|
#1
|
||||
|
||||
Lancia Delta 16v - WK 1989 - M.Biasion - Hasegawa - 1/24
Kerstvakantie, dus tijd om meerdere nieuwe projecten op te starten. Omdat mijn collectie WK-winners moet aangroeien, koos ik voor deze klepper. Het betreft de rode Delta van Biasion tijdens de Ranremo rally in 1989.
Voorlopig kan ik nog geen foto's posten. Het vervangtoestel is weer bij zijn eigenares en mijn toestel is nog in herstel. Nog voor ik begin, zit ik al met een klein dilemma. Ik heb deze wagen namelijk driemaal staan van telkens andere modelbouwontwerpers: - Hasegawa - Protar - Italeri Natuurlijk heb ik al een klein vermoeden dat de Hasegawadoos superieur zal zijn boven de andere twee. Dus het lijkt me normaal dat ik voor die doos kies. Langs de andere kant hebben de Protar en Italeri elk een open motorkap en open deur. De Italeri is trouwens de heruitgave van de Protar. Beide modellen zijn zonder motor. Snap dus niet waarom die bij Protar en Italeri open kan... Ik maak eens een vergelijking: (rood is negatief, groen is positief) HASEGAWA - Body lijkt gedetailleerder en is zeker steviger en is fijner afgewerkt (lees: minder schuurwerk) - Bijna alle onderdelen op de body zijn meegegoten (deurklinken, bumpers) - Luchtgaten op motorkap zijn open - Betere details interieur - Decals zijn verkleurd, maar "Martini"-logo is wel zichtbaar - Foto-ets delen voor gordels en andere onderdelen PROTAR - ITALERI - Brutere afwerking van de body, iets minder details - Veel extra delen om aan de body vast te maken zoals bumpers, motorkap, deurklinken, ... - Pasvorm ??? - Luchtgaten op motorkap zijn dicht - Eenvoudige details interieur - Decals zijn in prima staat. Bij Italeri is "Martini" afgedekt met een zwarte band... bij protar niet en dus bruikbaar. - Open deur Misschien gebruik ik gewoon twee kits om één goeie te maken. Dus alle positieve zaken gebruiken... Ik ga er waarschijnlijk nog een paar nodig hebben voor de Delta's van '87 en '88 te maken. Dit waren toen ook nog de dunnere versies terwijl vanaf '92 (denk ik) de vette HF Integrale kwam rondscheuren... En deze '89 versie kan ik dus daarvoor gebruiken met eigen, aangepaste decals. Alle commentaar, hulp, tips en andere zaken welkom. Ik begin waarschijnlijk morgennamiddag aan het schuurwerk om dan zondag, samen met de Mégane aan het primerwerk te beginnen. Allez, das de theorie... Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben bezig (ja, echt waar!) aan de protar versie. Als je wil stuur ik je wat referentiefoto's door van de binnenkant. |
#3
|
||||
|
||||
Allez gij... En past dat boeltje een beetje?? Post gerust wat foto's op de site of mail ze me door. Alles welkom natuurlijk !
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#4
|
||||
|
||||
De eerste versie paste zo goed niet, de reden kan je hier zien. Daar was echt niks mee aan te vangen. Toen hebben ze me gratis een nieuwe gestuurd en die past al veel beter. Nu ben ik bezig aan het interieur, de buitenkant is voor later.
|
#5
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#6
|
||||
|
||||
Buiten de normale hints en tips, zou ik niet direct ietske kunnen verzinnen, aangezien ik nog geen van beide gebouwd heb.
Zo misschien wel leuk zijn, om er even een topic over toe te voegen "Kit Review". Kwestie dat we daar ook wat leven in brengen opnieuw. (Als je nog niet begonnen bent tenminste). |
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Misschien moet ik ze maar beide ineens maken en gaandeweg steeds vergelijken en in het topic "Kit Review" plaatsen. Of is dit niet de bedoeling? Je laat maar wat weten Huudo. Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#8
|
||||
|
||||
De bedoeling van de kit reviews is dat je een kit met al zijn pro's en contra's bespreekt. Op die manier kan iemand die hem later wil bouwen zich een goed beeld vormen van de kwaliteit van de kit, evt die van de concurrentie en zo zijn uiteindelijke keuze maken.
Als je verschillende kits van dezelfde wagen met elkaar kan vergelijken is dat natuurlijk een serieus pluspunt. Ongeveer zoals je hierboven hebt gedaan, maar misschien uitgebreid met wat foto's van de inhoud van de doos, decalsheets etc?
__________________
Groetjes, Domi. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
De pics ga ik wel door iemand anders moeten laten plaatsen aangezien ik niet via het forum kan plaatsen. Ik maak er straks al mijn werk van. Ben al grotendeels begonnen door er + en - van op te sommen he. Grtzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#10
|
||||
|
||||
Je mag die ook naar mij doorsturen. Ik wil ze wel plaatsen voor jou.
__________________
Groetjes, Domi. |
#11
|
||||
|
||||
De bedoeling van kit reviews is een overzicht te geven van wat je koopt. Foto's van de inhoud van de doos, decals, plan enz. En je eerste indruk geven. Voor een volledige "review" zoals Dominique hem schrijft moet je in "op de werkbank zijn". Bouwthreads horen niet in de review thuis.
Dus review is enkel maar om een idee te geven aan een eventuele geďnterseerde dat hij weet wat er in de doos zit. Het is zeker niet de bedoeling om over 1 model, 2 threads te voeren. Wat wel kan natuurlijk is dat je een link in de "review" thread zet naar de "op de werkbank. |
#12
|
||||
|
||||
Okey Huudo, dat was ik ook niet van plan hoor. Met twee threads bedoelde ik eigenlijk van beide dozen eentje. Dus eentje van de Protar-Italeri en eentje van de Hasegawa. Das het nadeel van typen ipv praten he,
Allez, kga mijn best doen om een review van beide kits te geven. Eerst zusje lief "aanvallen" als ze morgen komt om haar fototoestel effe te bezigen... Grtzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Is een prima plan. Je moet anders maar eens kijken hoe de andere reviews eruit zien die ikzelf en Dominique eerder al gedaan hebben. |
#14
|
||||
|
||||
Okey, ik weet waar ik de mosterd moet halen ;-)
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#15
|
||||
|
||||
De reviews zijn geplaatst. Straks volgen de foto's. Zo'n review heeft eigenlijk nog wat voordelen ook. Je gaat de kit van dichtbij bekijken, je weet waar er tekorten zijn en wat je allemaal te wachten staat.
Bij mij is dat dan de aarzeling van: zou ik beide kits hier gebruiken?? De voordelen van de ene lossen de nadelen van de andere op. Maar dan vrees ik weer voor de pasvorm. Dus zal het hier de Hasegawa worden. De Italeri en Protar gaan opnieuw de kast in om later verbouwd te worden naar andere versies. Er zal heel wat werk bij komen kijken, maar dat nemen we er dan wel bij... Morgen zal er wellicht geen bouwtijd zijn, dus dinsdag zal de eerste spuitdag worden. Straks plaats ik in enkele van mijn threads nog wat foto's van de geleverde werken. Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|