|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat hangt er van af: een zomerrally op perfect droog asfalt of een winterrally op nat, vettig en slijkerig asfalt zal volgens mij wel degelijk een verschil van uitzicht opleveren. Daarom ook dat ik je raad om de weathering verder door te voeren, opgevolgd heb. Bij mijn volgende fotoshoot zal ik het resultaat laten zien. Ook de stoeltjes en het dashboard zijn ondertussen bijgewerkt tot mijn grote tevredenheid, met dank aan de opbouwende kritiek hieromtrent. Het is maar door zo'n zaken op te merken aan het adres van de bouwer die er zelf te dichtbij zit om die dingen te zien, dat er verbeteringen tot stand kunnen komen aan je model |
|
||||
|
||||
Met een handboortje, en een boortje met dezelfde diameter als de diameter van de schakelaar (meestal iets van een 0,4mm).
|
|
||||
|
||||
Als ik een simpel recht lijntje uit de vrije hand probeer te schilderen, dan is de afwijking daarop waarschijnlijk al 2-3mm!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Schitterend wat hier getoond wordt. Om aan te te pikken bij het weatheren: volg je intuïtie. Als je denkt dat het voldoende is, stop dan, anders ga je dingen doen die je model naar de filistijnen gaan helpen. Daarbij, als je een auto na een vettige winterrally bekijkt, dan denk ik niet dat er nog veel kleur op de onderkant zal te bespeuren zijn ... Spuit dan maar alles zwart-bruin. Altijd juist in dat geval ...
|
||||
|
||||
Quote:
Ik lijdt een beetje aan beroepsmisvorming en zit altijd naar kleuren in de natuur, zelfs op vuile auto's te kijken om zo'n dingen goed in mijn geest te prenten. Ze vragen mij dan wel eens, wat zijt ge aan het kijken, waarop ik dan moet antwoorden "Oh, nikske, ik ben aan't zien hoe ik zoiets op schaal zou kleuren"... Quote:
Ik wacht vol spanning en ongeduld... Quote:
|
|
||||
|
||||
Onze Guy is weer goe bezig zo te zien, en hem kennende zal het weeral dik in orde komen. ook ik heb deze update met aandacht zitten lezen en ben, zoals enkelen anderen hier, ook benieuwd naar de nieuwe update-foto's.
Ik heb echter nog een vraagje ivm het gebruik van houtlijm en dreft om het befaamde poeder aan te brengen: Doe je alleen maar een druppeltje dreft bij de houtlijm, of verdun je het mengsel ook nog eens ? Zo ja, met wat? Dit lijkt me ook een interessante methode.
|
||||
|
||||
Een heel klein beetje water kan je erbij doen om een iets dunnere substantie te bekomen, maar niet teveel want anders krijg je in combinatie met de Dreft een zeepsopje natuurlijk. Ik heb eerlijk gezegd voor de basisbewerkingen houtlijm+water+Dreft gebruikt, en voor de reparaties hier en daar achteraf gewoon houtlijm+Dreft, zonder water. Allebei de methodes werken.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hopelijk leest Racer deze tip ook, dan weet hij wat hij moet doen om zijne "poeier" ook te laten plakken.
|
||||
|
||||
Ik heb er een erezaak van gemaakt om nog in 2007 de nieuwe foto's te posten
Zoals je ziet heb ik het chassis nog eens onderworpen aan een extra behandeling met Tamiya weathering masters (de vage strepen) en een weathering met penseel (de scherpe strepen). Ik geef toe dat het een hele verbetering is. Nu ga er vanaf blijven, want anders zou ik "over the top" kunnen gaan. Ook de gele drukknoppen op het dashboard zijn een feit. Hiervoor heb ik wat plastic strip van Evergreen genomen met de juiste breedte, en hier vierkante stukjes van afgesneden. Daarna heb ik ze over de gele vlekken op de decal gekleefd en de knoppen geel geschilderd. Ook deze aanpassing is werkelijk een hele verbetering. Met dank aan Guido voor de suggesties! Je hebt je pint verdiend, maat De namen op de stoeltjes heb ik ook onder handen gepakt: ik heb alle tussenruimtes waar de draagfilm lelijk zichtbaar was, ingevuld met matzwart. Dat was wel een secuur werkje, vooral het opvullen van de a's en de o's was niet simpel. Maar ik vind wel dat het zijn doel bereikt heeft: de lelijke draagfilm is niet meer te zien. |
|
||||
|
||||
Nadat alle aanpassingen succesvol uitgevoerd waren, ben ik begonnen aan de opbouw van het interieur. De grote en kleine brandblusser werden ingebouwd en voorzien van mishmash boutjes waarin de leidingen vastgemaakt werden. Ook de leiding van de handrem werd op dezelfde manier aangebracht.
Vervolgens werden de kleine handblusser, voetensteun, schakelpook en pedalen ingebouwd waarna ik de plaats waar de piloot en co-piloot hun voeten zetten een beetje vuil gemaakt heb. Ondanks het feit dat die mannen hun raceschoentjes zo proper mogelijk trachten te houden hangt er af en toe toch wel eens wat vuil aan, zeker bij een vettige rally zoals Circuit des Ardennes. De hoofdjes kregen al een grondlaag huidskleur. Hierop ga ik verder werken met olieverven. De rolkooi werd al gedeeltelijk samengebouwd, nadat ik alle bramen weggeschuurd had (amai wat een werk). Ze staan al in witte autolak, maar waar de rode pijlen staan moeten de beschermrubbers nog ingekleurd worden. Niet in het klassieke zwart, maar dank zij sponsor Bastos worden ze in het matrood geschilderd. Daarna moeten er ook nog "Bastos" en "Sparco" decals opkomen, die ik nog niet heb. Daar moet ik dus nog iets op verzinnen. Sta mij toe ook van de gelegenheid gebruik te maken om alle Paddockers een gezond en gelukkig 2008 toe te wensen, met veel modelbouwplezier! Last edited by Sennake; 31-12-2007 at 11:56. |
|
||||
|
||||
Is er ook iets voorzien voor diegene die u vertelt dat het geen drukknoppen zijn maar relais?
|
|||
|
|||
Vergeet Danny's moustache niet hé
|
||||
|
||||
Zolang je maar niet zegt dat die relais in feite plat zijn is het goed
|
|
|||
|
|||
Hoe perfect kan het eigenlijk allemaal? Op den duur lijken al die commentaartjes alleen maar geslijm naar de hoofdplekker, maar niets is minder waar! Haar het is terug onwaarschijnlijk mooi, ik heb mezelf er weer op betrapt echt lang met open mond naar die foto's te zitten gapen!
Die pilootjes van Tamiya, zaten die in de kit? Of koop je die apart? Dit meesterwerkje zou ik graag met de tijd op mijn nieuw projectje willen zien! Later meer daarover in de slot-race sectie! G. |
|
||||
|
||||
Beide: ik heb ze uit de doos van mijn Tamiya Peugeot 206 gehaald, en ze zitten in andere dozen van Tamiya soms ook (zoals de Focus van Duval), maar ze worden ook apart verkocht in een separaat doosje.
|
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|