Quote:
Originally Posted by commanderke
Maken jullie de gaatjes in de motorkap/koffer voor het spuitwerk of er na?
|
Altijd ervoor, want anders loop je kans je lakwerk te beschadigen. Het is wel mogelijk dat je na het spuiten de geboorde gaatjes terug iets moet uitboren, maar omdat er een gaatje voorgeboord is, lukt dat zonder problemen.
Quote:
Originally Posted by commanderke
Welk materiaal gebruiken jullie als pin?
|
Het beste materiaal hiervoor is een naald. Geen kopspeld maar een echte naald om garen door te trekken. Die heeft namelijk een gaatje waardoor je de borgpen van de snelsluiting kan steken. Je vijlt de scherpe punt van de naald weg en je knipt de top met het gaatje in af. Lijm de naald in je voorgeboorde gaatje en je hebt een pracht van een pin.
Quote:
Originally Posted by commanderke
En hoe zorgen jullie dat die bonnet pins dan links en rechts op dezelfde hoogte en breedte staan ?
|
Aangezien je dit werk uitvoert vooraleer je begint te spuiten kan je op je body met een dunne alcoholstift de exacte plaats uitmeten en aantekeningen maken, dan is de plaats om te boren altijd correct. Bovendien is het zo dat er meestal meegegoten sluitingen op de plastic body zitten waar je bij voorkeur eerst je gaatje in uitboort en pas daarna schuur je de plastic sluitingen weg. Dan zitten de gaatjes ook goed.
Succes ermee!