|
|
|||
|
|||
Hallo
je had uitvinder worden. goed gevonden man.
|
||||
|
||||
Zijn we dat allemaal niet zo'n beetje.
Tja Dominique, ferm soupape die gij gemaakt hebt.
|
||||
|
||||
Ok, we zullen deze thread maar eens even bijwerken. Dat zal waarschijnlijk de enige goeie manier zijn om het forum te laten doordraaien.
De Lotus werd op zijn wielen gezet. Daarbij heb ik één en ander moeten bijwerken om de voorwielen uitgelijnd te krijgen. Die stonden in een wel héél extreme negatieve camber. Het was gewoon geen zicht. Na een beetje trek- en duwwerk, en wat plasticcard aan de remschijven is het nog vrij goed gekomen. Ook werd de onderkant een klein beetje geweatherd om deze Lotus een gebruikt uiterlijk te geven. Ook de uitlaat kreeg wat roet en vuil aangesmeerd. Ik heb het weathering bewust miniem gehouden, omdat het nu ook geen vuile brol hoeft te worden.
|
||||
|
||||
Verder werd de firewall afgewerkt. De batterij en de pedalenset annex pompjes werden in de juiste kleur gezet en dan kon het dashboard worden gemonteerd.
Eens dat allemaal op zijn plaats zit, kan de stuurstang en het stuurwiel op zijn plaats worden gezet. Voor dat stuurwiel heb ik de raadgevingen in het begin van deze thread maar gevolgd, en de stuurspaken werden uitgehold. Het ziet inderdaad veel beter uit zo. Heel de constructie kan dan de wagen in, en dat geeft dit resultaat:
|
||||
|
||||
Iets meer close up ziet het er zo uit:
Tijd om de radiator in te bouwen. Dat was zo ongeveer het enige dat nog moest gebeuren vooraleer de neus op de wagen kan worden geschoven. De neus werd afgewerkt met het PE-grilletje dat standaard door Tamiya wordt meegeleverd. Het had wel wat voeten aan de aarde vooraleer het goed pastte (de 2 pinnetjes kwamen niet overeen met de gaatjes die daarvoor waren voorzien), maar ik denk dat het wel geloofwaardig overkomt.
|
||||
|
||||
En dan is het einde niet ver meer in zicht. Maar niet te vroeg juichen ...
De neus wordt gemonteerd. Geen probleem, maar ho wacht eens. Verrek, de lichten vergeten. Die neus moet er teug af. Dju, dat zit vast gekleefd. Wie doet nu zoiets? Een beetje wringen dan maar. Voorzichtig, want anders breekt heel de nest. Ah daar komt hij al. Allee, wat doet dat linker voorwiel ineens daar op de grond? Voorwiel er terug op. Gaat niet. Eerst de as terug uitboren wegens lijmresten. OK, wiel er terug op passen. Gaat goed, lijm er tussen. Oef, dat zit opnieuw vast. Lichten gemonteerd, neus opnieuw inschuiven en vastlijmen. Allee ,waarom wil die nu niet meer passen? Terug er af. Beetje van de radiator vijlen want dat is de plaats waar het wringt... Om een heel verhaal kort te maken: de neus past dus niet goed. Die heeft blijkbaar een beetje te weinig plaats ergens bovenaan. Ik heb al heel wat materiaal van de radiator weggehaald, maar op één of andere manier zakt de neus steeds een beetje uit naar voren. Dat maakt dat de motorkap wel heel genereuze panellines vertoont. Geeft niets, ik was immers van plan om de motorkap naast het model te zetten, en het model met motor zichtbaar uit te stallen. Dan valt dat niet op. Maar zelf weet ik natuurlijk dat het model eigenlijk niet zo goed in elkaar steekt, en dat gaat bij mezelf wringen. Maar goed, het zij zo. Hier zijn de piccies: De rest van de foto's zijn in de galerij te vinden. Bedankt voor de interesse tijdens deze toch wel bewogen WIP.
|
||||
|
||||
Dat "oudje" mag gezien worden, maar ik zou de batterij een ander kleurke geven. Nu heeft ze dezelfde kleur als die firewall, ik zou de accu mat-wit schilderen. Ten eerste omdat de meeste batterijen er zo uitzien en ten tweede, als je van plan bent om hem met de motorkap open te showen, valt ze iets meer op door het kleurverschil.
Zo ook voor de rempompjes, de potjes mat-wit met een zwart deksel. Ook de randen van de motorkap zou je iets moeten bijwerken met blauw. Op de voorlaatste foto valt het op dat de rand zilver/aluminium is.
|
||||
|
||||
Met de batterij ben ik akkoord, de remvloeistof reservoirs niet persé. Vroeger durfden die ook nog al eens uit alu te zijn ...
|
||||
|
||||
Quote:
Dat van die motorkap is niet iets wat alleen bij jouw model voorkomt hoor, dat hebben ze allemaal. Ik heb het opgelost door de opstaande randen waar de motorkap komt te liggen matzwart te schilderen, dan vallen de panellines minder op. (Zie eveneens bovenstaande foto). |
|
||||
|
||||
Awel, volgens de richtlijnen van meneer Tamiya moest die batterij zo ingekleurd worden, dus vermoedde ik dat die in een soort van alu kist stond. Ge weet wel wat ik bedoel.
Ik zal een zien om ze alsnog in het zwart te zetten en te bekabelen. Ik zie ook in het model van Sennake dat er een bobijn aanwezig is. Gescratched of zitten we 2 verschillende modelletjes te vergelijken? Voor wat betreft de vloeistof reservoirtjes: die waren inderdaad volledig in alu. Ik zal ze bij nadere beschouwing misschien toch maar best een washje geven, maar voorts blijven ze in het alu staan. Thanks voor de opbouwende kritiek.
|
||||
|
||||
Een scratchke, maar niet iets wat jij niet zou kunnen eh maat
|
|
||||
|
||||
Ik ga er niet veel woorden aan vuil maken (hoewel vuil maken bij zo'n proper model niet echt past, maar kom...) Mooie oldie Dominique!
Tom |
Currently Active Users Viewing This Thread: 5 (0 members and 5 guests) | |
|
|