|
#1
|
||||
|
||||
Subaru Impreza '98 - Rally NZ 1999 - Possum Bourne - Tamiya - 1/24
Naast de Peugeot 307 en de Lancer WRC05 ben ik ook nog in de weer om de volgende auto te bouwen:
Het is de Subaru Impreza WRC die de Nieuw-Zeelander Possum Bourne in 1999 gebruikte om 5e te worden tijdens de WK rally van Nieuw-Zeeland. Een behoorlijke prestatie als privateer. Als basis gebruik ik hiervoor: de Subaru Impreza WRC Safari: + de decalset van Studio27 + de PE-set van Scale Motorsport: Nu zijn er echter wat onvolkomenheden aan de Tamiya kit: de body is eigenlijk een 1997 body met 2 dakklepjes; in de loop van 1998 werden deze allemaal weggehaald en vervangen door 1 grote luchthapper (scoop). Tamiya heeft hier wel een kit voor, maar die is weer een asfalt versie die te laag op z'n wielen staat. Nadeel van de Safari kit is tevens dat hij eigenlijk te hoog op z'n wielen staat ten opzichte van "normale" gravel-rally's. Hoe dan ook zal ik de ophanging verlagen. Ook voor deze auto heb ik eerst referentie-materiaal gezocht... al was dat in dit geval extreem gemakkelijk omdat ik iemand ken die deze auto heeft Die auto heb ik dus redelijk uitgebreid kunnen fotograferen; het resultaat staat op m'n site: http://photos.keepturningleft.com en dan de sectie "Reference Pictures". Maar goed, de foto's: 1. De originele voor-ophaning: 2. De ophanging na een aanvaring met een zaag en een boor. Tevens zijn hier de weggezaagde delen weer bijgebouwd. 3. Even dryfitten van de voorwielophanging. Als je heel goed kijkt kan je nog zien dat waar de veerpoten ingekort zijn (zie gele cirkel). 4. Daarna is de achterwielophanging ook tegen een zaag en boor aangelopen: 5. En ook hier even dryfitten: zie verder 2e posting.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#2
|
||||
|
||||
en deel 2:
6. Verder was ik niet tevreden met onderstaand onderdeel, dus ben ik een nieuwe aan het maken: 7. En de onderkant ziet er op dit moment al zo uit: 8. Hier de body waar ik de 2 dakklepjes heb weggeschuurd en 3 gaten heb geboord waarop de nieuwe luchthapper past. 9. De voorkant van de body. De 2 pijlen wijzen naar 2 gaten die ik geboord heb voor de PE "bonnet pins". Zoals je ziet wordt er nog enig plamuurwerk verricht op de bumper: 10. Aan de binnenkant van de body heb ik 2 strips gemaakt, zodat je het grote gat tussen body en chassis straks bijna niet meer ziet. (achter ook gedaan). Tot zover. Tim
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#3
|
||||
|
||||
Hier zijn precies ook grote werken aan de gang ...
Goeie start!
__________________
Groetjes, Domi. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker opvolgen |
#5
|
||||
|
||||
Goe bezig zal hem met plezier blijven volgen.
Keep on going man. Greeeeetz Vinnie |
#6
|
||||
|
||||
te volgen waard, we kunnen weer iets bijleren.
|
#7
|
||||
|
||||
Inderdaad een erg interessant project! Ga ik ook volgen.
Tom |
#8
|
||||
|
||||
Was het niet interessanter geweest om een asfaltversie te gebruiken en deze te verhogen ipv een, toch wel zeldzame, safariversie op te offeren door deze te verlagen?
Het dichtwerken van de voor- en achtervleugels gebruikt eigenlijk veel te weinig. Mooi dat het ze hier dichtwerkt! |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Tim
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#10
|
||||
|
||||
Ik kan fout zijn, maar heeft de asfaltversie niet al de juiste luchthapper op het dak? Is de asfaltversie niet iets couranter te verkrijgen nog en is het niet makkelijker om een auto te verhogen dan te verlagen?
|
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Het is voor mij de eerste keer dat ik een auto verlaag, dus ik weet niet of verhogen gemakkelijker is dan verlagen....?? Wil je misschien uitleggen waarom verhogen makkelijker is dan? Tim
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ikzelf heb ook geen praktische ervaring met verhogen of verlagen. Mij lijkt het alleen maar zo te zijn dat wanneer je verhoogd, je door middel van stukjes plasticcard kan gaan bijvullen tot de juiste hoogte is bereikt. Bij verlagen moet je gaan snijden en knippen en dan moet het van de eerste keer wel juist zijn. Immers, wat afgesneden is, kan je moeilijk er weer aan zetten. Het kan natuurlijk ook allemaal meevallen, maar gevoelsmatig lijkt het mij makkelijker om bij te vullen dan om weg te snijden. Jou ervaring zal het ons leren. |
#13
|
||||
|
||||
Een kleine update:
1. het gedeelte waar de bestuurder z'n voeten het werk laat doen. De 2 ijzeren dingen die rechtopstaan links en rechts van de zilveren grondplaat komen van een PE-set van SMS. 2. beetje detailwerk rond de ophanging achter. De zwarte ring komt ook uit de PE-set van SMS. De "moeren" op de ring zijn ook van PE. 3. De grill is ook uit de PE-set.
__________________
www.rallyfotos.nl "Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon." |
#14
|
||||
|
||||
Ziet er tof uit met die details, laat maar komen
|
#15
|
||||
|
||||
De grote aanpak precies.
Te volgen. |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|