![]() |
|
|
||||
|
||||
World Endurance Championship (WEC) 2012 - De nieuwtjes
In 2012 wil men meer evenwicht zien tussen de benzine- en dieselmotoren en zal deze laatste aangepakt worden. De luchtinlaten en turbodruk worden kleiner en de LMP1-diesels krijgen 60 liter in de tank (ipv 65 liter).
Haaienvinnen worden veralgemeend. Achteruitkijkspiegels moeten groter en elektrisch van binnenuit geregeld worden. Overige info vind je op de volgende link: http://sport.turbomagazine.be/news_N...12_bekend.html |
|
||||
|
||||
Geruchten doen de ronde over een mogelijke deelname van een Peugeot 908 by Oreca (dus niet meer de HDi FAP van vorig jaar). Iets wat - en dit is louter iets wat ik gelezen heb op 10/10's - Audi ertoe zou kunnen dwingen om ook een vierde auto in te zetten voor een bepaald klantenteam.
Voorlopig nog wel wat wishful thinking, maar het WEC in Spa wordt misschien wel de moeite waard! |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
|||
|
|||
De definitieve kalender werd vrijgegeven. Ahoewel definitief, een race plannen in Bahrein lijkt me nu ook niet een slimme zet.
Slechts 2 races in Europa buiten Le Mans. 17 maart – 12 uren van Sebring (VS) 5 mei – 6 uren van Spa (België) 3 juni - Le Mans Testdag (Frankrijk) 16-17 juni - 24 Heurs du Mans (Frankrijk) 25 augustus - 6 uren van Silverstone (GB) 16 september - 6 uren van Sao Paulo (Brazil)* 30 september - 6 uren van Fuji (Japan) 20 oktober - 6 uren van Bahrain (Bahrain) 11/18 november - 6 uren van China (TBA) Bron: http://www.racingworld.be/news/8373/...end-video.html |
|
||||
|
||||
Volgens dsc.com komt er volgend jaar nog een vierde constructeur op de proppen met een nieuwe LMP1. Het zou gaan om een Japanse fabrikant en dus wordt er gedacht aan Honda of Nissan.
|
|
||||
|
||||
dsc.com "A TYCO international company". Wellicht bedoel je een andere site? Alvast goed nieuws.
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Het zal in ieder geval Nissan niet zijn ;-)
|
|
|||
|
|||
De 1000 km van Spa worden de WEC 6 hours of Spa en Delettre wordt als organisator aan de deur gezet? FIA neemt over en zal een nieuwe verantwoordelijke aanstellen (met F1 ervaring, gezien het nu om een FIA WK gaat). Dus welkom F1 toestanden, gesloten paddock, hermetisch afgezette stands enz.
Bron: Speedaction.TV |
|
||||
|
||||
blijkbaar zou de ronde in Bahrein samen vallen met Petit Le Mans. Dat is toch echt geen zin voor traditie tonen (ook al is het nog maar een jonge traditie)?
ze kunnen er bij de ALMS al zeker niet mee lachen
|
|||
|
|||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Aangezien suikeroom Don Panoz aardig platzak is hebben ze bij de ALMS maar te leven naar de nukken en grillen van de FIA
![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
|||
|
|||
effe off topic, Mark ik probeerde jou een pm te sturen maar jouw inbox is vol (en mijn message te lang) kan jij mij soms een pm sturen met een emailadresje waar ik jou kan op bereiken?
re de Bahrein race.... enorm lomp om die op petit Le Mans te plannen imho, alleen al naar de piloten toe, bij wie petit Le Mans toch wel een graag gereden wedstrijd is Last edited by sturgis; 16-11-2011 at 00:27. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
GEEN PETIT LE MANS in de WEC??? Dat zou gewoon een schande zijn. Veruit het mooiste evenement van het ILMC was het (en kende afgelopen jaren enorme groei qua toeschouwers). Nogmaals het bewijs dat de fan er gewoon niet meer toe doet. Een wedstrijd in de woestijn boeit me niet...een wedstrijd op dat ongelofelijke baantje in Georgia zou ik graag een heel weekendje achter mijn PCtje voor besteden!
|
|