De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 02-10-2004, 14:02
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by Ottooke
Tegen dergelijke snelheden is er niet veel tijd om in de spiegels te kijken...
Nu zeg je het zelf dat het heel goed mogelijk is dat Michel niet gezien heeft wat er met Rene is gebeurt.

Quote:
Het grootste probleem in België mbt verkeersveiligheid is de mentaliteit die we (ook ik) hebben in het verkeer. Nultolerantie en het verhogen van de pakkans zijn de enige manier om het aantal verkeersslachtoffers te verminderen.
Zouden ze niet eens eerst iets aan de staat van het wegdek doen hier in België??? Nergens in de Europese landen is het wegdek in zo slechte staat als hier in België. Ik denk dat er heel wat ongevallen vermeden zouden kunnen worden als de toestand van het wegdek zou verbeteren zoals bv in Nederland. Ja, op dat punt kunnen de Belgen nog iets leren van onze noorderburen. Als je met een motorhome op vakantie in het buitenland bent geweest dan heb je ook al mogen ervaren dat je zo weet wanneer dat je terug in België bent gekomen want dan rammelt alle servies en bestek in de kasten.
Motorrijders, zij, die nog meer voeling hebben met wegdek, klagen al jaren over de staat van het wegdek en vooral over de veel te brede en dikke wegmarkeringen, die levensgevaarlijk zijn bij regenweer.
Eerst overal snelheidsbeperkingen invoeren en dan nultolerantie en pakkans verhogen werken natuurlijk veel beter en brengen tenminste nog wat geld in het bakje ipv goede bestrating aanleggen wat handen vol geld kost.
Als we nu eens allemaal tegen 50km/h zouden gaan rijden dan zou het aantal verkeersslachtoffers nog wel drastischer gaan dalen, maar dan komen we natuurlijk nergens meer.
Daarbij stel ik mij dan nog de vraag hoeveel van de weekendongevallen niet een vorm van zelfmoord zijn en die toch nooit te vermijden zouden zijn.

Last edited by BMW Beliën; 02-10-2004 at 14:10.
Reply With Quote
Old 02-10-2004, 14:48
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Het enige contact dat een wagen met de baan heeft zijn nog altijd zijn rubbers, en het lijkt me niet dat de banden van een Porsche stukken beter zijn dan de banden van een andere wagen.
Spijtig dat er dan toch zoveel geld aan de deuren wordt uitgegooid door de bandenfabrikanten aan de ontwikkeling van autobanden als er toch geen verschil zou zijn. Zowel Pirelli als Michelin, Goodyear, Brigdestone, Firestone en andere bandenconstructeurs houden zich volgens jou bezig met onzinnige uitgaven.
Ik heb de indruk dat je autotechnische know-how toch maar heel zwak is als je zulke uitspraken doet. Als ik jou was zou ik toch maar eens een boekje lezen over bandentechniek en dan zal je wel merken dat ene autoband de andere niet is. Laat staan de samenstelling van de compound(rubber van het loopvlak).
Tevens zijn er heel wat mogelijke oplossingen om klapbanden en aflopende banden te voorkomen, door bandenfabrikanten ontwikkeld.

Ik heb op een Porsche nog nooit een wiel gemonteerd zien staan met een diameter van 15" en bandenmaat 185/65, zoals op mijn Astra. Als je dan al zou weten waar deze afmetingen op slaan.

Autosport was in eerste plaats bedoeld om verbeteringen en researche te doen om standaardmodellen veiliger en beter te maken. Heel veel toepassingen die tegenwoordig op onze straatversie te vinden zijn, zijn ontwikkeld in de autosport. Denk maar even aan traction control, om er maar één te noemen.
Reply With Quote
Old 02-10-2004, 15:22
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Ik heb me verkeerd uitgedrukt over die banden. Er zit wel een kwaliteitsverschil in de banden van een Astra en een Porsche. Maar wil dat dan zeggen dat je harder mag rijden omdat je banden hebt die daarvoor beter geschikt zijn?
Stel je voor: "Ik heb Pirelli P-Zero's dus ik mag 250 rijden en jij hebt standaard banden dus je mag maar 150 rijden."
Op het circuit zie je ook dikwijls lekke banden, dat zijn nu ook niet direct de goedkoopste banden die je kan kopen...
Old 02-10-2004, 15:30
Ottooke's Avatar
I need speed !

En nog één ding: Iedereen heeft hier zijn eigen mening over, die respecteer ik dan ook. Maar ik probeer wel om in een discussie mijn standpunten uit te leggen. Aan de hand van de discussie kan ik dan eventueel mijn standpunten veranderen. Sommigen houden evenwel hardnekkig vast aan hun standpunten. Uiteindelijk kom je tot een welles-nietes spelletje. Op dit moment heb ik het gevoel gekregen dat we in zo'n spelletje terecht zijn gekomen en dat verder discussiëren geen nut meer heeft.

Ik wacht tot een uitspraak van het gerecht over deze zaak en verder zeg ik niets meer. I rest my case.
Old 02-10-2004, 21:25
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Quote:
En nog één ding: Iedereen heeft hier zijn eigen mening over, die respecteer ik dan ook. Maar ik probeer wel om in een discussie mijn standpunten uit te leggen. Aan de hand van de discussie kan ik dan eventueel mijn standpunten veranderen. Sommigen houden evenwel hardnekkig vast aan hun standpunten. Uiteindelijk kom je tot een welles-nietes spelletje. Op dit moment heb ik het gevoel gekregen dat we in zo'n spelletje terecht zijn gekomen en dat verder discussiëren geen nut meer heeft.

Ik wacht tot een uitspraak van het gerecht over deze zaak en verder zeg ik niets meer. I rest my case.
Persoonlijk vind ik het nog altijd beter bij je standpunt te blijven op voorwaarde dat je eerst eens goed nadenkt over wat je allemaal schrijft...zo hoef je nadien geen gezichtsverlies te lijden.
Reply With Quote
Old 02-10-2004, 22:42
Ottooke's Avatar
I need speed !

Steve, check PM
Old 02-10-2004, 23:32
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by BMW Beliën
Je bent dan misschien ook in het bezit van een standaard middenklasse wagen die niet gemodificeerd is om hogere snelheden toe te laten? Maar ik voel mij veel veiliger in een Porsche GTR3 of en BMW M5 tegen 200km/h dan in mijn eigen Opel Astra tegen 150km/h en zeker met een (semi)professionele piloot aan het stuur. Deze wagens zijn speciaal uitgerust om veilig tegen hoge snelheden te kunnen rijden. Ik moet niet denken aan de opgekietelde Johnywagens, die 30% meer PK's hebben door chiptuning en andere prullerijen en waarvoor hun wagen niet is uitgerust of gebouwd. Hoeveel van die wagens zijn nog conform?
Jij voelt of bent misschien wel veiliger in ne M5, maar wat als jij op het linkse baanvak tegen 200kmh rijdt en er plots iemand van op het middenvak, die tegen 120kmh rijdt moet uitwijken en jij op die tragere wagen rijdt. Jij mag dan veilig zijn, maar wie weet heeft is die tragere wagen wel zo stevig niet hé en dan kan die chauffeur wel goed dood zijn na het ongeval. Niet iedereen heeft immers enorm dure, heel stevige en snelle wagens.
Je moet ook rekening houden met de andere wagens. Een M5 of whatever kan dan wel perfect hoge snelheden verdragen, maar in het verkeer zijn er ook andere deelnemers en daar moet je ook aan denken, met welke wagen je ook rijdt.
Reply With Quote
Old 03-10-2004, 12:48
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally posted by Rivadavia
Ik vind het raar dat iemand die het heeft over "tegenstanders van de autosport", en in deze thread blijkbaar de moderator van dienst is, zelf nog niet eens weet dat de steunactie plaats vond in de Clio Cup...niet op een Mégane...

Tijd brengt raad.
Als dit het enige soort van vergissingen zijn waar men mij op kan betrappen in het leven, man man man, wat leid ik dan toch een gelukkig leven.
Mensen die 'de mod van dienst' wat beter kennen, weten trouwens dat ie Clio's en Meganes steevast verwisseld. Vraag me niet waarom, maar 't is wel zo. En dat het geenszins met opzet is gebeurd. Verstrooide professoren doen zo'n dingen wel vaker.
Weet je wat ik raar vind? Dat er zich niemand anders aan gestoord heeft. Zelfs niet de mensen die er van veel korter bij betrokken zijn dan de meeste van ons hier.

Maar goed, velen kijken naar de dieperliggende inhoud, andere wellicht naar juiste schrijfwijze enz. Iedereen zijn ding natuurlijk
Reply With Quote
Old 05-10-2004, 13:29
Kelly Jamers Kelly Jamers is offline
De Paddock Regular

amai,
lang geleden dat ik nog eens op de paddock geweest ben,
k heb blijkbaar heel wat gemist.

Mijn mening over dit hele voorval,
ik heb geen mening tov Michel,
omdat niemand, buiten Michel de echte waarheid kent,
en inderdaad, hij wordt gesteund door zijn teamgenoten,
maar ik was als de eerste om tegen mijn Philipje te zeggen
dat het niet zo verstandig was van die stickers op de wagen te hangen omdat niemand, zoals ik al eerder zei, de echte waarheid weet. Ik stelde mezelf in de plaats van de vrouw of dochter van een van de omgekomen mensen,
stel je voor dat je op het circuit komt kijken en je ziet dit zonder dat de werkelijke feiten gekend zijn, geen leuk moment voor de achtergebleven vrienden en familieleden.
Ook werd door de stickeractie het feit extra benadrukt naar pers, media en toeschouwers toe.
Niemand mag je veroordelen voor de werkelijke feiten gekend of bekend zijn,
en ik zal Michel voor dit vooral niet anders bekijken dan ik
eerder deed en het is goed dat hij weer vrij is,
ik hoop dat hij er in zolder weer zal staan met de Masters.

Bij deze,
kunnen we nu over iets anders praten aub?

Er gebeuren ook nog leuke dingen in het leven...
Reply With Quote
Old 09-10-2004, 18:26
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally posted by Peter Baert

Heydens liet wel nog snel vallen dat eigenlijk zowat alle piloten in het gewone verkeer over de schreef gaan. Een piloot die het eigen nest bevuilt ...
Je eigen nest bevuilen? Daar is nog nooit iemand beter van geworden. Na die niet al te snuggere uitspraken in het VTM journaal zou je denken dat die Heydens nu wel weet hoe het spelletje gespeeld wordt in "De media".

Hmmm, nou niet helemaal. De volgende uitglijder staat inmiddels in de krant, zoals te lezen valt in het artikel op Pitstoptv.

Niet één keer maar liefst drie keer heeft hij de sport nu in diskrediet gebracht. Dat wordt een makkelijk hamerstuk voor de RACB Waarvan twee keer volledig op eigen kracht. Over het geval waar het allemaal mee begon? We zullen wel van de rechter vernemen of hij onschuldig of schuldig is

Ze kunnen die 50.000 euro beter gebruiken om Heydens een degelijke mediatraining te geven................
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 10-10-2004, 01:15
Steve's Avatar
Steve Steve is offline
De Paddock Regular

Ok, maar terug naar de essentie in deze zaak, zoals ik lees blijft er maar èèn beschuldiging over, nl. overdreven snelheid...
Reply With Quote
Old 10-10-2004, 08:47
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Quote vanop www.pitstop.tv van Heydens...

Quote:
Van de vijf beschuldigingen blijft na onderzoek nog maar één over: overdreven snelheid, die ik zelf heb toegegeven, want het is niet vastgesteld."Welnu, ik ben in het bezit van minstens 10 PV's, die het afgelopen jaar zijn opgesteld tegen bekende autopiloten. Ik zal hun namen bekendmaken."
Deze manier van jezelf verdedigen zegt volgens mij genoeg en wil er dan ook niks meer over kwijt.
Old 13-10-2004, 13:06
Dirtdevil's Avatar
Dirtdevil Dirtdevil is offline
De Paddock Rookie

Volgens mij is autosportminnend vlaanderen nu een beetje op mekaar aant schieten.
Wie rijdt al eens niet te hard? Volgens mij is er over iedere weggebruiker al eens een pv te vinden.
Dat er te hard gereden is staat buiten kijf, onverantwoord hard zelfs.

Persoonlijk vind ik nog altijd dat racen op een circuit, of een afgesloten kp thuishoort.

Je mag je wagen beter onder controle hebben als McRae, als er een brokstuk (bv de band v.e truck) op de rijbaan ligt dan heb je met je Lada evenmin iets te vertellen als met een Ferrari.

Kwil maar zeggen, op het circuit is het allemaal zo snel mogelijk en op hetzelfde moment dezelde kant uit ...
Op de openbare weg gaat ieder zijn eigen weg ...

greetz
Reply With Quote
Old 14-10-2004, 12:06
Kelly Jamers Kelly Jamers is offline
De Paddock Regular

jezus christus,
ik heb al veel telefoons gekregen omtrent dit artikel maar nu
lees ik het artikel,
ronduit belachelijk,
michel zou beter gewoon zich rustig houden nu ipv alles
te blijven oprakelen,
hij maakt er zo zelf een mediaspektakel van.
en die 50.000 euro,
dat is een seizoen clio cup he!!!
hij wordt niet betaald,
en ik vind het zeker onterecht dat hij de naam JACOBS in het spektakel betrekt!
Reply With Quote
Old 14-10-2004, 20:24
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Jaja... Een mens zou er bijna voor thuisblijven als zo'n volk komt rijden. Wat een pretentie.

Last edited by Nicki_Mks; 14-10-2004 at 20:26.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)

Posting Rules