De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-05-2003, 23:16
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Ah, het was gene vette. Nee, als er veel brokken worden gereden dan zit iedereen te klagen over de kosten van de stukken en dat er cowboys in die auto's zitten. Als er geen of weinig brokken zijn, dan zeggen ze dat er niets te zien is op het circuit. Ik denk dat iedereen die naar de race gaat kijken voor spektakel te zien. Voor de mensen rond het circuit horen daar de brokken bij. Voor mechaniciens en piloten betekent dat natuurlijk een hoop werk en centen. Voor een piloot moet een race op de eerste plaats fair en plezant zijn. Of daar brokken bij zijn durf ik te betwijfelen en dan is het natuurlijk niet zo spektaculair voor het volk aan de kant van het circuit. Doordat alle wagens hetzelfde zijn is natuurlijk veel moeilijker om een verschil te maken en is het natuurlijk een kwestie van slipstreamen en uitremmen. Bij de eerste wedstrijd en met een nieuwe wagen is niet iedereen erop gebrand om al een hoop stukken te maken en dat maakt dat iedereen al probeert om zijn plaats te behouden en zonder brokken de wedstrijd uit te rijden.
Reply With Quote
Old 12-05-2003, 23:28
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by BMW Beliën
Voor de mensen rond het circuit horen daar de brokken bij.
Als je daar mij en mijn collega's mee bedoeld dan sla je de plank toch mis denk ik. In ieder geval voor mij wel........liever geen crash, dan wel.

Maar ik blijf erbij, die Mini Cup die mist iets.........wat? Dat is moeilijk onder woorden te brengen. De nostalgie van de oude Mini? Wellicht, tijdens de euroraces is er een stukje van die oude nostalgie te zien tijden de Mini Miglia's / Seven's.

Het echte faire cupracen? Wellicht, het echte treintje rijden met af en toe een spiegeltje dat vlugger aan zijn einde komt dan gebruikelijk is. (Ik bedoel dus ook alleen het spiegeltje)

Close racen is in deze cup niet van toepassing, als ik die verschillen zie in snelheid zie heb ik niet het idee dat het om een cup gaat...........

Het hinken op twee gedachten?Wellicht, niet 100% circuit, niet 100% straat...........das twee keer net niet.

conclusie: Op deze manier zal het geen echt succes worden, niet voor toeschouwers, niet voor een groot gedelte van de deelnemers........Jammer, het had zo mooi kunnen zijn.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 12-05-2003, 23:37
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Ik kom ook niet voor de brokken, maar wel voor de spannende gevechten, de plaagstoten, het proberen iemand op een faire manier in de fout te dwingen.
En dat zie ik in de Belcar, Formule Renault, Yaris en Clio (Ja! toch wel ) maar niet bij de Mini's.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 13-05-2003, 00:53
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Nee, met de mensen naast het circuit bedoel ik het publiek en niet de Marshals of vlaggemannen. Maar ik ken jou collega's, als er niets te beleven is, lees hier en daar wat brokken, dan zeggen ze ook dat ze zich maar vervelen.

Blijkbaar dit weekend toch op een andere plaats geweest dan in francorchamps? Dacht anders dat de Mini Cup races dit weekend spannend genoeg waren.
Ik had dit weekend de Mini van Dimitri Cuyvers onder mijn hoede. Ik moet zeggen hoe de achterkant van onze Mini uitzag na de eerste wedstrijd, dat was ongelooflijk. Als dat nog plaagstoten zijn dan weet ik het ook niet. En dat dan nog wel door proffesionele piloten zoals Vandepoele, die niet eenmaal, maar tot viermaal toe Dimitri heeft aangereden op de bumper en het achterwiel. Tot zijn motorkap er van open vloog en wij hielden er een scheef achterwiel aan over. En dan nog van een tiende plaats terug komen en zesde worden. Dimitri had 1,5 jaar niet meer op Franorchamps gereden en nog geen enkele wedstrijd met de Mini.
Alles hangt af van de bandenspanning, de sporing van de wagen en natuurlijk de piloot. Als ik andere teams zie bezig zijn aan de Mini dan zal stel ik mij geen vragen over het snelheidsverschil. Er zijn er daar bij die nog niet wisten dat ze het spoor van achter ook konden regelen, laat staan dat je daar iemand het spoor ziet regelen. Natuurlijk stel ik mij ook vragen hoe het komt dat David Loix een seconde sneller is dan Dimitri, maar hij is dan ook 30kg lichter en had hij nieuwe banden tijdens de kwalificaties.

Heb daar juist ook nog eens gekeken naar de video van de Yarissen, en dan zie ik goed genoeg dat de voorganger gebruikt wordt als rem. Waar dat er ferme tikken worden uitgedeeld. Is dat dan fair?
Reply With Quote
Old 13-05-2003, 07:23
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

Ook wij kunnen beamen dat we dit weekend ons flink geammuseerd hebben. Weeral een slechte chrono, maar in de race van de 28ste naar de 17 plaats, en ik in race 2 van 17 naar 16, en constant mee in een treintje van 4. Ik denk dat zowel Peter Beckers als Alexandra en de anderen kunnen vertellen dat het er zeer close aan toe ging maar dat we elkaar niet raakten.
Het kan dus ook fair, trouwens, wij gaan voor de fairplay.

Het is voor iedereen een beetje zoeken en de eerste race zaten we er compleet naast, maar deze keer kan ik jullie vertellen dat we het ganse weekend met dezelfde banden en dezelfde remmen hebben gereden en het viel zeer goed mee.

Er zitten enkele cowboys bij, maar die zullen vanzelf verdwijnen als ze nog veel brokken rijden. Net voor race 2 is de organisatie komen vragen om sportief te rijden en dat is voor wat ons betreft goed gegaan. Het is net zoals in de karting. Als je niet op een sportieve manier kan voorbijsteken, blijf er dan achter.

Wij zijn alvast tevreden over het weekend en hopelijk kunnen we de volgende keer nog enkele plaatsen opschuiven.
Reply With Quote
Old 13-05-2003, 07:36
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Driesco

Het is voor iedereen een beetje zoeken en de eerste race zaten we er compleet naast, maar deze keer kan ik jullie vertellen dat we het ganse weekend met dezelfde banden en dezelfde remmen hebben gereden en het viel zeer goed mee.
Francorchamps is natuurlijk wel minder zwaar voor de wagen dan zolder.
Maar toch proficiat hé dries.
Reply With Quote
Old 13-05-2003, 07:47
De Paddock Enthousiast

20 mei gaan wij ook eens met een grote naam trainen en dan mag Jan zijn kunnen laten zien. Jan en ikzelf rijden de volgende manche op Francorchamps.

Tav Beliën, wij liggen achteraan ook nog steeds op originele breedte. Blijkbaar schilt het dus echt wel wat, waren niet op de hoogte van het feit dat het reglement dit toeliet.
Reply With Quote
Old 13-05-2003, 21:02
flugel's Avatar
flugel flugel is offline
De Paddock Regular

yups Driesco 'k heb u in het oog gehouden aan den busstop chicane, en idd het ging al een heel stuk beter dan de eerste koers, proficiat.

De minicup zelf vind ik nog altijd niet super, je kan enkel maar vergelijken met andere series, als je in de eerste ronde de leiders de busstop ziet ingaan bij de clio's en yarissen en dan kijkt naar de mini's is er een zeer groot verschil.
Reply With Quote
Old 13-05-2003, 21:08
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

Dries, heb je nu een punt of niet?
16de, maar de gastwagen pakt die punten?

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 13-05-2003, 22:55
De Paddock Enthousiast

Neen, heb nog geen punt. Heb van de organisatie net de mail gekregen met de officiële uitslag en we hebben geen punten.
No prob., de volgende keer gaan we met alle punten lopen

Die van de fair play zeker
Reply With Quote
Old 14-05-2003, 13:46
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Punten zijn punten hè! Go Driesco!!
Reply With Quote
Old 14-05-2003, 13:56
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Quote:
en ik in race 2 van 17 naar 16, en constant mee in een treintje van 4. Ik denk dat zowel Peter Beckers als Alexandra en de anderen kunnen vertellen dat het er zeer close aan toe ging maar dat we elkaar niet raakten.
Het kan dus ook fair, trouwens, wij gaan voor de fairplay.

Beetje onduidelijke foto maar genomen 1 vd laatste ronden race 2 aan blanchimont ...

Proficiat Dries !
Reply With Quote
Old 14-05-2003, 14:02
De Paddock Enthousiast

Ach daar zat gij, heb gezien dat daar volk stond.
Blijkbaar ging ik hier weer eens iets onmogelijks proberen. Binnendoor in Blanchimont om zo in de busstop te kunnen voorbijsteken. Maar Peter Beckers voorbij gaan is eenvoudiger geschreven dan gedaan zulle.
Reply With Quote
Old 14-05-2003, 14:05
R@ce@holiC's Avatar
R@ce@holiC R@ce@holiC is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ach daar zat gij, heb gezien dat daar volk stond.
Blijkbaar ging ik hier weer eens iets onmogelijks proberen. Binnendoor in Blanchimont om zo in de busstop te kunnen voorbijsteken. Maar Peter Beckers voorbij gaan is eenvoudiger geschreven dan gedaan zulle.
khem der maar heel ff gestaan zelle , twas meer om wa foto's te hebben vd G&A mini's voor de site... maar 't ging mij wa te snel daar , bijna alle foto's wazig...
Reply With Quote
Old 14-05-2003, 17:37
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

seg dries, kunnen jullie veel winnen met slipstreamen? bij ons is het bijvoorbeeld een wereld van verschil. als je je goed zet voor blanchimont, dan kan je normaal voor de busstop een manoevre doen niet? of is het niet zoals bij de yarissen en funcup, bij de mini?

greetz

maarten

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules