De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Endurance
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 12-10-2011, 23:47
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green

World Endurance Championship (WEC) 2012 - De nieuwtjes

In 2012 wil men meer evenwicht zien tussen de benzine- en dieselmotoren en zal deze laatste aangepakt worden. De luchtinlaten en turbodruk worden kleiner en de LMP1-diesels krijgen 60 liter in de tank (ipv 65 liter).

Haaienvinnen worden veralgemeend.

Achteruitkijkspiegels moeten groter en elektrisch van binnenuit geregeld worden.

Overige info vind je op de volgende link:
http://sport.turbomagazine.be/news_N...12_bekend.html

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
Old 15-10-2011, 00:43
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Geruchten doen de ronde over een mogelijke deelname van een Peugeot 908 by Oreca (dus niet meer de HDi FAP van vorig jaar). Iets wat - en dit is louter iets wat ik gelezen heb op 10/10's - Audi ertoe zou kunnen dwingen om ook een vierde auto in te zetten voor een bepaald klantenteam.

Voorlopig nog wel wat wishful thinking, maar het WEC in Spa wordt misschien wel de moeite waard!
Reply With Quote
Old 31-10-2011, 21:28
NetForce84's Avatar
NetForce84 NetForce84 is offline
De Paddock Regular

Quote:
De ex-kampioen World Series by Renault Bertrand Baguette heeft met de Peugeot 908 HDI getest, de wagen die in Le Mans en het WK Uithouding uitkomt. Onze landgenoot Baguette testte eind 2009 in de F1 en reed dit seizoen onder meer een schitterende Indy 500 en nam aan enkele manches van het WK GT deel. Of deze testsessie, waarschijnlijk om de vervanging van een aantal rijders bij Peugeot voor te bereiden, een gevolg zal kennen, is niet geweten.
Zou wel tof zijn om een Belg in de LMP1 klasse aan het werk te zien
Old 12-11-2011, 17:45
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

De definitieve kalender werd vrijgegeven. Ahoewel definitief, een race plannen in Bahrein lijkt me nu ook niet een slimme zet.
Slechts 2 races in Europa buiten Le Mans.

17 maart – 12 uren van Sebring (VS)
5 mei – 6 uren van Spa (België)
3 juni - Le Mans Testdag (Frankrijk)
16-17 juni - 24 Heurs du Mans (Frankrijk)
25 augustus - 6 uren van Silverstone (GB)
16 september - 6 uren van Sao Paulo (Brazil)*
30 september - 6 uren van Fuji (Japan)
20 oktober - 6 uren van Bahrain (Bahrain)
11/18 november - 6 uren van China (TBA)

Bron: http://www.racingworld.be/news/8373/...end-video.html
Reply With Quote
Old 12-11-2011, 19:45
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Volgens dsc.com komt er volgend jaar nog een vierde constructeur op de proppen met een nieuwe LMP1. Het zou gaan om een Japanse fabrikant en dus wordt er gedacht aan Honda of Nissan.
Reply With Quote
Old 12-11-2011, 20:22
HaCo's Avatar
HaCo HaCo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Grig-O View Post
Volgens dsc.com komt er volgend jaar nog een vierde constructeur op de proppen met een nieuwe LMP1. Het zou gaan om een Japanse fabrikant en dus wordt er gedacht aan Honda of Nissan.
dsc.com "A TYCO international company". Wellicht bedoel je een andere site? Alvast goed nieuws.
Reply With Quote
Old 12-11-2011, 21:45
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by HaCo View Post
dsc.com "A TYCO international company". Wellicht bedoel je een andere site? Alvast goed nieuws.
dsc = dailysportscar
Reply With Quote
Old 13-11-2011, 11:27
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular

Het zal in ieder geval Nissan niet zijn ;-)
Reply With Quote
Old 15-11-2011, 21:27
Niels Niels is offline
De Paddock Regular

De 1000 km van Spa worden de WEC 6 hours of Spa en Delettre wordt als organisator aan de deur gezet? FIA neemt over en zal een nieuwe verantwoordelijke aanstellen (met F1 ervaring, gezien het nu om een FIA WK gaat). Dus welkom F1 toestanden, gesloten paddock, hermetisch afgezette stands enz.
Bron: Speedaction.TV
Reply With Quote
Old 15-11-2011, 22:26
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

blijkbaar zou de ronde in Bahrein samen vallen met Petit Le Mans. Dat is toch echt geen zin voor traditie tonen (ook al is het nog maar een jonge traditie)?

ze kunnen er bij de ALMS al zeker niet mee lachen
Old 15-11-2011, 22:55
Stranger Stranger is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Niels View Post
De 1000 km van Spa worden de WEC 6 hours of Spa en Delettre wordt als organisator aan de deur gezet? FIA neemt over en zal een nieuwe verantwoordelijke aanstellen (met F1 ervaring, gezien het nu om een FIA WK gaat). Dus welkom F1 toestanden, gesloten paddock, hermetisch afgezette stands enz.
Bron: Speedaction.TV
Dat hoeft niet persé he...FIA GT1 is ook een WK en heb je daar gesloten paddock, afgezette stands gezien op Zolder en jaar ervoor op Spa ? ;-)
Reply With Quote
Old 15-11-2011, 23:48
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
ze kunnen er bij de ALMS al zeker niet mee lachen
Aangezien suikeroom Don Panoz aardig platzak is hebben ze bij de ALMS maar te leven naar de nukken en grillen van de FIA In Bahrain zullen ze nog wel een olie-$ hebben gevonden
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 16-11-2011, 00:26
sturgis sturgis is offline
De Paddock Rookie

effe off topic, Mark ik probeerde jou een pm te sturen maar jouw inbox is vol (en mijn message te lang) kan jij mij soms een pm sturen met een emailadresje waar ik jou kan op bereiken?

re de Bahrein race.... enorm lomp om die op petit Le Mans te plannen imho, alleen al naar de piloten toe, bij wie petit Le Mans toch wel een graag gereden wedstrijd is

Last edited by sturgis; 16-11-2011 at 00:27.
Reply With Quote
Old 16-11-2011, 00:37
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by sturgis View Post
effe off topic, Mark ik probeerde jou een pm te sturen maar jouw inbox is vol (en mijn message te lang) kan jij mij soms een pm sturen met een emailadresje waar ik jou kan op bereiken?
PM is verstuurd. PM-inbox is inderdaad redelijk vol aangezien ik sommige PM's uit 2003 e.d. bewaar Kan me in de toekomst nog weleens van pas komen
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 16-11-2011, 02:14
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

GEEN PETIT LE MANS in de WEC??? Dat zou gewoon een schande zijn. Veruit het mooiste evenement van het ILMC was het (en kende afgelopen jaren enorme groei qua toeschouwers). Nogmaals het bewijs dat de fan er gewoon niet meer toe doet. Een wedstrijd in de woestijn boeit me niet...een wedstrijd op dat ongelofelijke baantje in Georgia zou ik graag een heel weekendje achter mijn PCtje voor besteden!

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules