![]() |
|
|
||||
|
||||
Bon, zoals beloofd, mijn vertraagd raceverslag van de Red Flag Days by Renault. Met mijn excuses dat het afwisselend over de kwaliteit van dit weekend, dan wel die van Circuit Zolder gaat. Met een bang hartje begon ik mijn circuittoer ruim voor de aanvang van de eerste sessie in de Villeneuve chicane, waar mijn vrees onmiddellijk bevestigd werd: geen centimeter draadloos stuk meer, en een strategisch geplaatste cabine zodat de bocht ook voor mensen zonder fototoestel waardeloos geworden is. Verder naar de chicane dan, die men eigenlijk beter Tweede Linkse zou gaan noemen, daar het vorige nogal een overstatement is. Daar kan men weliswaar met telelens over de draad kijken, maar ik betwijfel toch of dat opweegt tegen de eliminatie van 2/3 van de publiekszone. Eveneens zoals ergens wel verwacht bleek dat de belofte voor lage draad aan de binnenkant van de Eerste Linkse een leugen was. In de REA-bocht was het hoge hek alleen blijkbaar nog niet voldoende, daar het hele gebied afgesloten was. Resultaat: voor de gewone fotoliefhebber zonder telelens blijven er welgeteld nul plaatsen over. Met spijt in het hart, maar ik denk dat ik voortaan ook in Zolder geen cent entreegeld meer neertel.
Inhoudelijk dan: ik had zondag gewed op zes rode vlaggen, heb het net niet gehaald ![]() |
|
||||
|
||||
Entree gratis, parking gratis, pits entry gratis, en toch zoveel malcontente mensen. Betaalt men dan liever 30 euro voor in de modder van Spa te gaan staan?
![]() Ik vind dat Circuit Zolder steeds zeer redelijk is op gebied van prijzen en toegang. Het is waar dat de nieuwe hekken & afschermingen voor ergernis zorgen, maar misschien wordt daar nog wel iets aan gedaan? Wat betreft het roekeloos rijden van de F3.5 piloten, tja, het zijn ook de eerste snelle wagens die een echte competitie reden op het vernieuwde asfalt. Weet niet of dat er wat mee te maken had. Maar uiteraard hebben de vrijwilligers, die hier fysisch leed van ondervonden hebben, geen boodschap aan. Vandaar mijn hoed af voor hen! ![]() Ik sluit me volledig aan bij de mening ivm de fotografen met perspasje. Als je geen foto's maakt voor een magazine/team/rijder of website, heb je daar niet veel te zoeken denk ik. Ik betwijfel of iedereen die daar dit weekend rondliep de gevaren van de autosport wel kende. ![]() |
|
||||
|
||||
Ik heb me ook goed geamuseerd dit weekend.
Vond het zeker de moeite om af te komen en zal er volgend jaar hopelijk terug staan. Uiteindelijk krijgen we in Belgie niet zoveel de kans om eenzitters aan het werk te zien. |
|
||||
|
||||
Uiteindelijk krijgen we in Belgie niet zoveel de kans om eenzitters aan het werk te zien.[/QUOTE]
Mijn gedacht! ![]() Ik zou er eerder geld voor over hebben om de Renault series bij te wonen dan voor de zoveelste Porsche draaimolen... Maar ja ieder zijn goesting natuurlijk... ![]() (ik zie graag Porsche ook hoor, maar dan bijvoorbeeld de Porsche supercup waar alle piloten in principe ongeveer dezelfde wagen hebben, in tegenstelling tot ander klassen waar het zowat ieder jaar dezelfde namen zijn die een budget kunnen bijéénharken waarmee ze de rest op een hoop rijden... ) |
|
||||
|
||||
Manne, ik vind het niet zo erg hoor. OK, Villeneuve en nog een aantal andere mooie plaatsen vallen weg maar met een beetje vindingrijkheid vind er zo een aantal andere. Ik ben laatst bijvoorbeeld foto's gaan trekken bij het uitkomen van de Bianchi. Geen gemakkelijke houding maar het heeft wel een aantal mooie kiekjes opgeleverd. Ik denk ook nog aan de kanaalbocht. Boven op die zandberg gaan staan en de wagens passeren op een mooie snelheid op 5m van je voeten en je kan ze nog net fotograferen. En ten slotte, iedereen veroordeeld CZ altijd maar deze verbouwingen zijn opgelegd door de FIA.
Greets, Dr. Jozz
|
||||
|
||||
Zolder zou beter is investering in deftige tribunes rond de omloop....en niet alleen op de rechte lijn waar je tenslotte niet veel ziet...
Was toch beloofd dacht ik?
|
|||
|
|||
Quote:
Wat denken jullie? Dat dit reclame is? Neenee hoor, Kumpen zal zo snel mogelijk aan de bouw van de nieuwe tribune beginnen. Of ben ik fout? Mvg... |
|
||||
|
||||
Er gingen toch tribunes in de Jacky Ickx gezet worden? Met platform voor rolstoelgebruikers....
|
|
||||
|
||||
ik dacht in de Villeneuve
en ik heb de container ook zien staan ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
en waar kan het voetvolk dan nog staan?
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Bij deze tribune wordt ook een deel voorzien voor mensen in een rolstoel maar het voetvolk kan ook op de tribune. Maar dan wel niet waar de rolstoelgebruikers staan é. Mvg... |
|
||||
|
||||
Quote:
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|