De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > De Paddock Modelbouw > Modelbouw - Op de werkbank
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-07-2007, 12:37
Duval The Best Duval The Best is offline
De Paddock Regular

De Lancia ziet er knap uit.
Mag ik eens vragen waarmee je die spuitlappen juist maakt?
Is dit een stukje rubber of niet en waar kan je dit kopen ?
Old 20-07-2007, 14:27
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Weatheren hoeft niet per se te betekenen dat je de wagen ook echt vuil moet maken. Je kan het heel subtiel doen om wat diepte te geven aan de schaduwpartijen en wat "licht" aan de hoger gelegen delen, zonder ze echt vuil te maken. Dat geldt ook voor de banden: als je ze proper wil houden, maar toch wat diepte wil geven aan het loopvlak met zijn profiel, drybrush je de loopvlakken lichtjes met een beetje wit.
Das juist. Het was niet meteen de bedoeling de velgen en de wagen echt vuil te maken. Ik wou het eens uitproberen. Het feit dat de wagen op een vuile ondergrond had gereden, zorgde ervoor dat het wel wat te vuil naar mijn smaak mocht zijn. Het subtielere werk komt op andere modellen. Nu weet ik alvast hoeveel ik mag / kan gebruiken per velg bvb...

Quote:
Originally Posted by Duval The Best View Post
Mag ik eens vragen waarmee je die spuitlappen juist maakt? Is dit een stukje rubber of niet en waar kan je dit kopen ?
Ze zijn gemaakt van het plakje rubber dat bij de Hasegawakit zat. Dus geen aftermarket en zo. Ze zijn wel onhandig om in een bepaalde positie te laten hangen, ze keren steeds terug naar hun rechte vorm...
Reply With Quote
Old 20-07-2007, 22:39
Nismo's Avatar
Nismo Nismo is offline
Frieten, hmmmm, lekker

Quote:
Originally Posted by Loeten View Post
............................

Ze zijn gemaakt van het plakje rubber dat bij de Hasegawakit zat. Dus geen aftermarket en zo. Ze zijn wel onhandig om in een bepaalde positie te laten hangen, ze keren steeds terug naar hun rechte vorm...
Plooi ze eerst in hun gewenste vorm, wat verwarmen met een fohn en ze vervolgens afkoelen in koud water. Misschien dat ze dan wel in hun gewenste vorm blijven. Probeer het eerst eens uit op een stukje dat je over hebt alvorens je je spatlappen onder handen neemt.

When people rob banks, they go to jail
When banks rob people, they get a bonus.
Reply With Quote
Old 20-07-2007, 22:42
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Geen slecht idee. Ga ik terug van reis eens uitproberen. Nu doe ik het door ze met kleefband omhoog te houden en hopen dat ze bij het losmaken gebogen blijven. Opwarmen zal beter idee zijn...
Reply With Quote
Old 23-07-2007, 06:27
Gulfie's Avatar
Gulfie Gulfie is offline
________

Je kan ook proberen om ze te plooien in de gewenste vorm (bvb op een filmrol kokertje) en ze dan vernissen. Misschien blijven ze dan ook beter in vorm staan.
Reply With Quote
Old 26-07-2007, 19:39
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

In feite ben je iets aan het proberen wat in werkelijkheid op een andere manier bereikt werd: de spatlappen werden namelijk opgerold en omhoog gehouden mits een ijzerdraadje, dus al wat je moet doen is hetzelfde doen op schaal. Ik heb dit destijds ook gedaan met mijn Lancia (de foto is niet zo duidelijk, maar ik denk dat je the general idea wel doorhebt):

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	1991_lancia_delta_03.jpg
Views:	127
Size:	226.2 KB
ID:	7036  

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 28-07-2007, 21:17
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Ik snap hem volledig, maar op dit model moeten de flappen loshangen... En dat is nu net het probleem...

(Groetjes trouwens uit Zwitserland waar ik nu toevallig enkele onbeveiligde Zwitserse netwerken heb ontdekt. Vier om precies te zijn en geen enkele met code... Tja, als er dan een Belg in de buurt is...)
Reply With Quote
Old 28-08-2007, 13:16
Loeten's Avatar
Loeten Loeten is offline
Cars-addict

Voila, ook aan dit model is een einde gekomen... Vandaag heb ik de laatste weathering aangebracht. Lekker subtiel en aan de hand van eerder geposte foto's van Petter (thanks mate!!)

Detail van het weatheren:

Pech aan deze kit is natuurlijk de gescheurde decals. Indien mogelijk ga ik die zeker vervangen maar daarvoor heb ik natuurlijk dezelfde Hasegawakit nodig terwijl ik hier de twee andere (Protar en Italeri) hier heb liggen en die decals zijn iets anders gekleurd...

Let ook op de sluitingen uit PE van Hasegawa zelf... Best leuk he??

Ondertussen weet ik dat die decalproblemen gewoon liggen aan het feit dat mijn wet coats niet wet genoeg zijn. Het zijn eerder iets dikkere mistlagen. Nu weet ik dat zo'n wetcoat echt dik mag liggen. Iets wat ik toegepast heb op mijn Xsara 2006 Goooooo... Dus die komt ook goed.

Hieronder een foto met passend diorama ( ) en de rest vind je gewoon HIER

Last edited by Loeten; 28-08-2007 at 13:20.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules