|
|
||||
|
||||
ziet er goed uit
|
|
||||
|
||||
Nog even een schriftelijke 'update'. Straks volgt er eentje met foto's om te laten zien hoe ver ik nu sta. Mijn verbouwingswerk hier in de keuken zit er bijna op, dus komt er weer wat MODELbouwtijd vrij.
Ondertussen is de uitlaat gespoten (foto's volgen) en heb ik de kuipen gedecalled. Straks ga ik, denk ik, verder met het bekabelen van de motor en hier en daar nog wat resin detailparts toevoegen. Tom |
|
||||
|
||||
Hier is reeds de beloofde foto van de uitlaat. Er moet alleen nog wat carbon op de demper komen en dan nog het PE onderdeel wat de uitlaat op zijn plaats gaat moeten houden achteraan het zadel.
De rest van het overzicht volgt later... Tom |
|
||||
|
||||
De vorderingen zijn er wat later dan gepland, maar ze zijn er. Ik heb de demper van de uitlaat voorzien van carbon.
Verder heb ik nog de ene kuip die nog decals nodig had, gedecalled. Ik had hier een probleempje mee...De kuip was eerder in het bouwproces dus gespoten en klaar om te decallen. Toen bleek dat er een naad (die geplamuurd was) weer gebarsten was. Ik had geen zin om die kuip WEERAL in de remolie te gooien dus heb ik de barst geplamuurd, bijgeschuurd en dan de plamuur geretoucheerd met de airbrush. Verf uit de spuitbus gedecanteerd en dus weer met de airbrush aangebracht. Gevolg is dat je nu niets meer van de barst terugziet! Ook de onderkuip heeft zijn reclamedecals gehad. Verder heb ik nog iets gedaan waarbij op wedstrijd schijnbaar extra 'punten' te verdienen zijn...Dit heb ik mede dankzij Guido vernomen. Alle kruisschroefjes die Tamiya meelevert voor, bv het blok in het frame te schroeven, heb 'vervangen' door PE onderdelen. De foto's zijn niet echt duidelijk, ik krijg het met mijn camera niet gefotografeerd. Ook op de achtervering heb ik de gewoon vlak meegegoten 'schroeven' vervangen door PE. Op een volgende meeting zal ik hem meebregen en kan je het misschien beter zien. Tot de volgende Tom |
|
||||
|
||||
Ziet er al erg stoer uit zo. Ben benieuwd om de details eens van dichtbij te kunnen bekijken.
|
|
||||
|
||||
Het was wel koud buiten, maar in ieder geval genoeg zonlicht om mooi buitenfoto's te maken. Ik heb hier en daar wat gedrybrushed op aanraden van Guido. Het ziet er inderdaad beter uit, ziet u zelf maar!
De airbox in detail. Nog niet alle kabeltjes zijn aangebracht, maar dat komt nog natuurlijk. De voorkant, ook hier nog niet alle (lees geen) kabeltjes... Dan een overzicht van hoe hij nu is, er zijn nog enkele dingen behandeld met drybrushings. En dan heb ik het zadeldeel afgewerkt. Vanonder is er wat wit te zien, maar dat is gewoon wat compound wat ik niet weggeveegd heb. Hier zitten drie lagen vernis op. Dit een weekje laten uitharden en dan polijsten met de verschillende fijne tamiya compounds. Dit was het, ik hoor wel wat jullie ervan vinden. Tom |
|
||||
|
||||
Kleine update...
De keuken is klaar, nu alleen nog het opruimen van de rommel en dan kan het bouwen terug tegoei beginnen. Ik heb vandaag al wat voorbereidend werk gedaan aan het zadeldeel. Ik had eerst de houder voor de uitlaat uit de kit genomen, omdat ik die van PE niet zo goed vond. Maar door nader onderzoek, is de PE versie toch stukken beter. Deze zit in de TopStudio detailset en bestaat uit 5 (!) PE onderdelen. Op de foto zie je het verschil. Het PE onderdeel dient wel nog zwart gespoten te worden en dan nog wat CF. Daarna moeten er nog twee PE moertjes op. Boven op de foto's zie je telkens het half geCFde kitonderdeel en onder het PE onderdeel. Tom |
|
||||
|
||||
PE onderdeel ziet er inderdaad stukken beter uit. In verband met het vernissen van de achterkant nog even een vraagje: welke vernis heb je daarvoor gebruikt?
|
|
||||
|
||||
Gij zijt zeker een soort van Goldwing-model aan het bouwen, met ingebouwde keuken en zo???
|
|
||||
|
||||
Quote:
Onze Tom gaat er gestaag op vooruit met het bouwen van al die brommers. Ben benieuwd wanneer hij nog eens nen auto gaat bouwen, en dat mag gerust ook ene van Rossi zijn.
|
||||
|
||||
Dat weet ik niet, maar dat veerpont ken ik precies wel van ergens...
Sorry voor de , maar dit was een open goal. |
|
||||
|
||||
Haha, neenee toch geen Goldwing... En over veerponden en GPS'en ga ik mij al helemaal niet uitspreken
Het is gevernist met Gunze Vernis Guido... Waarom? Eigenlijk wil ik de vernis van Zero Paints hebben, maar dat hebben ze hier in België niet. Bij Hiroboy wel, maar dan moet ik Guy altijd lastigvallen voor een bestelling. Wederom een update. Ik heb de uitlaathouder in carbon gezet vandaag. Ook heb ik de PE moertjes die erop moesten komen vastgelijmd (die zitten er op deze foto nog niet op, op de volgende wel). Dan ben ik begonnen met de uiltaat vast te lijmen aan het model. Ik heb de tamiya kruisschroefjes niet gebruikt bij het vastmaken van de uitlaat aan het zadeldeel. Ik heb een andere methode gevonden die veel realistischer is, kijk zelf maar. Ik ga proberen voortaan alles zo vast te maken, maar dan moet ik wel ergens een setje PE boutkopjes vinden... Ik heb een stukje soldeertin van 0.8mm op maat gesneden. Dit heb ik in de bevestigingsgaatjes gelijmd. Als dit droog was, heb ik de soldeertin geschuurd, zodat hij perfect gelijk kwam met het onderdeel en daan heb ik op de tin PE moertjes gelijmd. Daarna werden de kabeltjes voor de hittecensors van de uitlaat ook bevestigd. Dan als laatste nog een totaalbeeld van hoe hij er nu bijstaat. Ook de beschermplaat over de uitlaat is op de soldeertin-wijze vastgemaakt. Hier moeten wel nog de PE moertjes op. Dit was het voor nu. Tot de volgende update. Hopelijk kunnen de updates nu zo snel blijven volgen, dan krijg ik hem nog tijdig af voor Jabbeke. Tom |
|
||||
|
||||
Zo veel knappe dinges verdienen een extra rating! Geweldige vondst van die tin, trouwens. Eenvoudig, maar ge moet er maar aan denken. Ik vraag mij alleen af of het niet gevaarlijk is om op verzonken of moeilijker bereikbare plaatsen dit procédé ook toe te passen, zonder schade aan te brengen aan de rondomliggende onderdelen bij het schuren. Enfn, als het werkt, dan werkt het.
En ik ben al content dat hij niet dezelfde kant opgaat als dat "Modernes Kettenkraftrad" van de Nismo
|
||||
|
||||
Thanks Domi!
Je kan de tin natuurlijk ook ietsje korter snijden of schuren alvorens je carbon of iets anders toegevoegd hebt... bij de twee bovenste bouten, op de uitlaathouder, heb ik het zo gedaan Tom |
|
||||
|
||||
Wow, Tom21 dit is een meesterwerk in wording, het niveau is hier niet te onderschatten!
Nog maar pas lid en dus veel bijgeleerd bij het lezen van deze topic. Zeker die veertjes op de uitlaat en het carbon aanbrengen zijn chique. Misschien moet ik maar eens naar een vergadering komen, want blijkbaar leert ge daar nog meer 'truken'. FeM
|