![]() |
|
|
||||
|
||||
Iemand een idee van het aantal toeschouwers? Bij Stavelot en Les Combes stonden in ieder geval erg weinig auto's. Ook op de TV beelden die heb ik gezien zag het er niet bijster druk uit.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
Denk dat ze gezien het weer niet mochten klagen. Hoorde van toeschouwers dat de hoofdtribunes vol zaten (geen wonder als iedereen er gaat schuilen voor de regen). Het gebrek aan auto's op de 'normale' parkeerplaatsen verwondert me niet, aangezien de organisatie op dat vlak een complete fail was. Parking Ster was voorbehouden voor gasten van Audi (was nog voor bijna de helft leeg) en naar andere circuitparkings werd niet verwezen blijkbaar. In de plaats daarvan moesten bezoekers een plaatsje zoeken in Francorchamps dorp zelf (langs de weg) of zich quasi vastrijden op één van de geïmproviseerde betalende parkings die particulieren mogen openen. Misschien maar goed dus dat het geen complete overrompeling was.. En met de nieuwe cateringconcessie mogen we ook heel blij zijn: eerst tickets kopen en dan wel meteen voor een bedrag van €10. Ben blij dat ik meestal aan het werk ben, want als gewone bezoeker zou ik dat soort spelletjes snel beu zijn, denk ik. De pitwalk was dan weer wel open voor iedereen - wat een wonder voor een FIA-evenement...
![]() Van officiële cijfers geen idee: denk dat ze daar niet mee zullen te koop lopen - in elk geval minder dan vorig jaar, dat is een feit. |
|
||||
|
||||
Quote:
Door omstandigheden kon ik er zelf niet live bijzijn en heb ik me moeten behelpen met enkele uren streaming video, maar dat was geen straf ![]() |
|
||||
|
||||
Mede door een mager bijprogamma met een pauze van meer dan2,5 uur ben ik ook niet geggaan.
Het zelfde geld voor de trainingen op vrijdag waarom zulke lange pauze's het lijkt wel of ze geen toeschouwers langs de baan willen. |
|
||||
|
||||
De nieuwe catering is iets voor mensne die doorgeleerd hebben. Je koopt 8 bonnetjes voor 9,5 euro en een hamburger kost dan 2 en een half bonnetje.
Qua belangstelling was er best wel wat volk.
|
|||
|
|||
Lokale bronnen spraken over ongeveer 7000 toeschouwers....
|
|
||||
|
||||
Ik ben pas toegekomen rond 18u, en zag dat er op de grote parking aan de Source maar enkele auto's meer stonden, maar we mochten er niet op wegens voorbehouden. Leuk om weten dat betalende toeschouwers geparkeerd stonden helemaal tot aan 'Friterie Francorchamps' en dus na bijna een half uur stappen mochten vaststellen dat er nog gigantisch veel parkeerplaatsen vrij waren waar men niet op mocht...
Enkele kennissen die op donderdag afgezakt waren naar het circuit kregen aan de inkom te horen dat ze om enkel op donderdag binnen te gaan een weekend ticket van 30 euro moesten betalen. Terwijl er andere aan een andere ingang gratis in mochten en er volgens de website enkel op zaterdag moest betaald worden. Ongezien ![]() Aan de frituur beneden aan Eau Rouge een half uur staan wachten op mijn eten omdat de heren achter de toog het te druk hadden met telefoneren en dergelijke. Vorige weer nog in Thruxton geweest voor de BTCC, en ook in Brands Hatch kom ik geregeld. Wat toeschouwer faciliteiten betreft een wereld van verschil. Ook in Daytona weten ze hoe ze met racefans moeten omgaan. Maar in Spa en vaak ook Zolder worden betalende fans maar al te vaak aanzien als noodzakelijk kwaad. Ik ben al bijna 15 jaar racefan in hart en nieren, maar mij zien ze in Francorchamps niet snel meer terug.. |
|
|||
|
|||
De grote parking achter de 'fan zone', P1, zou in eerste instantie een media parking zijn. Uiteindelijk bleek bij aankomst dat dat (gezien het weer?) toch P14 aan de overkant van de F1 boxen was geworden.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Dat veel mensen met dit weer de overdekte tribunes opzoeken is ook een feit, die capaciteit komt niet boven de 5.000 personen uit. Er zullen eerder 10.000 dan 30.000 bezoekers zijn geweest. Hoeveel er daarvan betaald hebben uit de eigen beurs? Dat zal nog minder zijn geweest, het was weer zo lek als een mandje.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
Quote:
de hoofdrace duurt 6 (zes!) uur, en dat is dan nog niet genoeg of zo? kom je rond 14u toe, dan ben je net op tijd voor de race, en als je tot de finish blijft, heb je nog een volle dag amusement. ok, het is waar, er zit een lange pauze tussen, maar daardoor heb je wel een finish in het half-duister, wat toch een extra endurance-sfeer geeft. ik ben zelf rond half twee toegekomen, en dat uurtje wachten is voorbijgevlogen, ook al stond ik niet aan de S/F lijn. wat lege parkings betreft: is niet moeilijk als ze parkings dicht doen die nog niet half bezet zijn. voor P15 (aan de rotonde) had je een sticker nodig: ik denk dat er nog geen 20 wagens op stonden. en de bonnetjes vond ik ook wel maar afzetterij. je zal altijd zien dat je er daarvan mee naar huis neemt... trouwens: van boven de radillon tot in pouhon geen enkel standje meer gezien, wel een draaipoortje tegen een hek...
|
||||
|
||||
P1 was wel degelijk een parking voor toeschouwers. Sterker nog als je 3 tickets bestelde in voorverkoop mocht je er gratis op. Anders kon je in voorverkoop een parkeerkaart kopen aan 5 euro. Dat is 50% minder dan in Zolder.
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Straf dat hier nog geen woord gevallen is in verband met de 6h van Silverstone. Voor de mensen die interesse hebben:
http://live.fiawec.com/ voor livestream. Toyota zonet de leiding genomen!! Ook in GTE een stevig gevecht tussen de #77 en #51.
|
|||
|
|||
Wordt ook live uitgezonden door MotorsTV en gedeeltelijk live door Eurosport 2.
|
|
||||
|
||||
Lijkt erop dat Toyota een hoog brandstofverbruik heeft: stints van nog geen 45 minuten. De snelheid is wel duidelijk beter dan die van Audi, dat misschien gokt op laag brandstof verbruik om het verschil te maken.
|
|