laatste dagen een pak werk in gekropen. Tot de volgende. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|