![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Zaterdag 17 Juni Extra Data Camso V8 Rookie Test Day Met Transporama
Wegens het enorme aantal boekingen op de vorige mailings waren de Rookie Test Days op minder dan 4 uur uitverkocht. Om diegenen op de wachtlijst de mogelijkheid te geven toch eens te kunnen proeven van de pure racerij lassen we een extra circuitdag in, éénmalig enkel voor Belcar Original, Belcar Endurance, en Radical piloten.
Camso Autospeedway, in samenwerking met het Roots V8 Racing Team en promotor Transporama Publishing, biedt U de mogelijkheid om deel te nemen aan één Camso V8 dag om het brute geweld van deze Nascar-like bolides aan de tand te voelen.. Vergist U niet: met vijftien 450pK sterke auto’s deur aan deur racen op een 430m lang ovaal met verhoogde bochten is niet eenvoudig; het vergt uiterste discipline, het is fysiek zeer zwaar maar het geeft een fantastische genoegdoening. Een totaal nieuwe challenge. Verder gebeurt alles in een zeer relaxte sfeer, waarbij de fans in de pits tussen de race auto’s lopen. Ideaal voor de drukke zakenman, welke iets nieuws wil ontdekken. De zondagmorgen afkomen en de zondagavond met een goed gevoel opnieuw naar huis gaan; dit is waar Camso V8 racing voor staat. DE PISTE: Warneton Speedway - “the first high banked short oval in Europe” – werd in 2002/2003 volledig herbouwd tot een speedway stadium, zoals er honderden zijn in de USA, met een capaciteit van 5.000 toeschouwers, waarvan 2500 zitplaatsen. De piste is 430m lang en tussen 15m en 18m breed. De bochten liggen onder een helling van 10 graden (ongeveer 17%) en de rechte stukken onder een helling van 3graden (5%) De beste rondetijden liggen iets boven de 13 seconden; een gemiddelde van ongeveer 120km/u met topsnelheden van dicht bij de 150km/u; dit terwijl de rechte stukken slechts 100m lang zijn! Het is veel meer dan alleen maar rondjes rijden of alleen maar naar links draaien: bijna iedereen, die het al geprobeerd heeft is zeer enthousiast naar huis gegaan. HOE GAAT DE CAMSO V8 ROOKIE TEST DAY IN ZIJN WERK? De piloten, welke geïnteresseerd zijn sturen UITSLUITEND via e-mail een aanvraag naar info@transporama.be met vermelding van: 1° Naam + kompleet adres 2° E-mail adres (eventueel website) 3° Geboortedatum 4° Beroep 5° curriculum vitae wat de autosport betreft met eventuele foto’s (kunnen ook per post opgestuurd worden) Er zullen maximaal 10 piloten weerhouden worden, welke zullen uitgenodigd worden tot een Rookie Test Day. ROOKIE TEST DAY: Is verplicht voor iedereen, welke voor de eerste maal rijdt met een Camso V8. De bedoeling van deze Rookie Test Day is zich vertrouwd te maken met de auto (koppelingssysteem is omgekeerd als bij een normale auto), met de piste, het aanleren van de race lijnen op een ovaal (totaal anders dan op circuit) en het leren rijden in groep (very ! close racing). Deze rookie test day zal in 2 groepen van 10 deelnemers gebeuren. De deelnemers moeten tussen 9u en 10u aanwezig zijn. Familie, vrienden en eventuele sponsors zijn uiteraard welkom. Om 10u00 wordt iedereen voorgesteld en wordt een kleine introductie met uitleg over het racen op ovaal gehouden. Rond 10u30 wordt gestart met het rijden. Op de middag wordt een break gehouden. Rond 17uur wordt de dag beëindigd. De deelnemers brengen hun eigen race overall, handschoenen, helm en race schoenen mee. Een nekband of het HANS systeem wordt ten zeerste aangeraden. Er wordt NIET gereden in de regen of op een natte piste. Er wordt een zekere soepelheid verwacht van de deelnemers want er kan op het laatste moment beslist worden, in functie van de weersomstandigheden, om de Rookie Ttest Day geheel of gedeeltelijk te verplaatsen (indien het bijvoorbeeld in de namiddag zou regenen). KOSTEN: Voorwaarden Camso V8 Rookie Days: - minimum 8 deelnemers - Maximum 10 deelnemers - Prijs: 625 € per deelnemer. Garantie van 2.500 € in cash of met bankkaart vereist. - In deze prijs zijn inbegrepen: huur circuit, banden, benzine, instructeurs, eenvoudige lunch ’s middags, niet alcoholische dranken - Minimum 100 ronden (in 5 sessies van 20 ronden), waarvan minimum 60 alleen rijden op eigen snelheid (de eerste 40 ronden gebeuren steeds achter de “lead car” om de ideale speedway lijnen aan te leren; zijn totaal anders als op circuit) PS: verschil met de experience day à 150 € is dat deze steeds achter een lead car gebeurde en dat deze bepaalde aan welke snelheid U mocht rijden. VERZEKERING: Zowel voor de Rookie Test Day als voor de wedstrijddag moet een borg bij het Roots Racing Team neergelegd worden. Deze borg dient voor alle schade aan de auto ten gevolge van een ongeval of contact met een andere deelnemer, wie ook de oorzaak van het contact is. Ook schade aan de versnellingsbak door oneigenlijk gebruik valt onder deze borg. Mechanische breuk bij normaal gebruik valt niet ten laste van de deelnemer. Er zijn twee mogelijkheden: a/ Er wordt een borg neergelegd van 2.500 € ofwel in cash, ofwel onder vorm van een bankgarantie, ofwel via VISA kaart. b/ Er wordt 200 € betaald en er wordt een borg neergelegd van 1.500€ ofwel in cash, ofwel onder vorm van een bankgarantie, ofwel via VISA kaart. Dit bekent dus dat bij grote schade de deelnemer in geval a/ voor maximaal 2500 € moet instaan en in geval b/ voor maximaal 1500 €. In geval van minder schade, zal een complete afrekening gemaakt worden en zal het verschil terugbetaald worden. Ook moeten de deelnemers een “afstand van verhaal” document ondertekenen. KENMERKEN VAN DE CAMSO V8. Alle onderdelen worden in de USA aangekocht en de auto wordt door het Roots V8 Racing Team (GB) opgebouwd. Zie op de camso website: www.camso.com onder foto’s – Best of 2004 - Camso V8 De auto bestaat uit een “off set” buizenchassis met een Chevrolet 5,7 V8 motor, welke ongeveer 450pK bij 6300rpm ontwikkelt. Dit buizenchassis is gemaakt voor ovalen circuits tot 1 mile (1,6km) met snelheden tot rond de 220km/u; dus duidelijk sterk genoeg voor Warneton. De auto weegt leeg 900kg. “Off set” betekent dat de auto asymmetrisch gebouwd is met ongeveer 57% van het gewicht naar de binnenzijde. De auto is 5,05m lang en 2m breed en ziet er uit als de Nascar auto’s. Als body wordt een carrosserie gebruikt van een Chevrolet Monte Carlo, Ford Taurus, Dodge Intrepid of Pontiac Grand Prix. De versnellingsbak heeft slechts 2 versnellingen vooruit en één achteruit. De eerste versnelling wordt gebruikt om weg te rijden (tot ongeveer 40km/u). Dan wordt overgeschakeld naar de 2e versnelling. Tijdens het racen wordt er niet van versnelling veranderd. De achterbrug is 100% vast gelast, welke voor een optimale tractie zorgt op een ovalen piste. SEE YOU IN WARNETON ON 17th of JUNE |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|