De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 28-07-2002, 16:00
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Hockenheim: Race

Mooie beelden, goede commentaar en een redelijke wedstrijd voor de 2de plaats, de enige nog interessante plaats. Knapste duel van het seizoen tussen Montoya en Raikkonen, was pretty close. Pech voor Ralf die toch wel super bezig zat, en pech voor Raikkonen.

TOP:
-Schumachers: Michael wint, Ralf heeft pech maar rijdt een schitterend racebegin
-Montoya/Raikkonen: niet toegeven, nooit opgeven, blijf je positie verdedigen. Prachtig duel. Montoya achteraf onzichtbaar naar positie 2
-Sauber: Als er een topwagen uitvalt, zit Sauber klaar voor de puntjes

FLOP:
-Jaguar: oh ja, die ging ik niet meer vermelden. Wel goed gelachen met Irvine anders.
-BAR: 3 weken terug nog groot feest, nu balen
-Jordan: daar had een pak meer in gezeten
-Arrows: spaar geld uit en race gewoon NIET mee
-Pitcrew Williams + Ferrari: Maken te vaak fouten.
-Toyota: Het seizoen lijkt in rook op te gaan....
-Hockenheimcircuit: ik mis die lange rechte stukken en al die bomen

Redelijke race. en dan nu: ZONNEN !
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.

Last edited by Finish; 28-07-2002 at 16:03.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-07-2002, 16:09
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Waregem (West Vlaanderen)
Posts: 597
kan da zijn da kimi zijn banden ni heeft laten vervangen tijdens zijnen 1ste pitstop?
ik dacht lijk da die mannekes daar zo passief aant zitte waren, ofwel waren die supervlug gedaan
mor kdenk dus datem oorspornkelijk geen banden wou wisselen, enjah, das et risico...
had sowieso niveel van mclaren verwacht dit weekend
Reply With Quote
  #3  
Old 28-07-2002, 16:40
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
2 opmerkelijke voorvallen ...

1) Raikonnen - Montoya
==> Bangelijk inhaalmanoeuver + weerwerk van Raikonnen
==> Ware het niet dat Montoya bij zijn eerste aanval met al zijn wielen buiten de witte lijn (afbakening race-circuit) gaat, en hierdoor een veel hogere exit-speed heeft in die bocht. Hiermee legt hij de basis voor zijn Inhaalmanoeuver.
Ook op de A1-ring waren er gelijkaardige voorvallen, en die kregen toen een stop-and-go in de Race.
Ik wil hier niet zagevent uithangen, maar het reglement schiijft voor dat er geen voordeel mag ontstaan door een piloot die het circuit verlaat (zie het als een chicane afsnijden en zo iemand inhalen)

2) Teamorders
==> Nu zegt iedereen ... Waren er teamorders ???
==> Hoe verklaar je anders dat Ralf Schumacher 4 ronden voor het einde naar de pits moest ... terwijl hij competitieve tijden draaide, en 20 seconden voorsprong had op zijn eerste concurrent.
Te weinig benzine ?? ==> er wordt niet getankt
banden versleten ... ==> geen bandenwissel

Even Later ... verklaring van Williams .... Ralf kwam binnen omwille van Hydraulische problemen.

Come on guys ...
Eerst mee Ferrari zwart maken omdat ze tenminste eerlijk zijn om toe te geven dat er teamorders zijn, om het dan zelf in het geniep te gaan doen ....
Ok 98% van de kijkers heeft dit niet door ... terwijl Ferrari het duidelijk laat merken ... dus het zou beter zijn voor de sport ...

Dat ze teamorders toepassen, kan ik best mee leven, maar doe het dan tenminste openlijk, en doe niet hypocriet als een ander team hetzelfde doet als jij.

airco
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 28-07-2002, 16:44
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Re: Hockenheim: Race

Quote:
Originally posted by Finish

-Pitcrew Williams + Ferrari: Maken te vaak fouten.
Ok als we gaan oordelen op 1 race ... dan heb je gelijk ...
Ik denk dat er over het algemeen over de pitcrew van ferrari echter geen klagen is ...

Fouten gebeuren nu eenmaal overal wel eens ... zolang het geen gewoonte is ...
Als je voor 1 fout het label "maken teveel fouten" krijgt ??

airco
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 28-07-2002, 16:50
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Wel, het is common knowledge dat die van Williams nooit de beste waren. Neem daarbij voorvallen als Montoya die z'n lollipop overrijdt, de brandstofslang die maar niet op de Williams wilt passen, de lollipop die nogal traag z'n lollipop opheft....en dat is dan nog maar enkel dit seizoen.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #6  
Old 28-07-2002, 16:54
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
Quote:
Originally posted by airco
==> Hoe verklaar je anders dat Ralf Schumacher 4 ronden voor het einde naar de pits moest ... terwijl hij competitieve tijden draaide, en 20 seconden voorsprong had op zijn eerste concurrent.
Te weinig benzine ?? ==> er wordt niet getankt
banden versleten ... ==> geen bandenwissel
Het was duidelijk te zien dat er een slang aan de wagen werd gekoppeld en er "iets" in de wagen werd gepompt. Dat akn dus hydraulische vloeistof geweest zijn. Ralf bleef in het interview achteraf op de vlakte over het voorval.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #7  
Old 28-07-2002, 17:33
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
slang aansluiten en niks pompen is even waarschijnlijk he ...

sry maar 4 ronden voor het einde en 20 seconden voor ... en dan pitstop terwijl je tijden nog supercompetitief zijn ....
Ralf aast op een contractverlenging bij williams, dus nu zijn mond opendoen zou zelfmoord betekenen ...

airco
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 28-07-2002, 18:19
Witte Witte is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jan 2002
Location: Lembeke
Posts: 114
Quote:
Originally posted by airco
2 opmerkelijke voorvallen ...

2) Teamorders

airco
Misschien een domme vraag (ik ben nogal ne leek op F1 vlak):
Waarom zou Ralf zijn 2e plaats moeten afstaan???
Ik zie daar niet direct voordeel in voor het team.
Reply With Quote
  #9  
Old 28-07-2002, 18:33
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
In principe zou je kunnen zeggen dat ze Montoya's 2de plaats in het coureurskampioenschap willen zeker stellen. Maar hier wint Montoya toch slechts 2 puntjes meer mee, dus zie ik ook eigenlijk weinig nut in teamorders.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #10  
Old 28-07-2002, 18:45
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
ach eigenlijk kan het me niet echt boeien ...

Laten we het maar op een toeval houden zeker

1 ding is zeker ... als zoiets bij Ferrari zou gebeuren... Barrichello die een "safety stop" maakt en zo toevallig zijn plaats verloor aan Schumacher, dan had de F1-wereld in rep en roer gestaan ... Want dan waren het zeker teamorders.

Zoals ik al zei kan het me bijzonder weinig boeien ... Ik wil enkel aangeven dat velen hier enkele weken geleden riepen dat ze teamorders moesten verbieden ....
Wat moeten ze dan met voorvalletjes als deze doen ...

airco
__________________
Reply With Quote
  #11  
Old 28-07-2002, 19:16
Ferrari Forever's Avatar
Ferrari Forever Ferrari Forever is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: wolk nummer 9
Posts: 375
Geen speciale race, paar mooie maneuvers en een paar leuke nieuwigheden. Die camera op kabels naast het rechte stuk die met de wagens meebeweegt aan 120 km/u is wel leuk, maar voor de rest vind ik dit nieuwe circuit geen vooruitgang. De oude Hockenheimring vond ik veel natuurlijker, dit is allemaal zo klinisch.
Wie zaterdag naar de qualifs gekeken heeft op de rtbf zal uit de luchtbeelden gezien hebben dat er niet veel meer overschiet van het oude circuit. Je kan nog wel het rechte stuk zien tussen het bos, maar het wegdek zelf is al volledig opgebroken.
__________________
Take the blue pill and stay in Wonderland.
Take the red pill, and I'll show you how deep the rabbit hole goes
Reply With Quote
  #12  
Old 28-07-2002, 21:24
Nikke's Avatar
Nikke Nikke is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2002
Location: Korbeek-Lo
Posts: 121
Ze hebben bij Williams toch al bijgeleerd ivm het bijtanken. Nu stonden ze telkens met twee slangen klaar in het geval dat de ene niet zou gaan.

Of dit veel zou uithalen is echter de vraag.
Reply With Quote
  #13  
Old 28-07-2002, 22:39
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Quote:
Originally posted by Nikke
Ze hebben bij Williams toch al bijgeleerd ivm het bijtanken. Nu stonden ze telkens met twee slangen klaar in het geval dat de ene niet zou gaan.
Dat was bij Ferrari ook het geval. Daar hadden ze zelfs een stofzuiger klaarstaan om de restanten van Schumacher z'n pindanootjes (onboard snack) te verwijderen.
__________________
Reply With Quote
  #14  
Old 28-07-2002, 23:28
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium
Posts: 787
Talking

Airco, ben je nu echt kwaad? Meen je dat echt van die Williamsteamorders? Probeer je hier ambiance te creëeren misschien? Hier is het 32 graden binnen, ik ben nu echt te mak...
Reply With Quote
  #15  
Old 28-07-2002, 23:40
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
nee kwaad ben helemaal niet ...

Ik wil enkel aangeven dat de kans dat dit een teamorder was 50% is. Enkele weken riep iedereen op tot een verbod op teamorders (terecht in mijn ogen). Maar wat doen ze dan met voorvalletjes als deze.

Ik ken langs geen kanten controleren of Ralf problemen had of niet. Aan de tijden zou je zeggen van niet. Wel ik daag iedereen uit die de voorbije weken opriep tot een verbod tegen teamorders om over deze situatie te oordelen. Als er op dit het oordeel komt dat het geen teamorder is, dan weten alle teams wat hun te doen staat he als ze teamorders willen ... Eventjes een slangetje aansluiten voor enkele seconden om dan de pitlane terug uit te rijden. Eigenlijk kan het me geen moer schelen welke van de 2 williams piloten nu 2e zou worden.
Dit is enkel een voorbeeld welke oordeel-dillema's er ontstaan.

airco
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 18:34.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.