|
|
|||
|
|||
De Lancia ziet er knap uit.
Mag ik eens vragen waarmee je die spuitlappen juist maakt? Is dit een stukje rubber of niet en waar kan je dit kopen ? |
|
||||
|
||||
Quote:
Ze zijn gemaakt van het plakje rubber dat bij de Hasegawakit zat. Dus geen aftermarket en zo. Ze zijn wel onhandig om in een bepaalde positie te laten hangen, ze keren steeds terug naar hun rechte vorm...
|
||||
|
||||
Plooi ze eerst in hun gewenste vorm, wat verwarmen met een fohn en ze vervolgens afkoelen in koud water. Misschien dat ze dan wel in hun gewenste vorm blijven. Probeer het eerst eens uit op een stukje dat je over hebt alvorens je je spatlappen onder handen neemt.
|
||||
|
||||
Geen slecht idee. Ga ik terug van reis eens uitproberen. Nu doe ik het door ze met kleefband omhoog te houden en hopen dat ze bij het losmaken gebogen blijven. Opwarmen zal beter idee zijn...
|
||||
|
||||
Je kan ook proberen om ze te plooien in de gewenste vorm (bvb op een filmrol kokertje) en ze dan vernissen. Misschien blijven ze dan ook beter in vorm staan.
|
|
||||
|
||||
In feite ben je iets aan het proberen wat in werkelijkheid op een andere manier bereikt werd: de spatlappen werden namelijk opgerold en omhoog gehouden mits een ijzerdraadje, dus al wat je moet doen is hetzelfde doen op schaal. Ik heb dit destijds ook gedaan met mijn Lancia (de foto is niet zo duidelijk, maar ik denk dat je the general idea wel doorhebt):
|
|
||||
|
||||
Ik snap hem volledig, maar op dit model moeten de flappen loshangen... En dat is nu net het probleem...
(Groetjes trouwens uit Zwitserland waar ik nu toevallig enkele onbeveiligde Zwitserse netwerken heb ontdekt. Vier om precies te zijn en geen enkele met code... Tja, als er dan een Belg in de buurt is...)
|
||||
|
||||
Voila, ook aan dit model is een einde gekomen... Vandaag heb ik de laatste weathering aangebracht. Lekker subtiel en aan de hand van eerder geposte foto's van Petter (thanks mate!!)
Detail van het weatheren: Pech aan deze kit is natuurlijk de gescheurde decals. Indien mogelijk ga ik die zeker vervangen maar daarvoor heb ik natuurlijk dezelfde Hasegawakit nodig terwijl ik hier de twee andere (Protar en Italeri) hier heb liggen en die decals zijn iets anders gekleurd... Let ook op de sluitingen uit PE van Hasegawa zelf... Best leuk he?? Ondertussen weet ik dat die decalproblemen gewoon liggen aan het feit dat mijn wet coats niet wet genoeg zijn. Het zijn eerder iets dikkere mistlagen. Nu weet ik dat zo'n wetcoat echt dik mag liggen. Iets wat ik toegepast heb op mijn Xsara 2006 Goooooo... Dus die komt ook goed. Hieronder een foto met passend diorama ( ) en de rest vind je gewoon HIER
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) Last edited by Loeten; 28-08-2007 at 13:20. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|