|
#1
|
|||
|
|||
Persbericht JMT Racing/MGVD Belcar
Positieve evolutie van JMT Racing
Na een moeizame start tijdens de Belcar First Race in Francorchamps waar het duo Vannerum/Tonnet met de Porsche GT2-R biturbo 14de algemeen en 5de eindigden in Klasse 1, verging het JMT Racing tijdens de Belcar Home Race reeds een stuk beter. Niet alles viel reeds in een definitieve plooi, maar de wil en de inzet sieren het team rond vader en zoon Taijmans. Tijdens de trainingen op donderdag ging de versnellingsbak van de nr. 2 aan diggelen terwijl op het nummer 17 het remsysteem de beproeving met de nieuwe kerbstones van Circuit Zolder slecht had verteerd. De nieuwe versnellingsbak moest nog van Duitsland komen en daardoor kon de Bingoal-Porsche met Van Dyck-Van Sande niet deelnemen aan de eerste gechronometreerde trainingen. De tweede chonosessie werd in zéér slechte weersomstandigheden verreden waardoor Van Dyck-Van Sande niet aan de opgelegde normtijd kwamen en dus de race moesten aanvangen vanuit de stands. Het remprobleem op het nr. 17 werd pas op vrijdag ontdekt waardoor ook hun trainingen letterlijk in het water vielen. Toen de wagen aan het einde van de pitlane door de remproblemen het rode licht negeerde werd ook deze wagen verplicht om de starten vanuit de pitlane. Het duo Kurt Thiers-Stephane Lémeret was ditmaal de bemanning van dienst en ondanks het feit dat ze helemaal achteraan van start gingen vochten deze ervaren piloten zich een weg terug naar de 8ste plaats algemeen en 4de in Klasse 1. Het nummer 2 van Van Dyck-Van Sande moest reeds vroeg in de wedstrijd de handdoek werpen met opnieuw een stukke schakelbak. Kurt Thiers: “We reden een vrij goede wedstrijd, maar er is nog véél ruimte voor progressie. We reden met de set up van PSI Experience, maar konden onmogelijk de limieten gaan zoeken. Stephane was door de remproblemen in de trainingen in de zandbak beland en had de frontspoiler beschadigd. Daardoor kreeg de Porsche in de snelle situatie een onderstuurd karakter waardoor we kunnen stellen dat we in deze omstandigheden nog sneller kunnen dan de 1’35”533 die we op de tabellen zetten. In ieder geval heeft de wagen potentieel. Het is tenslotte een ex PSI-wagen en aan de basis goed opgebouwd. Ook de ambitie bij JMT om verder te evolueren is aanwezig, dus hoop ik samen met Lémeret verder een vervolg te breien aan de samenwerking met de Mediagroep Van Dyck en JMT Racing”. Ook Patrick Taijmans was tevreden over de prestatie van de snelle tandem Thiers-Lémeret waarmee hij toch twee toppiloten in huis heeft. “We zijn tevreden, maar er rest nog een pak werk. De kleinere achtervleugel en de kleine restrictoren spelen ons uiteraard uiteraard parten. De samenwerking met PSI Experience is uitstekend en binnenkort gaan we samen met Bernard De Dryver drie dagen privé tests met geëvolueerde onderdelen van PSI. Een ander computerprogramma moet ons een winst opleveren van 40 pk, terwijl we ook de remmen, ophanging en het gewicht van de wagens gaan aanpakken. Als we dan nog eens de grotere achtervleugel terugkrijgen kunnen we misschien meedingen voor een podiumplaats. Het is ook de bedoeling om op termijn beide Porsches te voorzien van een sequentiële versnellingsbak die minder breekbaar is. We zitten in de goede richting”. Ook in de Belcar Endurance Cup verloopt voorlopig alles naar wens met de HIBN-BMW. HIBN-baas Pascal Notermans kreeg tijdens de Belcar Home Race het gezelschap van Bernard Binet waarmee hij ook aan de slag gaat in de VW Fun Cup. De BMW staat echter in Groep N-configuratie en kan in Klasse 2 niet optornen tegen het pk-geweld van de concurrentie. Desondanks amuseren Notermans en Co zich kostelijk. Tijdens de Belcar Home Race moest Binet zich nog een beetje aanpassen aan de extreem moeilijke weersomstandigheden. Desondanks staat de BMW na twee wedstrijden op een 5de plaats in Klasse 2 en 17de algemeen. Niettegenstaande de JMT-BMW over minder power beschikt dan zijn rechtstreekse concurrenten is deze wel zéér betrouwbaar. Uitrijden, amusement en telkens punten pakken is dan ook het motto van Notermans en co. En in de toekomst is het méérmaals bewezen dat wie iedere wedstrijd scoort, hoog kan eindigen bij de eindafrekening van het kampioenschap. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|