De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Eenzitters
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 04-04-2006, 23:23
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
A1GP in Zandvoort tijdens het jaar '06? Mag dat wel?

Niemand zal uiteraard mijn mening delen m.b.t. de titel van deze thread. Helaas, het is niet mijn mening maar de bittere en enige realistische conclusie die ik kan opmaken uit de beschikking die de Provincie Noord-Holland heeft afgegeven m.b.t. de uitbreiding van het aantal UBO-dagen op Circuitpark Zandvoort. Wat is een UBO-dag? UBO staat voor Uitzonderlijke Bedrijfs Omstandigheden, in de volksmond zijn dat de befaamde geluidsdagen waarop we lekker met veel geluid mogen scheuren. Alhoewel veel geluid? Dat is nog te bezien

Alle quotes die ik aanhaal in deze thread, indien er geen bronvermelding staat in de quote, zijn terug te vinden in deze link: http://www.noord-holland.nl/Images/65_89776.doc (Beschikking ex artikel 8.1, lid1, sub b en c en artikel 8.23 Wet milieubeheer t.b.v. het Circuit Zandvoort)

Het heugelijke nieuws:
Quote:
J Conclusie
Gelet op het vorenstaande bestaat er voor ons geen aanleiding de gevraagde vergunning te weigeren, mits aan de vergunning het hierna onder K opgenomen en in het belang van een hoog niveau van bescherming van het milieu gestelde, voorschrift wordt verbonden.
De uitbreiding van het aantal UBO-dagen van 5 naar 12 is dus een feit. Alleen onder punt K staan een aantal addertjes onder het gras die het feest een beetje verzieken. Wat is de grootste adder?

Quote:
K, voorschrift 1
In plaats daarvan geldt voor het equivalente geluidsniveau op de meetpunten 2a, 2b, 2c en 3 (zie bijgevoegde figuur 1) op een meethoogte op leefniveau een maximum waarde van 70 dB(A) en op meetpunt 4 (zie bijgevoegde figuur 2) een maximum waarde van 65 dB(A). Voor het equivalente geluidsniveau op meetpunt 1 (zie bijgevoegde figuur 4) geldt, indien sprake is van activiteiten waarbij van het gehele circuit gebruik gemaakt wordt, op een meethoogte van vijf meter boven het niveau van de baan, een maximum waarde van 96 dB(A).
Tijdens die 7 extra UBO dagen mag er maximaal 96 db(A) veroorzaakt worden op meetpunt 1. Dat is dus op het circuit zelf, vlak boven de baan. 96 db(A), dat is dus nog steeds erg stil voor een racewagen, zeer zeker voor een formule-wagen met een korte uitlaat. De eerste Formule-wagen die onder deze waarden blijft moet volgens mij nog ontworpen worden Hoor ik iedereen denken? Zetten we de A1GP toch op die eerste 5 UBO-dagen? Nee dat gaat niet, want dan hebben we al de DTM (3 dagen) en de F3 Masters (2 dagen). UBO-dagen moeten sowieso voor 1 februari van het lopende jaar aangemeld worden bij de provincie. De bevestiging van de A1GP in Zandvoort is rijkelijk later bekend geworden Dus als de A1GP onder de 96 db(A) zou zitten , de vergunnig geldig was (dat is het op dit moment nog niet het geval), dan nog was er geen mogelijkheid om legaal een A1GP wedstrijd te organiseren.

Zoals jullie lezen in de beschikking van de provincie is het antwoord positief op de uitbreiding van het aantal UBO-dagen mits de nodige aanpassingen worden voorzien. Dat een antwoord positief is wil nog niet zeggen dat een vergunning geldig is. Hans Ernst geeft zelf aan dat er bezwaarschriften zijn ingediend tegen deze beschikking.

Quote:
Tot afgelopen 25 februari hebben instanties bezwaar kunnen maken tegen de uitbreiding van het aantal geluidsdagen voor het circuit. Hans Ernst staat hier positief tegenover: “De overheid heeft al een vergunning afgegeven voor het evenement. Wel is er bezwaar gemaakt vanwege geluidsoverlast, maar ik acht de kans buitengewoon klein dat de Raad van State in april de vergunning intrekt.”
http://www.racexpress.be/index.php?nav=Nieuws&nid=2432
Of de Raad van State wel of niet de vergunning intrekt, zolang er geen bindende uitspraak is, dan nog is de vergunning niet geldig. Elke 1ste-jaars student rechten kan je dit vertellen. Mocht de Raad van State alsnog positief antwoorden dan nog kan Circuitpark Zandvoort niet voldoen aan de eis dat UBO-dagen voor één februari aangemeld moeten worden. Daarnaast moeten die A1GP wagens nog steeds onder de 96 db(A) blijven op meetpunt 1 van Circuitpark Zandvoort.

Concreet:
* CPZ heeft voor één februari deze 3 UBO dagen niet kunnen aanmelden t.b.v. de A1GP op Zandvoort in de periode 29-09, 30-09 en 01-10
* A1GP wagens blijven nooit onder de 96 db(A) op meetpunt 1, althans dat is verwachting van iemand die heel wat weekends op de circuits te vinden is
* De vergunning, en de daarbijhorende toekenning, is nog steeds niet geldig zolang er bezwaarverschriften lopen. Dat is het geval, zie de uitspraken van Ernst.

Wie de moeite neemt zal zien dat er ook een foutje zit in de aanvraag van CPZ m.b.t. de uitbreiding van het aantal UBO-dagen van 5 naar 12. De aanvraag is hier te vinden: http://www.noord-holland.nl/Images/65_73031.pdf Op pagina 6 van de 275 bladzijde tellende aanvraag verwijst men naar een vergelijkbaar geval in de provincie Limburg (het Pinkpop "Megaland" terrein), Ze beschouwen dit als een jurisprudentie-gevalletje. Het "langtijdgemiddelde beoordelings" nivo mag dan niet meer dan 75 db(A) bedragen voor woningen in een bepaald gebied rondom het circuit in Zandvoort of het Pinkpop-terrein.

Die waarde van 75 db(A) blijkt niet te kloppen zoals te lezen valt in de beschikking van de Provincie Noord-Holland.
Quote:
n plaats daarvan geldt voor het equivalente geluidsniveau op de meetpunten 2a, 2b, 2c en 3 (zie bijgevoegde figuur 1) op een meethoogte op leefniveau een maximum waarde van 70 dB(A)
Dat is maar liefst een verschil van 5 db(A)..........in praktijk is dat dus 2 keer zo hard of 2 keer zo zacht

Conclusie? Iemand die de moeite neemt om deze documenten door te spitten kan concluderen dat een A1GP in oktober 2006 nooit op een legale wijze kan plaatsvinden. Gaat de wedstrijd dan wel of niet door? Dat mogen jullie zelf bepalen Zelf denk ik dat die wedstrijd dus wel doorgaat want als de provincie NEE zegt tegen deze wedstrijd in 2006 dan kan de andere partij schermen met reeds tienduizenden verkochte kaarten of een online-petitie. Welke politicus durft dat aan

Heeft deze handelswijze dan geen gevolgen voor CPZ? Je kunt er donder op zeggen dat dit wel het geval zal zijn. Of een boete, of probleempjes met het verlenen van vergunningen op een later tijdstip. Want de problemen voor CPZ zijn m.i. nog lang niet voorbij. Het jaar 2010 kan wel eens een probleem vormen. De regels voor de uitstoot van fijnstof (veroorzaakt door de wagens van de toeschouwers) en de strengere eisen voor geluids-emissies worden dan van kracht. De ligging van CPZ begint dan een steeds groter probleem te worden. Daar kan CPZ niks aan doen maar de veranderende richtlijnen werken niet echt mee.

Je zou zelfs kunnen overwegen om vraagtekens te plaatsen bij de meerjaren-visie van CPZ. Gezien de mogelijke ontwikkelingen in de toekomst kun je overwegen om de grote evenementen vaarwel te zeggen en je volledig te focussen op kleine club-evenementen. Zie het succes van de vele kleine Franse (prive)-circuits.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 04-04-2006 at 23:29.
Reply With Quote
  #2  
Old 05-04-2006, 08:26
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
Er is vorige maand ook een vergunning afgegeven voor uitbreiding mbt
exstra toegangsweg ,vergroten van het paddock en eventueel
bouwen van een nieuw hotel/restaurant dat heeft in de telegraaf gestaan.
De exstra toegangsweg zal door de duinen lopen om de autos beter
af tevoeren en tevens kan deze gebruikt worden voor strandgasten
in de zomer ,er komen daardoor exstra inkomsten binnen door verkoop
van parkeergeld.

Last edited by tarzancorner; 05-04-2006 at 12:34.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-04-2006, 21:36
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by tarzancorner
Er is vorige maand ook een vergunning afgegeven voor uitbreiding mbt
exstra toegangsweg ,vergroten van het paddock en eventueel
bouwen van een nieuw hotel/restaurant dat heeft in de telegraaf gestaan.
De exstra toegangsweg zal door de duinen lopen om de autos beter
af tevoeren en tevens kan deze gebruikt worden voor strandgasten
in de zomer ,er komen daardoor exstra inkomsten binnen door verkoop
van parkeergeld.
Zolang die 7 extra UBO-dagen niet in orde zijn hebben dergelijke investeringen weinig zin
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #4  
Old 12-04-2006, 21:02
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2005
Location: Heusden-Zolder
Posts: 1,345
Quote:
Originally Posted by Mark
* A1GP wagens blijven nooit onder de 96 db(A) op meetpunt 1, althans dat is verwachting van iemand die heel wat weekends op de circuits te vinden is
Zijt er maar zeker van dat ze erboven zullen gaan . 96db, dat is 1 meer dan de zoldertouringcup van vroeger. En wie daar al eens is naar gaan kijken heeft alleen gekeken, niets gehoord... Spijtig want Zandvoort is een mooi circuit.

Greets, Dr. Jozz
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 13-04-2006, 09:05
TB8's Avatar
TB8 TB8 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 64
Nice research, maar ik denk wel dat het goed gaat komen.

Anders hebben zowel CPZ als de Sheikh een probleempje...
__________________
RaceXpress.com
Reply With Quote
  #6  
Old 13-04-2006, 11:11
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zandvoort
Posts: 232
Over 14 dagen is er definitief uitsluitsel omtrent de extra geluidsdagen. Men gaat er van uit dat deze worden toegekend en ik zie eerlijk gezegd ook geen valide reden dat het verzoek wordt afgewezen. Blijven evenwel de punten die Mark aanhaalt overeind. CPZ heeft duidelijk powerplay gespeeld en men is thans op een punt van no return. Er zijn reeds 30.000 kaarten verkocht en alle hotels in de regio zitten bomvol. Tevens worden al allerlei randprogrammas georganiseerd. Series voor het omlijstende programma staan in de rij maar moeten wel fors in de buidel. De BMW cup zal zeker rijden. Ik denk al met al dat alles met een sisser zal aflopen, cpz haar zakken flink vult en een reprimande cq boete op de koop toe neemt.
Reply With Quote
  #7  
Old 13-04-2006, 11:26
Frank 490's Avatar
Frank 490 Frank 490 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 131
Quote:
Originally Posted by vortex
Ik denk al met al dat alles met een sisser zal aflopen, cpz haar zakken flink vult en een reprimande cq boete op de koop toe neemt.

Dat was in vroeger jaren heel gebruikelijk. Toen er nog Formule 1 werd gereden werd er ieder jaar op zondagochtend een prent uitgeschreven voor verstoring van de zondagsrust tijdens de warm-up om 10.00 uur. De politieman werd al verwacht en kreeg standaard een kop koffie met gebak, de warm-up werd gewoon gereden en de boete werd later glimlachend betaald. Dat waren nog eens tijden...... Of dat nu ook nog zo lukt waag ik te betwijfelen....
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel!
Reply With Quote
  #8  
Old 13-04-2006, 11:52
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zandvoort
Posts: 232
hehehe dat is inderdaad waar, dat jij dat ook weet! Natuurlijk zijn de tijden veranderd en er is gewoon regelgeving die wordt gehandhaaft. Hier zal uiteraard nog een hevige discussie over losbarsten. De tegenstanders staan echt wel op scherp. Dan is het uiteindelijk aan de politiek hierover te oordelen. De vraag is nu wie zich daar aan gaat branden!! Zeer interessant!
Reply With Quote
  #9  
Old 25-04-2006, 18:22
tarzancorner's Avatar
tarzancorner tarzancorner is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2005
Posts: 221
Zandvoort heeft 3 exstra dagen gekregen precies genoeg voor de A1
Voor volgend jaar loopt nog een procedure,eind van het jaar is
er een uitspraak. wat een land.
Reply With Quote
  #10  
Old 25-04-2006, 18:58
TB8's Avatar
TB8 TB8 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 64
Tja, al die regeltjes en procedures.

Gelukkig zo ingewikkeld dat het circuit toch nog 3 dagen heeft gekregen!

Hopelijk wordt het volgend jaar definitief toegekend (of alle 7 dagen natuurlijk).
__________________
RaceXpress.com
Reply With Quote
  #11  
Old 28-04-2006, 00:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by TB8
Hopelijk wordt het volgend jaar definitief toegekend (of alle 7 dagen natuurlijk).
Tuurlijk niet! Ernst en kornuiten van CPZ hebben weer iedereen tegen de schenen liggen te stampen Maak je borst maar nat, de tegenstanders van CPZ zullen in 2007 uit een ander vaatje tappen

Heeft iemand al een kaartje in huis van de A1GP wedstrijd in 2006? Ik verwacht een zeer dikke adder onder het gras i.v.m. de algemene voorwaarden.

Dit stuk op http://www.autosport.nl/actueel/news...5&bericht=2787 geeft aan dat ik toch in de juiste richting zat te wroeten. Heb nog niet kunnen vinden of er toch nog een DB-restrictie is voor deze extra 3 dagen of niet............

O ja, in het kader van: "persbabbels van CPZ zijn niet altijd waar" heb ik wederom eens gelijk gekregen. Op zich geen goede zaak dat een Limburgs azijnpisserke op verdomd simpele wijze het "geblaat" van CPZ kan blootleggen

Quote:
Woordvoerder Dirk Buwalda van Circuit Park Zandvoort heeft hierop echter een andere visie. "In de eerste plaats is er nog niets zeker zolang er geen uitspraak is gedaan. In de tweede plaats hebben we al een noodscenario in de kast liggen voor het geval het aantal dagen inderdaad wordt teruggebracht. Ik zie geen reden voor paniek."


http://www.autosport.nl/actueel/inte...8&bericht=2703
Toch een zin die je op meerdere manieren kunt lezen Zal maar geen verdere uitspraken doen.................. Voor iemand die "begrijpend" kan lezen zal het wel duidelijk zijn.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #12  
Old 28-04-2006, 02:10
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Oct 2004
Location: Zandvoort
Posts: 232
Naja, ze hebben de 3 dagen geschonken gekregen ivm de lopende bodemprocedure. Uitspraak def. in december 2006. De aangevraagde en door de prov NH geaccordeerde vergunning is gebaseerd op 12 geluidsdagen met gedeeltelijke restrictie. Wat dat aan gaat heb je helemaal gelijk, Mark. Voorlopig hebben ze door de giga media-promotie 3 volledige geluidsdagen, dus A1 is gewaarborgd.
Maar wat anders, ik lees dat Spa bezig is met de GP Masters. Ik hoor onrustbarend weinig over de aangekondigde verbouwing van Spa welke noodzakelijk zou zijn mbt de GP F 1 in 2007. Zou de boel dan def. zijn afgeblazen?? Geen slechte zaak overigens. Spa blijft zoals het is en laat B een A1 GP team beginnen met een populaire Belgische piloot (leuk voor een poll). Is er eindelijk een event op Spa wat eens groot geld gaat opleveren. Het komt mij voor dat de trad. circuits die F1 organiseren allen haast omvallen door neg. saldo na een F1 race. Laat Bernie maar lekker gaan rijden op de Tilke circuits in het Midden Oosten en andere exotische oorden. We zien het wel op TV als we zin hebben. Voorlopig gaat Zandvoort dik cashen met A1 GP en dat is toch een goede zet van ze, ondanks alles wat daar gebeurd.
Reply With Quote
  #13  
Old 28-04-2006, 09:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by vortex
Voorlopig hebben ze door de giga media-promotie 3 volledige geluidsdagen, dus A1 is gewaarborgd.
De voorspelde propagandacampagne heeft dus zijn vruchten afgeworpen

Wat betreft verbouwing van Spa, ooit eens gelezen dat ze daar mee zouden starten in november van dit jaar. Of dat daadwerkelijk gaat gebeuren? Geen idee, het blijft natuurlijk Spa Daar weet je nooit waar je aan toe bent.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #14  
Old 29-04-2006, 08:47
TB8's Avatar
TB8 TB8 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 64
Stel dat ze zonder zekerheid het bootje zijn ingesprongen: dan heeft CPZ het wel goed gedaan! Aan de andere kant zou ik niet kunnen begrijpen als zij de Sheikh voor de gek hebben gehouden. En overigens weet jij (nouja, wij) de noodscenario's niet. Ik had wel iets opgevangen als 'halve dagen', maar de details weet ik niet. Ze zullen goed voorbereid zijn geweest en nu die dagen er ook zijn is er geen probleem meer. Gelukkig.

Er zijn overigens maar een paar mensen die klagen... Toch zonde!?

Enneh, A1 Team Belgium lijkt mij wel lachen!
__________________
RaceXpress.com
Reply With Quote
  #15  
Old 01-05-2006, 16:13
Jeronimo's Avatar
Jeronimo Jeronimo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2005
Location: Stein (NL)
Posts: 50
Racing for Belgium als alliantie samen met Racing for Holland...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 21:28.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.