![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
2005 Petronas Malaysian Grand Prix
Na vrijdagtraining:
1 12 Felipe Massa Sauber-Petronas 1:35.608 2 10 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes 1:35.620 3 38 Ricardo Zonta Toyota 1:35.677 4 9 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes 1:35.719 5 17 Ralf Schumacher Toyota 1:35.838 6 6 Giancarlo Fisichella Renault 1:35.841 7 2 Rubens Barrichello Ferrari 1:35.949 8 3 Jenson Button BAR-Honda 1:35.992 9 5 Fernando Alonso Renault 1:36.103 10 14 David Coulthard Red Bull Racing 1:36.575 11 16 Jarno Trulli Toyota 1:36.841 12 15 Christian Klien Red Bull Racing 1:36.968 13 35 Pedro de la Rosa McLaren-Mercedes 1:37.033 14 4 Takuma Sato BAR-Honda 1:37.044 15 8 Nick Heidfeld Williams-BMW 1:37.067 16 1 Michael Schumacher Ferrari 1:37.270 17 39 Robert Doornbos Jordan-Toyota 1:37.878 18 11 Jacques Villeneuve Sauber-Petronas 1:38.121 19 19 Narain Karthikeyan Jordan-Toyota 1:38.855 20 37 Vitantonio Liuzzi Red Bull Racing 1:39.349 21 18 Tiago Monteiro Jordan-Toyota 1:39.755 22 20 Patrick Friesacher Minardi-Cosworth 1:40.940 23 21 Christijan Albers Minardi-Cosworth 1:41.156 24 7 Mark Webber Williams-BMW
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
met 10 binnen een halve sec: close racing
![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#3
|
||||
|
||||
ik tel ze toch maar met 9 binnen die halve seconde ze. maar inderdaad: close.
vroeger zou ik zeggen: dat belooft voor de race, maar met die nieuwe reglementen valt dat nog te betwijfelen
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Die Albers heeft het precies niet makkelijk met Friesacher. En als je je teammaat niet kan afdrogen bij Minardi (en in F1 tout court), dan loopt je verdere F1-carrière niet op rozen...
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#5
|
||||
|
||||
Wat een raar verslag op RTBF
![]() reclame in het midden van heidfelds run, villeneuve die ineens 4de is na een half rondje te rijden,... raar heel raar.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#6
|
||||
|
||||
Naar aloude gewoonte zet ik de TV pas aan als de kwalifs al een kwartier of zo bezig zijn, omdat de "grote kanonnen" pas naar het einde toe op het toneel verschijnen.
Rare vaststelling : ik heb tot op heden (na toch al 3 kwalificatie-sessies) Michael Schumacher nog geen meter zien kwalificeren. Daar waar ik toch gewend ben om hem als allerlaatste te zien rijden. Andere vaststelling, die mijn "gut feeling" bevestigt : Renault schijnt zijn titel-ambities op zijn minst niet op loze beloftes te stoelen. Ze staan er weer en ik verwacht ze zondag dan ook in de top-3 (behoudens pech natuurlijk). Tenzij de nieuwe motoren-regel de kaarten helemaal dooreen zou schudden... |
#7
|
||||
|
||||
Het motorwissel reglement slaat nergens om.
Wie zegt dat een team wat op het einde van de wedstrijd op een slechte positie rijdt niet het recht heeft om even een topperformance programma te activeren om wat te testen? Motor vervolgens opgeblazen door traceerbaar andere ECU sw, so WHAT??? Immers, "de betrouwbaarheid met die enginemapping baarde ons nog enige zorgen, daarom dat we ze nog niet dierven activeren wanneer er veel op het spel stond, dit waren daarvoor de ideale omstandigheden en we weten nu dat er nog werk aan is" Jochie |
#8
|
||||
|
||||
Zag in het korte verslagje op het nieuws een MSchumacher die rond ging tijdens de eerste quali...
Hela, ik heb niks gezegd he. ![]() En punaise! de Toyota deden het preceis goed in de eerste sessie met de 2 RedBulls nog voor Ferrari. Misschien dat ik morgenochtend toch eens voor de buis ga zitten. ![]() Last edited by Guido; 19-03-2005 at 21:35. |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
schumacher maakte helemaal geen fout, hij was nu eenmaal gewoon 1.4sec trager...wss ligt da aan de bridgestones op 1 ronde |
#10
|
||||
|
||||
als dat klopt heeft de F2005 véél goed te maken. Enfin, het seizoen is nog 18 races lang, dus er valt nog heel veel te gebeuren. Want nu heeft Ferrari weer een motivatie: winnen.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#11
|
||||
|
||||
Eerste deel van de race: Geen inhaalpogingen, treintje Malaysia. Spontane ontploffingen van (nieuwe) Honda-motoren, Friesacher die geen zin had en Raikkonens' Michelin die het draaien beu was.
= ![]() Tweede deel van de race: inhaalpogingen, gevechten tussen teammaats, Ferrari's die worden gedubbeld, Red Bulls en Toyota's die punten scoren. = ![]() Conclusie: fijne race, verdiende winnaar. De F2005 moet dus énorm goed zijn om de Renaults af te houden van de wereldtitel. TOP: -Alonso: Puike Race, net als in Australië. Lijkt toch de bovenhand te hebben op Fisichella, in Melbourne hield een verkeerrace hem van de overwinning af. -Toyota: Eindelijk zijn ze er ! Trulli onzichtbaar naar P2, Ralfke af en toe wat spectaculair (mooie poging om beide Williams' in één keer te pakken!) -Red Bull: Blijft verbazen. Hier kon Jaguar enkel van dromen. Bovendien chapeau voor Klien. Benieuwd wa Liuzzi daar van denkt. -Montoya: Rijdt consistent, maar even onzichtbaar als in z'n Williams-periode. -Williams: Webber was op weg naar P3, Fisichella dacht er anders over. Heidfeld pakte dan maar een enorm knappe podiumplaats. En dat is wat Williams ook van hem verwacht. FLOP: -BAR: Dubbele barbecue. Button is 'very angry', wagen lijkt in niets meer op die van vorig jaar en ipv een stap vooruit is er enkel een achteruit gezet... -Ferrari: Barrichello's opgave en Schumachers 'aanpappen'. Ferrari's die gedubbeld worden, vlak na een überdominant seizoen ! 2 puntjes voor Schumacher. De F2005 staat vertrekkensklaar voor Bahrein. Als we Badoer mogen geloven, is het een pareltje. Verzachtende omstandigheden: De Bridgestones werken niet al te best bij hoge temperaturen + de wagen van vorig jaar lijkt niet meer competitief. De combinatie F2005 + europese (koudere) races kan misschien soelaas bieden. -Villeneuve/Sauber: Villeneuve verliest krediet. Verschrikkelijke kwalificatie en van de baan in de race. Jacques lijkt uitgeblust. Over and out. Massa gaat ook niet echt vrijuit. Sauber gaat een moeilijk seizoen tegemoet. -Minardi/Jordan: vanzelfsprekend. Albers is dan mss wel trager, hij reed wel de race uit, ook niet te onderschatten. In feite een fijne race, vooral het tweede deel. Alonso lijkt grote kanshebber voor een eerste WK-titel. Finish
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#12
|
||||
|
||||
1 Renault 26
2 Toyota 12 3 Red Bull 11 4 Ferrari 10 = Williams 10 6 McLaren 9 - BAR 0 - Sauber 0 - Jordan 0 - Minardi 0 Wat de constructeurstitel betreft, is er nog niet veel gebeurd voor Ferrari. 1 F. Alonso Renault 16 2 G. Fisichella Renault 10 3 R. Barrichello Ferrari 8 = JP. Montoya McLaren 8 = D. Coulthard Red Bull 8 = J. Trulli Toyota 8 7 N. Heidfeld Williams 6 8 M. Webber Williams 4 = R. Schumacher Toyota 4 10 C. Klien Red Bull 3 11 M. Schumacher Ferrari 2 12 K. Räikkönen McLaren 1 - J. Button BAR 0 - A. Davidson BAR 0 - T. Sato BAR 0 - J. Villeneuve Sauber 0 - F. Massa Sauber 0 - N. Karthikeyan Jordan 0 - T. Monteiro Jordan 0 - C. Albers Minardi 0 - P. Friesacher Minardi 0 En hier in feite ook nog niet. Maar misschien is de tendens al gezet...
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#13
|
||||
|
||||
Dat weet ik nog zo niet. Stel dat de F2005 echt super sterk is en dat Schumacher vanaf nu alles wint, en Alonso steeds 2e wordt. dan zijn we toch al 7 koersen verder vooraleer ze op gelijke voet staan. En Renault zal ondertussen toch ook niet in slaap sukkelen...
|
#14
|
||||
|
||||
Toen ik tv opzette lag Jenson er al uit
![]() Die eerste overwinning gaat nog zeker een jaar op zich laten wachten hoor ![]() ![]() Eerste deel vd wedstrijd was idd maar treintje rijden, maar in het tweede deel zaten toch enkele interessante passages, vooral van het duel tussen de Williamsen en Ralf Schumacher heb ik volop zitten genieten ![]() En Renault blijkt echt wel het te kloppen team. De omstandigheden in Maleisie waren blijkbaar toch echt wel zeer zwaar, Alonso moest er op't podium zelf even bij gaan zitten, dacht al bijna dat hem nog achterover ging vallen. En Briatore zat ook aardig te zweten ![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|