|
|
||||
|
||||
Nabootsen keramiek
Hallo, weet er iemand hoe of welke verf je kan gebruiken om keramieken remschijven na te bootsen?
Ik heb gezien op een dicast model dat het in zwart metalic is gespoten mar ik vond het niet goed. Iemand een beter idee? Groeten Johan |
|
||||
|
||||
Ceramische of carbon remschijven? Ceramische zou ik zeggen lichter tot middel grijs, carbon ... da's iets anders. Beginnen met een donkere onderkleur en dan steeds met lichtere verf honderden puntjes aanbrengen. Bijvoorbeeld met de uiteinden van een borstel met zeer stijve haren.
|
||||
|
||||
een ander ideetje: gun-metal en dan mat vernissen? Gun metal wel spuiten. Weet niet wat dat zou geven, maar je hebt dan wel een donkere ondertoon en honderden lichte puntjes (uwe metal eigenlijk). Door de matte vernis zou je dan misschien het juiste effect kunnen krijgen? Heb het zelf wel nog niet geprobeerd.
|
|
||||
|
||||
Bedankt voor de idees, maar heb toevallig gevonden wat er op gelijkt, namelijk: ik had de remschijven in mat zwart gespoten en vergeten weg te leggen en moest nog iets anders in de primer zetten, en zo viel de nevel op de remschijven en dat was het. Heb op de site van Porsche een schijfrem gezocht en het gelijkt er heel goed op moet ik zeggen.
De volgende keer zal ik eens proberen met Gun Metal. Nogmaals bedankt heren. Groeten Johan (foto komt nog) |
|
||||
|
||||
Hier de fotos van het werk.
Ben echt tevreden over het resultaat... Johan |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|