![]() |
|
|
|||
|
|||
Ja, na 15 jaar rallycrossen neem ik afscheid van deze sport.
De div.1a waarin ik nu meedoe is op zo'n hoog niveau gekomen dat ik moet afhaken. Meedoen en alles uit mijn kas moeten halen om met een beetje geluk een C-finale te rijden is niets voor mij. Om een motortje dat vlot 9000 rpm haalt, een goeie 200 pk heeft, een andere versnellingsbak en speciale cardans te kopen ontbreken de centen. Al jaren ga ik mee met het AD-Sport team naar vertrek van de Dakar. Twee jaar geleden ben ik dan voor de eertste keer echt meegeweest in een service truck en ook dit jaar kan ik mee. Dat is een unieke kans want bij AD wordt alles zeer professioneel aangepakt. De wagens waarmee ze dit jaar gaan vertrekken zijn juweeltjes. Het worden echte prototypes en de ambities zijn hoog. Het avontuur, de onverwachte situaties, de contacten met de plaatselijke bevolking, de competitie, het kampement en last but not least het samenzijn met heel die ploeg spreekt mij enorm aan. Zo fel dat zelfs de rallycross er aan moet geloven. Trouwens, met zo'n truck op volle kracht door het zand, da's elke dag 1000 km. rallycross. Op 14 augustus rij ik dus mijn allerlaatste rallycrosswedstrijd, daarna staan zowel mijn wagen als mijn bus te koop. Met spijt in het hart...maar zowel rallycross als Dakar kan ik mij niet permiteren. |
|
||||
|
||||
Allez,
Succes in de Dakar! Maar in de rallycross-wereld zullen we je als supporters wel missen. Anderszijds vergeten we zeker je Europese titel -1400 niet! Nu we weten dat het dan je laatste rallycross is, zullen we wat extra foto's maken die dag! |
|
|||
|
|||
Fijn dat je supporter bent maar ik moet toch wel even zeggen dat ik nooit ek-kampioen geweest ben. Wel meestal in de A-finale en dikwijls op het podium gestaan maar nooit een volledig ek-seizoen en dus ook geen kans om kampioen te worden.
|
|
||||
|
||||
Oei, dan vergis ik me ergens : maar dan toch een vraagje : jij hebt toch -1400 gereden met Citroen AX? Was er in de beginjaren van de -1400 al geen soort officieus EK voor -1400? En als u daar niet EK was, welke Belg is er dan wel EK -1400 kampioen geweest? Bedankt!
|
|
|||
|
|||
Tony Kuypers had een AX gekocht. Hij wou Europees rijden en stelde me voor om met zijn wagen de Belgische wedstrijden te rijden. Dat was mijn allereerste seizoen en ik werd vice Belgisch kampioen achter nen Hollandse Swift. Tony werd Europees 1400-Cup kampioen.
|
|
||||
|
||||
Heeft er al iemand foto's van de ad-sport proto's???
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Ik hoop dat alles heel blijft. Een opgave zou jammer zijn na de prestatie van vorig jaar...
|
|||
|
|||
De Nederlandse debutant Vandereijken (?) gaat deelmenen met de oude Toyota van Wauters. De wagen wordt gerund door AD Sport. Bron: RTL Autosport
|
|
|||
|
|||
Klopt, de van eikeren (ex ad-sport) toyota was afgelopen weekend te bewonderen bij rotterdam racing, zo ook de witte bowler van raoul en jean-pierre jacobs.
|
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Dit nieuws stond ook al op pitstop.tv
![]() |
|
||||
|
||||
Ik zal nooit meer iets posten wat al ergens anders stond hoor. stel dat mensen dat twee keer lezen
![]()
|
|||
|
|||
Gordon nu wel of niet in Dakar 2006?
Het schijnt een probleem te zijn met Red Bull, maar Gordon was slim en heeft zijn eigen project gewoon voortgezet. Dus Gordon gewoon in Dakar 2006 met zijn proto hummers |
|
|||
|
|||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|