De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

View Poll Results: Fernando Alonso...
...wordt dit weekend wereldkampioen. 6 24.00%
...wordt pas één van de volgende races kampioen. 14 56.00%
...zal toch nog verliezen van Räikkönen. 3 12.00%
...wordt nog samen met Kimi gedeklasseerd, zodat Schumacher het toch nog haalt 2 8.00%
Voters: 25. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-09-2005, 23:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by Finish
er wàs nog geen typische tweestrijd aan de gang én bovendien zijn deze tweestrijdjes best nog aangenaam: niemand kent de waarheid, enkel de twee coureurs. Al de rest blijft speculeren.

De site was in ieder geval al lang bij mij bekend, maar mijn top-flop verschijnt altijd vlak na de race, dus ik had nog geen idee wie er als dader aangewezen werd.
Ik beschuldig ook niemand. Ik wilde enkel maar zeggen dat dit een normale gang van zaken is. De ene interpreteert het zo, de andere zo, en dan is het wachten tot er meer info ter beschikking komt, waaruit iedereen dan kan opmaken wie het nu wel of niet bij het recht eind had.
Reply With Quote
Old 12-09-2005, 23:57
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by fordje

Eigenlijk een meesterzet van Kimi (en wss het team). JP gaat vol door achter de pace-car en kimi zet de wagen quasi in achteruit... Hiermee geeft hij JP zowat 20" respijt.
Gevolg JP heeft stop en bandenwissel achter de rug voor Kimi de pitbox bereikt.

wel illegaal. Reglement zegt dat je max een wagenlengte mag laten onder SC.

Reply With Quote
Old 13-09-2005, 00:12
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Net de samenvatting op RTBF gezien, en 30 minuten waren niet eens lang genoeg om alle acties te laten zien: besluit: dit was naar Francorchamps - gewoonte weer een interessante F1 race. Dus dat ze die GP hier nog maar lang laten doorgaan ook!

Dat maneuver van Kimi was idd meesterlijk, maar zoals Scapa zegt, denk ik ook dat het niet echt legaal is. Ik verschiet er zelfs van dat er zo weinig rond gezegd wordt, voornamelijk door de andere teams dan. Bij BAR hebben ze snel afkekeken en Button deed hetzelfde maneuver ook, om zo net achter Sato te kunnen pitten zonder de achterliggers voor te moeten laten.
Old 13-09-2005, 00:22
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Dat maneuver van Kimi was idd meesterlijk, maar zoals Scapa zegt, denk ik ook dat het niet echt legaal is.
Ga je me beledigen?

Reply With Quote
Old 13-09-2005, 01:35
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular

Quote:
Net de samenvatting op RTBF gezien, en 30 minuten waren niet eens lang genoeg om alle acties te laten zien: besluit: dit was naar Francorchamps - gewoonte weer een interessante F1 race. Dus dat ze die GP hier nog maar lang laten doorgaan ook!
Ik heb van mijn weekend genoten kwa F1,maar ik vond de sfeer een heel stuk minder dit jaar,kben nog nooit zoveel westvlamingen tegengekomen ook,opvallend voor mij dan toch,als zelf westvlaming zijnde voelde ik me meestal de enige de vorige jaren
Meer dan de helft minder standjes,of was dan meer dan de helft Duitsers met kraampjes vol met Schumi spulletjes? Waarschijnlijk wel..
Old 13-09-2005, 08:39
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Quote:
Originally Posted by Huudo
Ik beschuldig ook niemand. Ik wilde enkel maar zeggen dat dit een normale gang van zaken is. De ene interpreteert het zo, de andere zo, en dan is het wachten tot er meer info ter beschikking komt, waaruit iedereen dan kan opmaken wie het nu wel of niet bij het recht eind had.
Bwa, het citaat van Pizzonia is toch wel vrij duidelijk, vooral de laatste zin "I destroyed my race too."
Old 13-09-2005, 08:57
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by raceboy
wel illegaal. Reglement zegt dat je max een wagenlengte mag laten onder SC.
Maar waren de wagens al achter de SC? Ik weet het niet, maar als Kimi iedereen ophield tot aan de ingang pitlane en de SC buiten komt aan de uitgang pitlane, moesten ze misschien nog aansluiting krijgen? Of was de SC al eerder op de baan? (Ik weet het nl. niet meer juist).

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 13-09-2005, 09:45
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Sennake
Maar waren de wagens al achter de SC? Ik weet het niet, maar als Kimi iedereen ophield tot aan de ingang pitlane en de SC buiten komt aan de uitgang pitlane, moesten ze misschien nog aansluiting krijgen? Of was de SC al eerder op de baan? (Ik weet het nl. niet meer juist).
Kijk of ze vlak achter de SC waren speelt mijns inziens geen rol.

Vanaf dat de SC procedure gestart is ... en baanposten met het bord SC staan geldt dat reglement.

Concreet zou dit willen zeggen dat elke piloot zijn racetempo onderhoudt tot hij aansluiting vindt met de pace-car en vanaf dat ogenblik de regel van 1 wagenlengte in acht neemt

Mijns inziens zou een sanctie hier op zijn plaats zijn
Old 13-09-2005, 11:14
A.J.'s Avatar
A.J. A.J. is offline
De Paddock Sponsor

Quote:
Originally Posted by airco
Kijk of ze vlak achter de SC waren speelt mijns inziens geen rol.

Vanaf dat de SC procedure gestart is ... en baanposten met het bord SC staan geldt dat reglement.

Concreet zou dit willen zeggen dat elke piloot zijn racetempo onderhoudt tot hij aansluiting vindt met de pace-car en vanaf dat ogenblik de regel van 1 wagenlengte in acht neemt

Mijns inziens zou een sanctie hier op zijn plaats zijn
Eén van de regels bij het buiten komen van het SC bord is dat de wagens van het gas MOETEN om dan tegen matig tempo samen te komen achter de safety car. Er is overal gele vlag dan en het zou onverantwoord zijn om op racetempo door te rijden tot er aansluiting is.
Het hele sublieme voorval met Raikkonen gebeurde net in de periode dat de safety car aan de source op de baan kwam maar de kop van het veld nog in Blanchimont was. Montoya reed binnen en Kimi reed rustig met het hele peloton achter zich. Hier werd schitterend tactisch werk geleverd.
Old 13-09-2005, 11:37
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
en waar ga je dan je geld halen?
the stoddard way: een legertje testrijders elk 1 ronde laten rijden
Old 13-09-2005, 11:44
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Dat maneuver van Kimi was idd meesterlijk, maar zoals Scapa zegt, denk ik ook dat het niet echt legaal is. Ik verschiet er zelfs van dat er zo weinig rond gezegd wordt, voornamelijk door de andere teams dan. Bij BAR hebben ze snel afkekeken en Button deed hetzelfde maneuver ook, om zo net achter Sato te kunnen pitten zonder de achterliggers voor te moeten laten.

volgens die regel geldt dat niet voor de eerste wagen achter de SC. stel nu dat Kimi het gat pas liet vallen nadat Jempie de pits in kwam, dan was hij de eerste wagen na de SC, en was dat volkomen legaal
Old 13-09-2005, 11:56
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Ga je me beledigen?
Sorry dat was niet mijn bedoeling, weer iets te rap geweest precies
Old 13-09-2005, 16:49
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by A.J.
Eén van de regels bij het buiten komen van het SC bord is dat de wagens van het gas MOETEN om dan tegen matig tempo samen te komen achter de safety car. Er is overal gele vlag dan en het zou onverantwoord zijn om op racetempo door te rijden tot er aansluiting is.
Het hele sublieme voorval met Raikkonen gebeurde net in de periode dat de safety car aan de source op de baan kwam maar de kop van het veld nog in Blanchimont was. Montoya reed binnen en Kimi reed rustig met het hele peloton achter zich. Hier werd schitterend tactisch werk geleverd.
OK racetempo is verkeerd uitgedrukt ...

Kijk punt is dat 1 van de 2 altijd de regels heeft overtreden ...

- Ofwel rijdt Kimi de "geadviseerde snelheid" onder de pacecar
==> Dat wil zeggen dat Montoya zijn ronde heeft afgemaakt onder race-tempo om zo een kloof van 25 a 30 seconden te trekken

- Ofwel heeft Montoya zich aan de "geadviseerde snelheid" gehouden
==> En heeft kimi het veld tegen de geest van de reglementen in opgehouden ...

Ik denk dat we het erover eens zijn dat een SC niet tot doel mag hebben heel het raceverloop overhoop te gooien. Enkel de veiligheid te garanderen terwijl de baan wordt vrijgemaakt
Old 13-09-2005, 18:35
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular

Vraag is eigenlijk waar de Sc op de baan is gekomen. In Blanchimont of in de Source (wat me het meest logisch lijkt). Wie zat er dan achter de SC als eerste (kan de beelden niet meer naar voor brengen). Zolang de SC niet op de baan is is er geen minimumsnelheid, enkel gele vlag. Aan de finish gaat dan het bord SC uit. Waar bevond wie zich op dat moment en hoe snel heeft het team orders gegeven aan Kimi en JP om tempo te vertragen / te behouden.

Als het idd buiten de reglementen valt had er al lang een klacht geweest van iemand. Nu niks (alleen hier worden spijkers op laag water gezocht). Als iemand eens kan uitpluizen waar welke auto was op het moment van geel en nadien melding van SC en wanneer de SC is buiten gekomen, weten we allemaal veel meer en moeten we niet meer gokken...
Reply With Quote
Old 14-09-2005, 11:35
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

m.i. perfect taktisch uitgevoerd manoevre van McLaren

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules