![]() |
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ik ga de titel veranderen Guido. Ik heb momenteel te weinig tijd dus ga alleen de body afwerken om deze op tijd klaar te krijgen. Voor de autobacs versie start ik als ik eens wat meer tijd heb, samen met de Calsonic, een duo build.
|
||||
|
||||
En we hebben de titel aangepast.
Ik heb de sinds Hechteren zeer weinig gepost omdat mijn hoofd er niet naar stond. Ik heb wel doorgebouwd, om men hoofd leeg te krijgen en tot rust te komen. Tis nl een heel slechte periode geweest de laatste anderhalve week. S`maandags na Helchteren begon de ellende. Effe naar de garage omdat ik een raar geluid hoorde aan de wagen. Zal wel niet veel speciaals zijn, dacht ik nog. Niet dus. Op dinsdag werd ik op men werk opgebeld door men nicht. Men oom, die ons zeer dierbaar was en terminaal ziek was, was opgenomen in het ziekenhuis en deze keer zag het er heel slecht uit. Woensdag telefoon van men garagist dat van men wagen zowel de versnellingsbak en de koppeling kapot waren en de wagen deze herstellingen eigenlijk niet meer waard was. Donderdag kregen we te horen dat men oom op de afdeling palliatieve zorgen was opgenomen. Vrijdag was een heel vreemde dag. Eerst naar men dealer en een nieuwe wagen te bestellen en daarna meteen door naar het ziekenhuis om men oom te bezoeken, wetende dat het de laatste keer was dat we hem zagen. Maandagmorgen is men oom overleden aan de gevolgen van K. Ik heb de hele week dus met stuk en brok een beetje gebouwd aan de 2 bleubirds. En het heeft me tot rust gebracht. Het vervolg van deze built dan : Het oorsprongkelijke idee om de body van de Coca cola versie af te bouwen en te gebruiken op het afgewerkte onderstel heb ik moeten laten varen. Er zat blijkbaar een verschil tussen de 2 versies want bij het omwisselen van de body`s stonden de wielen niet meer in het midden van de kassen. Dus de autobacs body in de remolie gestoken, volledig opgeschuurd en in de primer gezet. De Coca cola versie ook geschuurd en geprimerd en toen ik wilde gaan spuiten kwam ik erachter dat ik wel verschillende kleuren rood in huis had maar geen enkele echte rode kleur. Dus effe naar de auto 5 en een spuitbus rode lak gehaald. Meteen blauwe meegebracht. Op beide body`s werden 3 lagen gespoten. Het rood vond ik wel mooi, het blauw is iets te donker maar omdat dit toch een fictieve versie word ga ik me er niet druk om maken. Tijdens het drogen ben ik begonnen met de 2de bleubird. Het onderstel ziet er net hetzelfde uit als de eerste versie alleen minder geweatherd. Het interieur mag bij deze ook een beetje afwijken. Ga hier iets meer kleur toevoegen en een beetje experimenteren met kabels.
|
||||
|
||||
Het interieur verschilt niet van de andere maar heb het door andere kleuren en accenten toch iets doen afwijken van de eerste versie. Ook zal deze veel minder gewheatherd worden.
|
||||
|
||||
En de eerste declas zitten er ook op. Ik heb in Helchteren, op aanraden van Sennake, de softeners van Daco gekocht en deze werken idd veel prettiger dan de sol waar ik eerst mee werkte.
|
||||
|
||||
Beetje een rare plaats om te condoleren, maar evengoed beste Filip, mijn innige deelneming bij het overlijden van je oom. Veel sterkte voor jou en je familie.
Wat de bouw van de Nissan's betreft: goe bezig! Ik ben zelf ook aan een duobuild bezig en behalve dat je alles dubbel moet uitvoeren is het op zich ook wel leuk om te doen. En als de kleuren die je gekozen hebt misschien niet 100% accuraat zijn, ik vind ze in elk geval wel mooi: vooral dat blauw is erg apart. Ook blij je van dienst geweest te kunnen zijn bij de aanschaf van de Daco sol. Je horen zeggen dat het een verbetering is doet me plezier. Keep up the good work! |
|
||||
|
||||
Ondanks alle tegenslag van de laatste dagen ben je blijkbaar toch niet bij de pakken blijven zitten, en dat doet me plezier.
Wat ik wel raar vind, 2 dezelfde kits en toch een verschillende wielbasis, raar, maar blijkbaar toch waar. In ieder geval heb je dat goed opgelost. Spuitwerk ziet er goed uit. Doe zo verder. ![]()
|
||||
|
||||
Ook van mijn kant de welgemeende deelneming.
Ik vind dat het laatste interieur met minder verwering er nog beter uitziet ...
|
||||
|
||||
Ook van mijn kant veel sterkte gewenst. Ook wij zitten hier met die smerige ziekte binnen de familie opgescheept. Modelbouw is dan inderdaad een gedachtenverzetter... Vreemd maar het klopt dus. Nogmaals, sterkte !
|
||||
|
||||
Hallo Filip,van mijn kant mijn innige deelneming en ook voor je familie.
Je kits zijn goed man en ik blijft het volgen. ![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb deze thread al een weekje niet gevolgd, moet ik toegeven. Vandaar dat ik vrijdag op de meeting niet op de gepaste manier mijn condeleances heb overgemaakt. Sorry hiervoor, en bij deze veel sterkte gewenst.
Voor wat betreft de bouw zelf: ik zie dat je niet afwijkt van je goeie gewoonte om experimenten aan te gaan en de raad van de oudere garde in de praktijk om te zetten, én dat die goeie raad ook in goeie aarde valt en dus bijdraagt tot verbeteringen. De modellen zien er niet alleen potent uit door hun looks, de kwaliteit van het bouwen gaat er per model een stuk op vooruit.
Groetjes, Domi. Last edited by Dominique; 17-05-2009 at 11:10. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Sterkte kerel. |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de positieve reakties allemaal. De decals zitten er ondertussen op en de Calsonic heeft net zen eerste mistlaag blanke lak gehad. De Coca cola versie laat ik nog een dagje drogen en deze krijgt morgen zen mistlaag.
Volledig gedecald zien ze er alsvolgt uit : Aan het interieur is ook nog gwerkt. Daar ik niet zo tevreden ben van de manier waarop de gordels van de Calsonic vastgemaakt zijn ben ik eens in men mish mash zakjes gaan snuffelen. Ik kwam op dit resultaat uit.
|
||||
|
||||
De appart opgestelde toerenteller(? denk ik) heb ik met een kabelte aangesloten. Je ziet er naderhand niets van maar ik weet dat het gedaan is
![]() Race stoeltje gespoten met de Gulfie spuitbus en een setje gordels toegevoegd en zo staat het interieur er nu bij. http://www.forum.depaddock.eu/attach...1&d=1242751826
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
|