![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
A1GP in Zandvoort tijdens het jaar '06? Mag dat wel?
Niemand zal uiteraard mijn mening delen m.b.t. de titel van deze thread. Helaas, het is niet mijn mening maar de bittere en enige realistische conclusie die ik kan opmaken uit de beschikking die de Provincie Noord-Holland heeft afgegeven m.b.t. de uitbreiding van het aantal UBO-dagen op Circuitpark Zandvoort. Wat is een UBO-dag? UBO staat voor Uitzonderlijke Bedrijfs Omstandigheden, in de volksmond zijn dat de befaamde geluidsdagen waarop we lekker met veel geluid mogen scheuren. Alhoewel veel geluid? Dat is nog te bezien
![]() Alle quotes die ik aanhaal in deze thread, indien er geen bronvermelding staat in de quote, zijn terug te vinden in deze link: http://www.noord-holland.nl/Images/65_89776.doc (Beschikking ex artikel 8.1, lid1, sub b en c en artikel 8.23 Wet milieubeheer t.b.v. het Circuit Zandvoort) Het heugelijke nieuws: Quote:
Quote:
![]() ![]() Zoals jullie lezen in de beschikking van de provincie is het antwoord positief op de uitbreiding van het aantal UBO-dagen mits de nodige aanpassingen worden voorzien. Dat een antwoord positief is wil nog niet zeggen dat een vergunning geldig is. Hans Ernst geeft zelf aan dat er bezwaarschriften zijn ingediend tegen deze beschikking. Quote:
Concreet: * CPZ heeft voor één februari deze 3 UBO dagen niet kunnen aanmelden t.b.v. de A1GP op Zandvoort in de periode 29-09, 30-09 en 01-10 * A1GP wagens blijven nooit onder de 96 db(A) op meetpunt 1, althans dat is verwachting van iemand die heel wat weekends op de circuits te vinden is ![]() * De vergunning, en de daarbijhorende toekenning, is nog steeds niet geldig zolang er bezwaarverschriften lopen. Dat is het geval, zie de uitspraken van Ernst. Wie de moeite neemt zal zien dat er ook een foutje zit in de aanvraag van CPZ m.b.t. de uitbreiding van het aantal UBO-dagen van 5 naar 12. De aanvraag is hier te vinden: http://www.noord-holland.nl/Images/65_73031.pdf Op pagina 6 van de 275 bladzijde tellende aanvraag verwijst men naar een vergelijkbaar geval in de provincie Limburg (het Pinkpop "Megaland" terrein), Ze beschouwen dit als een jurisprudentie-gevalletje. Het "langtijdgemiddelde beoordelings" nivo mag dan niet meer dan 75 db(A) bedragen voor woningen in een bepaald gebied rondom het circuit in Zandvoort of het Pinkpop-terrein. Die waarde van 75 db(A) blijkt niet te kloppen zoals te lezen valt in de beschikking van de Provincie Noord-Holland. Quote:
![]() Conclusie? Iemand die de moeite neemt om deze documenten door te spitten kan concluderen dat een A1GP in oktober 2006 nooit op een legale wijze kan plaatsvinden. Gaat de wedstrijd dan wel of niet door? Dat mogen jullie zelf bepalen ![]() ![]() Heeft deze handelswijze dan geen gevolgen voor CPZ? Je kunt er donder op zeggen dat dit wel het geval zal zijn. Of een boete, of probleempjes met het verlenen van vergunningen op een later tijdstip. Want de problemen voor CPZ zijn m.i. nog lang niet voorbij. Het jaar 2010 kan wel eens een probleem vormen. De regels voor de uitstoot van fijnstof (veroorzaakt door de wagens van de toeschouwers) en de strengere eisen voor geluids-emissies worden dan van kracht. De ligging van CPZ begint dan een steeds groter probleem te worden. Daar kan CPZ niks aan doen maar de veranderende richtlijnen werken niet echt mee. Je zou zelfs kunnen overwegen om vraagtekens te plaatsen bij de meerjaren-visie van CPZ. Gezien de mogelijke ontwikkelingen in de toekomst kun je overwegen om de grote evenementen vaarwel te zeggen en je volledig te focussen op kleine club-evenementen. Zie het succes van de vele kleine Franse (prive)-circuits.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 04-04-2006 at 23:29. |
#2
|
||||
|
||||
Er is vorige maand ook een vergunning afgegeven voor uitbreiding mbt
exstra toegangsweg ,vergroten van het paddock en eventueel bouwen van een nieuw hotel/restaurant dat heeft in de telegraaf gestaan. De exstra toegangsweg zal door de duinen lopen om de autos beter af tevoeren en tevens kan deze gebruikt worden voor strandgasten in de zomer ,er komen daardoor exstra inkomsten binnen door verkoop van parkeergeld. Last edited by tarzancorner; 05-04-2006 at 12:34. |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() ![]() Greets, Dr. Jozz
__________________
|
#5
|
||||
|
||||
Nice research, maar ik denk wel dat het goed gaat komen.
Anders hebben zowel CPZ als de Sheikh een probleempje...
__________________
RaceXpress.com |
#6
|
||||
|
||||
Over 14 dagen is er definitief uitsluitsel omtrent de extra geluidsdagen. Men gaat er van uit dat deze worden toegekend en ik zie eerlijk gezegd ook geen valide reden dat het verzoek wordt afgewezen. Blijven evenwel de punten die Mark aanhaalt overeind. CPZ heeft duidelijk powerplay gespeeld en men is thans op een punt van no return. Er zijn reeds 30.000 kaarten verkocht en alle hotels in de regio zitten bomvol. Tevens worden al allerlei randprogrammas georganiseerd. Series voor het omlijstende programma staan in de rij maar moeten wel fors in de buidel. De BMW cup zal zeker rijden. Ik denk al met al dat alles met een sisser zal aflopen, cpz haar zakken flink vult en een reprimande cq boete op de koop toe neemt.
|
#7
|
||||
|
||||
Quote:
Dat was in vroeger jaren heel gebruikelijk. Toen er nog Formule 1 werd gereden werd er ieder jaar op zondagochtend een prent uitgeschreven voor verstoring van de zondagsrust tijdens de warm-up om 10.00 uur. De politieman werd al verwacht en kreeg standaard een kop koffie met gebak, de warm-up werd gewoon gereden en de boete werd later glimlachend betaald. Dat waren nog eens tijden...... Of dat nu ook nog zo lukt waag ik te betwijfelen....
__________________
Ja, het is een Volvo. Maar ik race wel! ![]() |
#8
|
||||
|
||||
hehehe dat is inderdaad waar, dat jij dat ook weet! Natuurlijk zijn de tijden veranderd en er is gewoon regelgeving die wordt gehandhaaft. Hier zal uiteraard nog een hevige discussie over losbarsten. De tegenstanders staan echt wel op scherp. Dan is het uiteindelijk aan de politiek hierover te oordelen. De vraag is nu wie zich daar aan gaat branden!! Zeer interessant!
|
#9
|
||||
|
||||
Zandvoort heeft 3 exstra dagen gekregen precies genoeg voor de A1
Voor volgend jaar loopt nog een procedure,eind van het jaar is er een uitspraak. wat een land. |
#10
|
||||
|
||||
Tja, al die regeltjes en procedures.
Gelukkig zo ingewikkeld dat het circuit toch nog 3 dagen heeft gekregen! Hopelijk wordt het volgend jaar definitief toegekend (of alle 7 dagen natuurlijk).
__________________
RaceXpress.com |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Heeft iemand al een kaartje in huis van de A1GP wedstrijd in 2006? Ik verwacht een zeer dikke adder onder het gras i.v.m. de algemene voorwaarden. ![]() Dit stuk op http://www.autosport.nl/actueel/news...5&bericht=2787 geeft aan dat ik toch in de juiste richting zat te wroeten. Heb nog niet kunnen vinden of er toch nog een DB-restrictie is voor deze extra 3 dagen of niet............ O ja, in het kader van: "persbabbels van CPZ zijn niet altijd waar" heb ik wederom eens gelijk gekregen. Op zich geen goede zaak dat een Limburgs azijnpisserke ![]() ![]() Quote:
![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#12
|
||||
|
||||
Naja, ze hebben de 3 dagen geschonken gekregen ivm de lopende bodemprocedure. Uitspraak def. in december 2006. De aangevraagde en door de prov NH geaccordeerde vergunning is gebaseerd op 12 geluidsdagen met gedeeltelijke restrictie. Wat dat aan gaat heb je helemaal gelijk, Mark. Voorlopig hebben ze door de giga media-promotie 3 volledige geluidsdagen, dus A1 is gewaarborgd.
Maar wat anders, ik lees dat Spa bezig is met de GP Masters. Ik hoor onrustbarend weinig over de aangekondigde verbouwing van Spa welke noodzakelijk zou zijn mbt de GP F 1 in 2007. Zou de boel dan def. zijn afgeblazen?? Geen slechte zaak overigens. Spa blijft zoals het is en laat B een A1 GP team beginnen met een populaire Belgische piloot (leuk voor een poll). Is er eindelijk een event op Spa wat eens groot geld gaat opleveren. Het komt mij voor dat de trad. circuits die F1 organiseren allen haast omvallen door neg. saldo na een F1 race. Laat Bernie maar lekker gaan rijden op de Tilke circuits in het Midden Oosten en andere exotische oorden. We zien het wel op TV als we zin hebben. Voorlopig gaat Zandvoort dik cashen met A1 GP en dat is toch een goede zet van ze, ondanks alles wat daar gebeurd. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Wat betreft verbouwing van Spa, ooit eens gelezen dat ze daar mee zouden starten in november van dit jaar. Of dat daadwerkelijk gaat gebeuren? Geen idee, het blijft natuurlijk Spa ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#14
|
||||
|
||||
Stel dat ze zonder zekerheid het bootje zijn ingesprongen: dan heeft CPZ het wel goed gedaan! Aan de andere kant zou ik niet kunnen begrijpen als zij de Sheikh voor de gek hebben gehouden. En overigens weet jij (nouja, wij) de noodscenario's niet. Ik had wel iets opgevangen als 'halve dagen', maar de details weet ik niet. Ze zullen goed voorbereid zijn geweest en nu die dagen er ook zijn is er geen probleem meer. Gelukkig.
Er zijn overigens maar een paar mensen die klagen... Toch zonde!? Enneh, A1 Team Belgium lijkt mij wel lachen!
__________________
RaceXpress.com |
#15
|
||||
|
||||
Racing for Belgium als alliantie samen met Racing for Holland...
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|